Gerlos in Meivakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Hallo,

Wij willen met ons gezin (incl. 2 tieners) in de voorjaarsvakantie naar Gerlos gaan. Alleen twijfelen wij een beetje omdat we qua tijd tussen het winter- en zomerseizoen vallen. Is er dan wel wat leuks te doen in Gerlos en omgeving ?

Is tussenseizoen… Dode boel daar.

Is tussenseizoen… Dode boel daar.

RR op 2 jan. 2012 21:44

Is er dan niets te doen of zo ? Bergwandelen geen optie ? Raften kan waarschijnlijk ook niet vanwege de watertemperatuur…

Wanneer is dan de voorjaarvakantie in nederland? en persoonlijk zou ik niet voor gerlos kiezen maar meer voor het zillertal daar is wel meer te beleven gerlos zit je meer geisoleerd anders mail mij maar prive
info@hausfranka.at

Grüße Karin

Ah. Ik zie trouwens dat ik de verkeerde benaming voor de vakantie heb gebruikt: het moet de Meivakantie zijn en dat is dus de 1e week van mei. Is er dan ook niets te doen ?

Ligt eraan wat jullie willen doen hier in Zell is dan hier http://www.gauderfest.at dus groot Bierfeest en met heel veel tradities,kletteren kun je hier en wandelen moutainbiken,paragleiten maar ik weet niet wat jullie zoeken?

in Oostenrijk zijn met de meivakantie bijna nog geen liften, rodelbanen etc. open. Meestal begint het seizoen weer met hemelvaart. We zijn daarom dit jaar naar de Vierwaltstattersee geweest. In die omgeving kun je veel doen. Goldener Rundfuhrt vanaf Luzern, Rigi berg, naar de sneeuw bij Engelberg etc. In deze omgeving gaan de meeste liften e.d. weer open vanaf 1 mei: www-tell-pass.ch. Wij zijn zelf bij het park van landal geweest. Verzorgde huisjes, en een mooi groot sportcomplex, groot zwembad, karten, alle indoor sporten etc. Misschien is deze omgeving wel iets voor jullie?

We zijn daarom dit jaar naar de Vierwaltstattersee geweest.

koen op 2 jan. 2012 22:34

Leuk idee maar het is wel een volslagen ander land terwijl dit topic over Gerlos en omgeving gaat…

In Gerlos zal wel niets te doen zijn. Skigebieden allemaal dicht behalve Hintertuxer gletjser en de meeste liften en zorgen voor zomerseizoen zullen nog niet klaar zijn.

Bergwandelen lijkt me ook niet zo’n goede optie. Je kan geluk hebben, maar de temperatuur zal nog niet zo’n grote waarde hebben en er kan als je pech hebt nog wat sneeuw hogerop liggen, waardoor je beperkt in hoogte kan wandelen.

De Vierwaldstättersee lijkt me een goede optie, alleen in Zwitserland wat duur.

Plaats een reactie