5 sterren bericht - Meest uitgebreide verslag Gressoney / Monte Rosa

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gressoney

Meest uitgebreide verslag dat ik tot nu toe heb gezien van Gressoney / Monte Rosa. Paar honderd foto’s inclusief allerlei stukken waarvan zelfs Starli nog geen foto’s had gepubliceerd zoals de Funifor naar Indren. Naast piste ook veel offpiste inclusief allerlei couloirs (Canal Grande etc).

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=53482…

Het zijn zoveel foto’s dat ik niet kan kiezen wat hier te plakken als voorselectie, kijk zelf maar. Er is er eentje die wel mooi is als voorproefje. Skiroute van de Indren (3200) naar Gressoney. Helemaal op de horizon (1/5 van links) zie je de Monte Viso. Dat is 200+ kilometer ver weg.

Grappig, want dat is nou net de plek waarvandaan Starli zijn fenomenale foto’s genomen heeft waar je de hele Alpen zuidflank op 1 foto ziet. Misschien stonden ze wel tegelijkertijd te schieten, wie weet ;)

null

The older I get, the better I was

Ssstt, straks gaat iedereen dat nog heen!

Zeer mooi verslag. Vooral als je de geschiedenis kent van het gebied rond om Punta Indren. Dit stuk is al door de geschiedenis zeer mysterieus. Misschien toch volgend jaar weer !!!

May the ski force be with you !!

null

The older I get, the better I was

@Tiny-M Monte Rosa staat sowieso al op mijn to-snowboard list :D

Gang is alles

Bij mij blijft hij er voorlopig ook op staan, na 1 keer moet ik vaker!

null

The older I get, the better I was

Canyon Leisch - door deze kloof gaat de skiroute waar de foto met de bevroren waterval genomen is

null

The older I get, the better I was

waarom zouden de offpiste fanaten dit “pillows” noemen

null

The older I get, the better I was

wat een enorme ruimte, de piste van Salati naar Alagna, 1 dal met 1 piste

null

The older I get, the better I was

Alpe Weng, honderden jaren oud gehucht onderweg van Pianalunga naar Alagna

null

The older I get, the better I was

fanatieke offpiste skiers herkennen dit gelijk

null

The older I get, the better I was

kwartiertje lopen, en dan als beloning door een leeg dal

null

The older I get, the better I was

zuidflank van het monte rosa massief

null

The older I get, the better I was

Passo Zube (kwartier omhoog vellen vanaf de piste van Salati) en dan omlaag via het Valle d’Otro - 1600 hoogtemeters offpiste naar Alagna

omhoog vellen

null

beloning deel 1 - uitzicht op de Pyramide Vincent, 4200+

null

beloning deel 2 - uitzicht op de Mont Blanc 4807m

null

beloning deel 3 - start van 1600 hoogtemeters offpiste

null

null

eerste tekenen van de (lang geleden) bewoonde wereld

null

null

null

en hier wonen zelfs in de winter mensen

null

dorst

null

typische walser huizen in Alagna

null

The older I get, the better I was

Indrukwekkend!

Erg vet!

Gang is alles

geweldige plaatjes in het voor mij tot nu toe mooiste skigebied wat ik heb gezien.
verder zeg ik niks anders zit het volgend jaar helemaal vol met Hollandse toeristen …

"respect the mountains"

Ha nice, maar Luca woont er in de winter niet hoor. Zijn geiten moeten alleen wel te eten krijgen ;).
Het klimmetje van piste Gabiet naar Zube is 30 minuten tot een uur. Vanaf Salati kom je in de winter omhoog niet direct op Zube. Er is wel een heel lekkere, steile canale (Giacchetti) om van Zube naar Salati af te dalen.

Ga niet heen! In het echt is het écht enorm lelijk en zijn de pistes enorm kort en smal!! Het eten is ook vies en de mensen onvriendelijk. Offpiste kan je niet.

(Wij, de paar gelukkigen die naar Monte Rosa geweest zijn hebben de ongeschreven afspraak niets te verklappen over dit gebied. Straks sta je 2 minuten bij de lift te wachten, kom je meer dan 10 mensen tegen op een piste of nog erger: skisporen in de poeder! :p)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie