hotel fit & fun

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Areal Harrachov

wij verblijven dit voorjaar met 5 personen (waaronder ook kids) in dit hotel, als ik de referenties lees zou ik gaan huilen als ik tranen had is dit nu echt zo erg allemaal??
verder wordt ik niet echt wijzer van de busdienst ik wil graag weten of er een bus naar rocynize gaat ook rechtstreeks vanaf hotel, of kunnen we dit lopen?(als ik op kaart kijk licht ons hotel best eind buiten dorp naar rocynize toe)
hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven

dit was voor mij de eerste wintersport ervaaring een jaar of 7 geleden in dit hotel fit en fun. wat viel dit tegen idd erg afgelegen en toen was er een feest geboekt door plaatselijke mensen dus werd de bar gewoon gesloten voor de rest van de hotelgasten het eten vond ik ook tegen vallen.het skigebied is ook erg klein en lange rijen voor de lift (meestal sleep liftjes) wel kun je gelijk uit het hotel de piste af en met de lift verder richting het centrum skieen.de bus stopt niet voor het hotel maar iets verder gelegen bij het busstation waar je ook uitgezet word als je aankomt met de bus van uit nederland.Heb er wel leren skieen dat is dan het positive er van .de prijs is er ook naar dat je er niet veel van moet verwachten al met al hebben we ons wel vermaakt maar nooit meer naar harrachov.

Ze hebben in ieder geval een feestelijk kerstdiner!

null

:D

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ze hebben in ieder geval een feestelijk kerstdiner!

null

:D

Thomas op 25 okt. 2012 14:10

Ik woon in Tsjechie en het kerstdiner is hier normaal gesproken aardappelsalade met karper. Indien je niet van karper houdt dan krijg je… schnitzel!! :) Op zich verbaast mij het bord dan ook niet… haha. Alleen voor onze begrippen is dit niet echt een kerstdiner nee.

tja je bent in ander land dus ook de eetgewoontes zijn daar anders (dat weet ik en vind ik geen probleem) eten bij fit en fun is in buffetvorm schijnt dus er is altijd wel iets wat ons aantrekt. maar de referenties zijn erg negatief (of de mensen verwachten teveel ervan) een vakantie moet je zelf maken als je sneeuw hebt en een dak boven je hoofd ben je al een heel eind.

Wij zijn een aantal jaren geleden ook in hotel fit en fun geweest en vonden het een goed hotel de kamers waren netjes en het eten was goed alleen niet erg uitgebreid wat ons wel tegen viel was het kerstdiner de cocktail was wel lekker maar daarna de soep en het hoofdgerecht waren echt niet lekker en dat was wel jammer. En idd het hotel ligt iets afgelegen maar verder hebben we er een prima vakantie gehad.

bedankt gast727 ik ga nu een beetje meer moed krijgen!!
nu enkel nog de skibus kan iemand me daar mee helpen?? rijd deze ook naar rocynice of moet dat met eigen vervoer??

Wij hebben dit hotel afgelopen week (kerst 2012) bezocht! Het is een prima hotel. We hebben begrepen dat het op 1 november is overgenomen door een ander management. Het personeel doet ontzettend zijn best om je te helpen en te begrijpen. De eerste avond was het eten echt niet lekker te noemen en te weinig. De avonden daarna zijn we uit eten geweest. Er zitten veel restaurantjes in Harrachov en omgeving, welke zeer betaalbaar zijn (Voor/hoofd en nagerecht incl. drank/koffie gemiddeld 10 euro p.p). Bij buiten het dorp eten betaal je de helft. De lunch in het hotel is wel lekker en ook betaalbaar, 4 euro p.p. Met kerstavond hebben we ook in hotel gegeten (paté als voorgerecht, daarna zalm, kipsnitzel en aardappelsalade) en dit was overdadig en goed. Het ontbijt is ook prima. Wil je iets zoets op brood, dan adviseer ik dit zelf mee te nemen. Het hotel heeft 3-minpuntjes, bij aankomst betaal je 6 europ p.d. voor het parkeren van je auto. Het is er binnen erg warm (je loopt in t-shirts en hemdjes) en het zwembad is koud! Drankjes zijn in het hotel gemiddeld 1,60/2,00 euro. Bowlen 16 euro voor een uur en de pooltafels 0,80.

