Skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Meiringen - Hasliberg

Voor de eerste keer zelf een skireis georganiseerd. We hebben overnachtingen en skimateriaal geboekt.
Nu is de vraag moet je de skipas op voorhand kopen/bestellen of kan je die gemakkelijk ter plaatse kopen?
Alvast bedankt.

Meestal zijn die zeer eenvoudig ter plaatse te kopen…

Ken mh niet, maar in engelberg kon je online bestellen en ze bij het dalstation uit een automaat halen. Hoef je niet in de rij te staan ;)

Edwin van Riel

Nog nooit geweest, maar kijk eens op de site van het skigebied: https://www.meiringen-hasliberg.ch/en/Info/Webshop

*bericht bewerkt door SleeVanEee op 18 jan 2020 18:33

Kunnen jullie al skiën of is dit echt de eerste keer en hebben jullie skiles?

Als het om het eerste gaat dan zou ik de skipas na aankomst bij de kassa kopen. Gaat het om het tweede dan zou ik het overleggen met de skischool. Wij hadden bij ons allereerste wintersport pas na 2 ochtenden les een skipas nodig.

Kunnen jullie al skiën of is dit echt de eerste keer en hebben jullie skiles?

Als het om het eerste gaat dan zou ik de skipas na aankomst bij de kassa kopen. Gaat het om het tweede dan zou ik het overleggen met de skischool. Wij hadden bij ons allereerste wintersport pas na 2 ochtenden les een skipas nodig.

vlinder72 op 19 jan 2020 08:49

Goede tip hierboven!

En…
bekijk de site van het skigebied goed .
-soms korting in bepaalde periodes
-soms korting op online reserveren
-groepskortingen
-etc etc

Of haal je pas bij aankomst, soms paar minuten wachttijd bij de kassa …

Je ziet tegenwoordig ook steeds vaker automaten waar je je skipass kan kopen , of je reservering kan afronden die je online hebt gedaan …

Of neem contact op met je accomodatie.
Zij kunnen vaak ook skipassen regelen , en klaar leggen voor je bij aankomst , soms ook nog met de nodige korting , en scheelt weer een loopje en wachttijd aan de kassa …

Succes

Ter plaatse kopen tenzij deze goedkoper is via je reisaanbieder.

Plaats een reactie