Ski sets en les te reserveren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Areal Harrachov

Hoi,
waar kun je het beste je ski’s etc en je ski les reserveren?

Dat kan heel goed via je reisorganisatie, deze kan precies kijken welke skisets en lessen je nodig hebt…kijk eens op http://www.vrijuit.nl

@Lilly; wanneer ben je van plan om te gaan? Skies en lessen kan je namelijk altijd ook gewoon lokaal regelen. Mocht je bijv op zaterdag aankomen en pas op zondag gaan skieen (wat voor de meeste geld) dan adviseer ik je wel om het gelijk op de dag van aankomst te doen zodat je zeker bent van plek en spullen (en dat je zondag ochtend er niet achter komt dat te laat bent voor de eerste les. De winkels zijn echt wel goed voorbereidt op het aantal toeristen dus voorraad is zelden een probleem

Thanx. Ik heb via http://www.classisskischool.cz lessen, ski-uitrusting en skipassen gereserveerd. Iemand bekend met die school?

Hoi! Dit jaar gaan we voor het eerst op wintersport. Ik vraag me af of het nodig is om skimateriaal en skilessen te reserveren. Wat is gebruikelijk? Omdat we beginners zijn heeft het skiën zonder les ‘geen zin’. Kan iemand me daar meer over vertellen?
Groet!

Ik neem aan dat je op zaterdag aankomt.
Gelijk je ski’s en schoenen reseveren.
Materiaal is altijd goed.
Ook gelijk in het dorp kijken waar je skilessen kan nemen en reseveren en als je samen in dezelfde klas zit dan gewoon hele dagen nemen.
Dit moet je ook op zaterdag reserveren.
Doe dit voor 3 of 4 dagen, wil je meer kan je altid dagen bijkopen.
Je kan je dan onbezorgt zondags melden bij de skischool.
Ik moet zeggen, mijn 1ste jaar wintersport met lessen was de leukste wintersport die ik heb mee gemaakt.

@ Peter D: Bedankt voor je reactie! We komen op maandag aan. Maakt dit nog verschil?

Zoals hierboven al vermeld verschillende mogelijkheden, of je huurt ter plaatse en legt ook ter plaatse je les vast. Via Hotel heb je meestal ook nog korting. Of je boekt een reis hier en legt ineens materiaal en skiles(Nederlandstalig meestal) vast, ik heb goede ervaring voor in belgië met http://www.josk.be

RoCo

Voor je ski’s en schoenen maakt het niet uit, die kan je elke dag ophalen.
Voor de skilessen is het anders, de meeste groepen beginnen op zondag.
En zeker in jou geval, er is niets leuker dan met een groep te beginnen die nog niet kunnen skieen.
Zeker de 1ste dag.
Maar normaal gesproken kan je elke dag beginnen met skilessen, alleen loop je het risico dat je in een groep komt die al gestart is.

@Loes,

Ik weet niet wat je budget is, maar in Tsjechie zijn prive lessen ook heel goed te betalen. Dan kun je beginnen met lessen op elke willekeurige dag. Lessen zijn met maximaal 3 of 4 personen.

Don`t eat yellow snow

Skihuur en lessen zijn overal te regelen voor een hele leuke prijs. Echter voor kiddo’s is de taal wel een barriere. Ze spreken hier alleen gebrekkig duits of gebrekkig engels. Voor kids is dit niet erg bevordelijk voor het lessen. Voor volwassenen gaat dit beter.

We zijn net weer terug uit Harrachov. In de praktijk blijkt dat er altijd wel ruimte is om diezelfde dag nog een les te volgen! Zeker met privélessen is dit het geval. De prijzen zijn me reuze meegevallen. Ik ben het er wel mee eens dat de taal een barrière vormt (met name voor kinderen). Zowel Duits als Engels wordt zeer gebrekkig gesproken. Mijn ervaring is dat de non-verbale communicatie van skileraren wel goed is. Door ze na te doen kom je een heel eind.

Plaats een reactie