Harrachov

Dit onderwerp gaat over de bestemming Harrachov

Voor het eerst willen wij met ons gezin (2 volwassenen; 3 kids van 14, 12, 10) skiën in Tsjechië(krokusvakantie 2014).
De plaats Harrachov en bijbehorende skigebied lijkt ons wel wat.

Nu zijn we wat aan het googelen maar wellicht dat er mensen zijn die ons kunnen tippen. Wij zijn totaal niet bekend met het fenomeen wintersport dus het is voor ons nog flink zoeken hier…

We zoeken een goedkoop pension/appartement/hotel. Bij voorkeur waar je kunt dineren zodat we niet meer op pad hoeven naar restaurant. Maar misschien kent iemand ook wel een goedkope accommodatie waar een restaurant vlakbij is waar het goed toeven is.

Nu willen we allemaal les nemen en hebben we dus ook materiaal nodig. Misschien dat we veel dingen zelf 2e hands kunnen aanschaffen. Tips zijn wederom van harte welkom wat betreft lesscholen!

Als wij dus allemaal les hebben in die week is het dan ook nodig om een skipas aan te schaffen? Dit lijkt me toch niet nodig gezien je groot gedeelte van de dag bezig bent? Je kunt dan ook gewoon een ticket kopen?

Als iemand nog een tip heeft over een ander skigebied waar wij met ons 5-en beter naar toe zouden kunnen gaan dan horen we het graag…

Groeten!

Een skipas is nodig als je gebruik maak van de liften. als je skiles hebt neem ik aan dat je ook in liften ga, gewoon even vragen of je een skipas nodig hebt of dat je toe kunt met een puntenkaart.

Bij de lidl hebben ze in het najaar vaak mooie aanbiedingen voor ski kleding. zeker als je voor vijf man moet aanschaffen een goede optie, vraag om je heen of er iemand nog iets heeft liggen. skimateriaal zou ik daar huren

Sorry als ik het moet zeggen maar skien in Tsjechie vindt ik maar niks. Aantal jaren geleden geweest maar Harrachov is een troosteloze plaats. Snap wel dat ik het goedkoop is. Misschien voor de eerste keer is het wel aardig. Wat ik wel leuk vond dat ik meer andere dingen ben gaan doen dan skiën zoals rodeln, bezoek glas en bierbrouwerij.

May the ski force be with you !!

Persoonlijk zou ik voor iemand die een éérste keer gaat skien Harrachov wel kunnen aanraden. Je heb er maar 7km piste ofzo, maar als je niet kan skien is dit niet zo’n probleem. Een blauwe afdaling van 2.2 km. Ben er zelf ook geweest toen de kinderen voor de eerste maal gingen boarden. Alles is daar ook goedkoper dan in Oostenrijk: huren van materiaal, eten en drinken, overnachtingen,… Het is allemaal wel een beetje simpeler en doet me een beetje denken aan het Oostenrijk van 30 jaar geleden. Het enige nadeel mss is dat ze daar maar een beetje Duits/Engels kunnen. Ze zijn ook niet zo gemoedelijk. Vanaf je een beetje uit de voeten kan met board of ski’s ben je hier inderdaad wel snel uitgekeken. Ivm skipas: die heb je nodig om de liften te nemen om boven te komen. Een aantal jaren geleden hadden ze daar ook kaarten voor x-aantal keer een lift te nemen of ook skipassen voor een halve dag of een aantal uren. Kijk eens hier http://www.harrachov.com/nl/skicentrum-harrachov/winter/skip…

ik zou door rijden naar spindleruv mlyn. Veel groter en tenminste allemaal stoeltjes liften. Ga daar nog wel eens een lang weekend heen met collega’s buiten mijn vaste wintersport vakantie om.

Ik zelf heb in Tsjechië leren skiën. Ik was toen wel iets jonger als jouw kinderen maar ik zou het toch niet aanraden tenzij je vlekkeloos Tsjechisch spreekt. In Tsjechië zijn bijna geen Nederlandse skileraren. Ik raad je aan om naar Oostenrijk te gaan(wel iets duurder maar meer kans op nl skileraar ook vaak betere condities dan in Tsjechië wat erg fijn is om het te leren)

Maar als je toch naar Harrachov gaat, ga dan eens kijken op een indoor-of borstelbaan. Dan sta je in Tsjechië niet voor het eerst op de lange latten en sta je dus niet te klunzen :)

Succes!!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Dank jullie wel voor jullie tips!! Groetjes Rachel

Ik kan je Penzion Uko aanraden in Bedrichov. Je verblijft in een prima verzorgd pension met eigen restaurant en op loop afstand van de piste met skischool en materiaal verhuur. Ik kom al 20 jaar in die omgeving, we hebben er zelf een vakantiehuis.
Wil je meer weten, neem dan gerust even contact met ons op.

Groeten Karen en Lammert van de Kamp

Ben er geweest hotel Hubertus tijdens de kerstvakantie in 2003, en ik kom er nooit weer. De piste is vaak ijzig en zeer kort, ook is het niet altijd duidelijk of je nu op blauw zit of op rood of juist net het stukje zwart pakt.

De Apres ski is er bijna niet en er is overdag niks te beleven buiten het skiën, laat staan 's avonds. Skielessen was toen in gebrekkig Duits en Engels en het materiaal was bagger.

Ik hoef er nooit meer naar toe, zeker dat ik Oostenrijk ontdekt heb.

Bericht wat betreft penzion Uko was afkomstig van mijn man maar heeft niet ingelogd.
Dus bij deze:wil je contact klik dan even op mijn naam hierboven.

Plaats een reactie