Heeft skischool heiligenblut Nederlands sprekende leraren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Heiligenblut

Wie kan er ons vertellen of er ook Nederlands sprekende skileraren zijn in Heiligenblut?

*bericht bewerkt door Rogier op Invalid Date

ik zou de skischool mailen met je vraag. weet je meteen het goede antwoord.

Ðenkt u nou echt dat al die Nederlandse kinderen hebben leren skien met een Nederlandstalige leraar. Belangrijker is dat het een goede skileraar is. De kinderen zijn meestal erg flexibel en passen zich zo aan. Naast het leren skien zijn de contacten met anderstalige kinderen net zo belangrijk. Bovendien zijn in Duitstalige gebieden de leraren zelf leergierig genoeg dat ze zich ook we in het Nederlands verstaanbaar kunnen maken. Het internationale is nu net een van de leuke aspekten van het skien.

Hen48

ik zou de skischool mailen met je vraag. weet je meteen het goede antwoord.

miepmiep op 26 sep 2016 13:45

Dat heb ik gedaan maar tot op heden geen antwoord gekregen

@hulst, nee hoor dat denk ik zeker niet! Maar voor onze zoon zouden wij dit wel erg belangrijk vinden vandaar mijn vraag

Ik denk dat veel skischolen nog niet echt operationeel zijn en dus e-mails nog niet dagelijks verwerken/beantwoorden.

dat ligt helemaal aan het kind of hij/zij het fijn vind om in een andere taal les te krijgen. ik had er vroeger echt geen problemen en mij kon je over neerzetten en maakte wel contact en maakte me niet uit dat de leraar een andere taal sprak. Hier de oudste zoon had er meer problemen en denkt daar veel meer over na. Hij is een kind wat dingen wil begrijpen en snappen hoe het werkt en willen begrijpen wat degene zegt. Hij was net 5 toen hij met skiles begon. Bij hem heeft het echt geholpen dat er nederlandstalige skileraren rond liepen. Ze spraken het niet allemaal even geweldig, maar goed genoeg. Ze krijgen daar elk jaar Nederlandse les. Nu hij bijna 6 jaar is en hij op de boot bij de kidsclub ( italiaans) heeft gezeten. Ziet hij de lol van een andere taal in en wil hij ook woordjes leren ( engels. duits. frans). Dus komend jaar zal hij minder problemen mee hebben denk ik. We gaan toevallig weer naar de zelfde skischool in frankrijk ( Valto) . dus dat alle kinderen zich snel zullen aanpassen klopt niet helemaal , elk kind is anders daarin. de jongste zal hier denk ik ook minder problemen mee hebben en past zich ook sneller aan in bepaalde situaties. terwijl de oudste daar weer wat meer moeite mee heeft .

ik zou de skischool mailen met je vraag. weet je meteen het goede antwoord.

miepmiep op 26 sep 2016 13:45

Dat heb ik gedaan maar tot op heden geen antwoord gekregen

Dept21 op 26 sep 2016 19:49

dat verschilt echt per skischool wanneer ze weer opengaan. Hier in Valthorens kreeg ik van de week wel direct antwoord en heb meteen geboekt. ik denk dat de meeste skischolen weer ergens in oktober opengaan of mail lezen.

@Dept21. Sorry, ik had ook kunnen bedenken dat er altijd kinderen zullen zijn die hier erg gevoelig voor zijn. Ik zie jaarlijks de skiklasjes in Les Menuires met allerlei nationaliteten waar minder snel Nederlands wordt gesproken maar waar het plezier vanaf spat, terwijl ze de taal niet machtig zijn. Je ziet als oudere skier en terugkijkend hoe moeizaam het bij jezelf ging de jaloersmakende dagelijkse vorderingen bij die kleintjes, niet gestoord door de taal die ze niet machtig zijn. In elk geval succes met de lessen en je zult verbaasd zijn hoe snel hij vorderingen zal maken. Ik spreek uit ervaring met 2 kleindochters die het in Ehrwald hebben geleerd.
De skischolen daar zijn super voor kinderen.

Hen48

@hulst bedankt voor uw reactie. Daar heeft mijn zoon ook leren skien! Maar helaas door omstandigheden zijn we (te) laat met boeken, we zouden (vooral voor hem) dolgraag weer naar ehrwald gaan maar het is lastig iets te vinden

@Dept21. Mijn zoon met 2 kleindochters en verdere familie komt daar al enkele jaren. Hij heeft ook vorig jaar weer geboekt voor komende kerstperiode. Wel risicovol in die vroege periode omdat Ehrwald slechts op 1000 m. hoogte ligt. Ook vorig jaar leek kerst daar een slechte periode. Desalniettemin hebben ze er goed kunnen skien. Ze kunnen er redelijk toveren met kunstsneeuw. Hoe het zij, te laat lijkt het me nooit. Ik grasduin graag op internet en wanneer ik op google marktplaats Ehrwald ingeef komt er o.a. een appartement van een Nederlandse eigenaar (max. 6 personen) in het centrum van Ehrwald uitrollen, waarbij je zelf de gewenste periode kunt ingeven om te zien of die nog beschikbaar is. Verder kijken op marktplaats levert zeker meer mogelijikheden op. Het is aan U. Veel succes.

Hen48

Nee, uitsluitend lokale leraren en leraressen en dus is Duits de voertaal.

Niveau van de lessen is uitstekend overigens, techniek van mijn kinderen heeft sprongen gemaakt en ze gaan dagelijks fluitend naar de les

Plaats een reactie