Er is een skischool en skiverhuur in het hotel (schoenen, ski’s en stokken 12 euro p.p.p.d.) niet het nieuwste van het nieuwste, maar het voldoet. Er zit een kleine sleeplift naast het hotel, waarmee je omhoog en hiervandaan naar de stoeltjeslift kan. Let op! Ze verkopen hier kaarten voor alleen deze lift, maar ook voor het gehele gebied. Je kunt hier alleen in contant betalen. Voor het hele gebied is de liftpas ongeveer 20 euro p.p.p.d. Bij de receptie van het hotel kun je een Harrachov kaart halen, waarmee je 10 - 30 % korting kunt krijgen op de liftpas. Bij de stoeltjeslift kun je een liftpas kopen met je pinpas.

De (skibus) komt niet bij het hotel. Het busstation ligt op 1500 meter lopen. Ik heb van andere hotelgasten, welke met Jong Intra reisden, dat zij vanaf dit busstation met hun koffer naar het hotel moesten lopen. Eigen vervoer heeft toch wel de voorkeur, omdat je dan ook makkelijk naar het dorp zelf kan.

Nog een laatste tip, Tom Tom stuurt je over een bergpas 24 km voor Harrachov, door sneeuwval mochten wij deze pas niet over en moesten bovenop de berg omdraaien en hierna 60 km via alternatieve route rijden richting hotel. Ook de terugreis hebben we een alternatieve route gereden. Deze km komen er wel bij en ben je dus langer onderweg!

hartelijk bedankt voor deze laatste reactie, we hebben er al veel zin in om erheen te gaan, zag net dat alle pistes begaanbaar zijn. wij hebben eigen vervoer en denk ook dat wij in rocynice gaan skieen e.d. omdat ze daar ook de rodelbaan hebben voor onze kids (en verplichting voor ons van de kids na het skieen) en ach eigenlijk vinden we het zelf ook geweldig haha. maargoed men zegt dat de skibus goede verbindingen heeft maar 1,5 km vind ik toch wel erg ver van hotel af zeg pfffffffffffffffffff. naja we zien wel. nogmaals bedankt. en verdere recenties zijn nog steeds welkom!!!
er schijnt ook mooie (overdekte) winkelstraat te zijn in harrachov is dit waar?? en nog een vraag wij zijn in verleden vaker in tjechie geweest (10 jaar terug al bijna) toen waren er veel soort krottewijkjes waar met van alles aan de man bracht van kleding tot tabak, drank enz?? zijn deze er nog steeds??

Wij zijn met Kerst in 2015 naar dit hotel geweest. Al het positieve wat hierboven beschreven werd is vrij rooskleurig gezien. Wij zijn na 3 dagen teruggekeerd o.w.v. de erbarmelijke toestand van het hotel. (Gelukkig waren we zelf met de auto) De hygiëne waren alles behalve OK. In de badkamer hing er een constante rioolgeur, wij hebben, dag en nacht het licht laten branden zodat de badkamerventilator het deed. Het onderlaken was een soort pluizige wollen deken, waar je best niet te veel vragen over stelde. En het ergste was het eten. De soep die we kregen was 2 dagen dezelfde, met dien verstande dat ze de 2 de dag gebonden werd met het roerei van de morgen. De pasta 's avonds was zodanig geel dat deze ook verre van vers gemaakt werd. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan (met 5 personen), zonder enige vorm van compensatie van het verblijf. En zijn mijn vrouw en 1 van onze kinderen een ganse dag ziek geweest bij thuiskomst (koorts, misselijkheid en braken).

[quote]Wij zijn met Kerst in 2015 naar dit hotel geweest. Al het positieve wat hierboven beschreven werd is vrij rooskleurig gezien. Wij zijn na 3 dagen teruggekeerd o.w.v. de erbarmelijke toestand van het hotel. (Gelukkig waren we zelf met de auto) De hygiëne waren alles behalve OK. In de badkamer hing er een constante rioolgeur, wij hebben, dag en nacht het licht laten branden zodat de badkamerventilator het deed. Het onderlaken was een soort pluizige wollen deken, waar je best niet te veel vragen over stelde. En het ergste was het eten. De soep die we kregen was 2 dagen dezelfde, met dien verstande dat ze de 2 de dag gebonden werd met het roerei van de morgen. De pasta 's avonds was zodanig geel dat deze ook verre van vers gemaakt werd. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan (met 5 personen), zonder enige vorm van compensatie van het verblijf. En zijn mijn vrouw en 1 van onze kinderen een ganse dag ziek geweest bij thuiskomst (koorts, misselijkheid en braken). [post]geert.gabriels op 1 feb 2018 11:05[/post]

Plaats een reactie