renoveren appartement Zillertal/Gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena en Gerlos

Goedemorgen allen,

Een vraagje. Heeft iemand ervaring met het renoveren van een appartement in het Zillertal (Gerlos)?

Graag zouden we met u in contact komen. Wij hebben een zeer gedateerd appartement dat zeer verouderd is. Insteek van ons is: verhuur (maar renovatie niet over de top qua offertes). We hebben een offerte opgevraagd maar verschoten van de prijzen. Alsof er Swarovski steentjes gebruikt zouden worden.

Kent u mogelijk ook iemand die dit van België doet, of anders suggesties rondom Gerlos?

Hartelijke groet, Lientje

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 25 mrt 2021 10:02

je zou denken dat er veel mensen nu geen werk hebben en dat de prijzen zou drukken.

Hebben ze in Oostenrijk geen marktplaats of werkspot?
Of daar lokaal eens rondvragen.

Goedemorgen allen,

Een vraagje. Heeft iemand ervaring met het renoveren van een appartement in het Zillertal (Gerlos)?

Graag zouden we met u in contact komen. Wij hebben een zeer gedateerd appartement dat zeer verouderd is. Insteek van ons is: verhuur (maar renovatie niet over de top qua offertes). We hebben een offerte opgevraagd maar verschoten van de prijzen. Alsof er Swarovski steentjes gebruikt zouden worden.

Kent u mogelijk ook iemand die dit van België doet, of anders suggesties rondom Gerlos?

Hartelijke groet, Lientje

Lientje op 24 mrt 2021 09:50

Hallo Lientje ik zou toch kiezen voor een lokale aannemer, die kent de regels en als er storing of iets dergelijks is kan er op terugvallen. En wat het verschoten van de prijzen betreft, Dat heb ik soms ook als ik de huur prijzen van de appartementen zie.

Hallo @Lientje, wat Ruudsan zegt lokale bevolking vragen, naar een billijke aannemer. Ik stuur u een pb met de naam van een Nederlander in Zell am Ziller misschien kunt u hem eens beaderen en vragen of hij iemand weet. @Ruudsan, ja he niet normaal die prijzen wat mensen durven te vragen voor een appartement voor een week, gaat bijna net zoals de huizen prijzen :( Oke het zijn luxe app maar je bent de hele dag niet thuis, gezellig en schoon telt voor mij meer mee, en wel de ruimte :) Voor een modaal gezin toch onbetaalbaar.

Dienten Die Alte schule

je zou denken dat er veel mensen nu geen werk hebben en dat de prijzen zou drukken.

Hebben ze in Oostenrijk geen marktplaats of werkspot?
Of daar lokaal eens rondvragen.

Daffie op 24 mrt 2021 11:48 [@Daffie](/profiel/daffie) zou je denken ja na zo'n crisis jaar maar Oostenrijk geeft belastingvrij de kans om te investeren in verbouwingen en renovatie voor hotels etc, dus dat is voor velen nu aantrekkelijk
Dienten Die Alte schule

Goedemorgen allen,

Een vraagje. Heeft iemand ervaring met het renoveren van een appartement in het Zillertal (Gerlos)?

Graag zouden we met u in contact komen. Wij hebben een zeer gedateerd appartement dat zeer verouderd is. Insteek van ons is: verhuur (maar renovatie niet over de top qua offertes). We hebben een offerte opgevraagd maar verschoten van de prijzen. Alsof er Swarovski steentjes gebruikt zouden worden.

Kent u mogelijk ook iemand die dit van België doet, of anders suggesties rondom Gerlos?

Hartelijke groet, Lientje

Lientje op 24 mrt 2021 09:50

Hallo Lientje ik zou toch kiezen voor een lokale aannemer, die kent de regels en als er storing of iets dergelijks is kan er op terugvallen. En wat het verschoten van de prijzen betreft, Dat heb ik soms ook als ik de huur prijzen van de appartementen zie.

ruudsan op 24 mrt 2021 15:27

Goedemorgen allen,

Een vraagje. Heeft iemand ervaring met het renoveren van een appartement in het Zillertal (Gerlos)?

Graag zouden we met u in contact komen. Wij hebben een zeer gedateerd appartement dat zeer verouderd is. Insteek van ons is: verhuur (maar renovatie niet over de top qua offertes). We hebben een offerte opgevraagd maar verschoten van de prijzen. Alsof er Swarovski steentjes gebruikt zouden worden.

Kent u mogelijk ook iemand die dit van België doet, of anders suggesties rondom Gerlos?

Hartelijke groet, Lientje

Lientje op 24 mrt 2021 09:50

Hallo Lientje ik zou toch kiezen voor een lokale aannemer, die kent de regels en als er storing of iets dergelijks is kan er op terugvallen. En wat het verschoten van de prijzen betreft, Dat heb ik soms ook als ik de huur prijzen van de appartementen zie.

ruudsan op 24 mrt 2021 15:27

Ja te gek wat die prijzen betreft. Dank voor je reactie. Natuurlijk gaan we ook voor de lokale mensen. Het lijkt nu alleen wel een grabbelton aan hoogste prijzen.

Groetjes, Lien

Oeps, ik heb niet helemaal door hoe de site werkt. Dit bericht was en is voor ruudsan

*bericht bewerkt door Lientje op 24 mrt 2021 20:25

Goedemorgen allen,

Een vraagje. Heeft iemand ervaring met het renoveren van een appartement in het Zillertal (Gerlos)?

Graag zouden we met u in contact komen. Wij hebben een zeer gedateerd appartement dat zeer verouderd is. Insteek van ons is: verhuur (maar renovatie niet over de top qua offertes). We hebben een offerte opgevraagd maar verschoten van de prijzen. Alsof er Swarovski steentjes gebruikt zouden worden.

Kent u mogelijk ook iemand die dit van België doet, of anders suggesties rondom Gerlos?

Hartelijke groet, Lientje

Lientje op 24 mrt 2021 09:50

Hallo Lientje ik zou toch kiezen voor een lokale aannemer, die kent de regels en als er storing of iets dergelijks is kan er op terugvallen. En wat het verschoten van de prijzen betreft, Dat heb ik soms ook als ik de huur prijzen van de appartementen zie.

ruudsan op 24 mrt 2021 15:27

Thanks voor je reactie, Zeer zeker vragen we de locals. Schrok me alleen een hoedje van de offerteprijzen. is EUR 14.000 voor een postzegel badkamer toch wat hoog? Er is alleen plaat voor een bad/inloopdouche, toilet, wastafel met meubel en boiler Men offreert gewoon buitensporig.

*bericht bewerkt door Lientje op 24 mrt 2021 20:51

Je zou evt contact op kunnen nemen met een organisatie als Top chalet of Chalet plus.
Zij verhuren veel in die regio en hebben misschien ervaring met locale aannemers. Ze zijn vaak niet de eigenaar van de chalets maar kan mij voorstellen dat ze van hun klanten wel eens wat gehoord hebben.
Misschien dat @skileraarjohn nog een tip heeft, volgens mij heeft hij een paar jaar in het Zillertal doorgebracht

Ik weet niet hoe de situatie in Oostenrijk is, maar in Nederland komt de bouw om in het werk. Hierdoor worden er bij minder mooie of lucratieve klussen hoge prijzen gevraagd in de hoop dat er niet akkoord wordt gegaan en als dat wel zo is er in ieder geval goed aan verdiend wordt.
Dat gezegd hebbende denk ik dat een aannemer liever een complete verbouwing doet dan alleen een postzegel badkamer en hij daarom zo’n groot bedrag vraagt.
Liever 1 grote klus dan 10 kleintjes

ik denk dat het belangrijk is om te kijken of en hoe je wil integreren in de lokale gemeenschap. als je in een grote stad of een lokatie waar enorm veel nieuwbouw is gaat upgraden dan is het gebruik maken van aannemers van buiten niet een heel groot probleem. maar als je in een klein dorp zit en je wilt de lokale “authentieke sfeer” behouden, dan heeft een contract met de lokale aannemers voordelen.
De ervaring die wij hebben in het updaten van ons appartement geld voor het tweede geval, kleine gemeenschap die veel waarde hecht aan authenticiteit, het “gunnen” van werk aan elkaar en gebruik maken van lokale expertise en materialen. ook wij kregen de hoge prijzen voor de kiezen maar het heeft veel voordelen opgeleverd zals het opbouwen van je netwerk, informatie over het reilen en zeilen binnen het dorp als in grote investeringen idie worden besproken door de aloude “lokale eigenheimers”. misschien wel het meest belangrijk, als je een probleem hebt in de toekomst wordt daar snel op gereageerd omdat de lokale aannemer geen slechte naam in het eigen dorp wil hebben.
maar ik snap de feedback over swarowski in de badkamers, en het blijft een lastige afweging.

Goedemorgen allen,

Een vraagje. Heeft iemand ervaring met het renoveren van een appartement in het Zillertal (Gerlos)?

Graag zouden we met u in contact komen. Wij hebben een zeer gedateerd appartement dat zeer verouderd is. Insteek van ons is: verhuur (maar renovatie niet over de top qua offertes). We hebben een offerte opgevraagd maar verschoten van de prijzen. Alsof er Swarovski steentjes gebruikt zouden worden.

Kent u mogelijk ook iemand die dit van België doet, of anders suggesties rondom Gerlos?

Hartelijke groet, Lientje

Lientje op 24 mrt 2021 09:50

Dag Lientje

Je hebt een PB!

14000 is wel erg veel.
Ik heb afgelopen jaar mijn badkamer gerenoveerd. Veel door vrienden laten doen. Maar ging denk ik in totaal toch wel richting de 10.000.
Loodgieter was alleen al 6000.
Badkamer is 170 cm x 170 cm. Dus zelfs een kleine postzegel ;-)

Peter Pos

Liever 1 grote klus dan 10 kleintjes

bram82 op 31 mrt 2021 08:05

Dat hoeft niet helemaal waar te zijn.
Kleinere klussen zijn vaak makkelijker in te plannen.
Ook daar is behoefte aan. De ervavaring hebben wij inmiddels bij de hand.

*bericht bewerkt door Henrike op 02 apr 2021 15:36

It is an amazing world

Beste allen, gek dat ik na een jaar de melding krijg dat het bericht verborgen is maar dat terzijde.

Inmiddels hebben we ons appartement verbouwd. Aansluitingen zoals keuken, water, stoppenkast e.d. Allemaal door lokale ondernemers laten verrichten.

Sloop en opnieuw vloeren, stuckwerk, tegelwerk op natte vlakken laten doen door aannemer uit Nederland. Het was anders niet meer te doen. Oostenrijkers ook geen tijd op aannemersvlak. Of tegen absurde prijzen.

Inrichten zelf, dat gaat goed af.
Het scheelt enorm veel kosten. Nu 50k kwijt in plaats van begrote 130k eind 2020.

Bedankt voor al jullie tips.

Lientje

Beste allen, gek dat ik na een jaar de melding krijg dat het bericht verborgen is maar dat terzijde.

Inmiddels hebben we ons appartement verbouwd. Aansluitingen zoals keuken, water, stoppenkast e.d. Allemaal door lokale ondernemers laten verrichten.

Sloop en opnieuw vloeren, stuckwerk, tegelwerk op natte vlakken laten doen door aannemer uit Nederland. Het was anders niet meer te doen. Oostenrijkers ook geen tijd op aannemersvlak. Of tegen absurde prijzen.

Inrichten zelf, dat gaat goed af.
Het scheelt enorm veel kosten. Nu 50k kwijt in plaats van begrote 130k eind 2020.

Bedankt voor al jullie tips.

Lientje

Lientje op 21 okt 2022 15:31

Mooi dat het gelukt is,het beste van 2 landen.

Hallo @Lientje, mooi opgelost zo, leuk inrichten en er van gaan genieten, succes met verhuur.
Staat jullie app ergens aanbevolen of heb je een website?

Dienten Die Alte schule

Wat lief dank. We zitten in konigsleitern, dus boven gerlos. We verhuren via directholidayrentals… de foto’s volgen op de site na volgende week… de afwerking.

Groetjes, Lientje

Plaats een reactie