Info Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Je zult genoeg Nederlanders treffen in Hinterglemm. Ga zelf ook lesgeven daar. Zwaai maar naar een felgroene goggle dan zit je redelijk safe dat je mij treft.

Aeterna Nive

Zit onderaan de zwolferkogel, tegenover ski-aktiv, maar zal mijn ogen openhouden.

gr Erik-Jan

Gezellig Paul dan zal ik je vast een keertje aanspreken :P
Heb je al vaker lesgegeven daar? en je hebt je anwahrter al?

Dat wordt een gezellige boel als ik dat hier zo lees :)

Nee is mijn eerste keer. Heb anwärter vorig jaar gehaald, maar toen kreeg in ineens een baan aangeboden voor een jaar waar ik geen nee tegen kon zeggen. Dus toen geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid.
Maar vrienden van me hebben er al skiles gegeven. Ook bij Snow & Fun. Dus op hun verhalen maar bij deze school aangemeld.

Aeterna Nive

Hoi Paul, sorry late reactie. Ah wat knap dat je het alsnog doet dan en fijn dat je je diploma al hebt.
Deze moet ik 1 december nog weten te halen in Kaprun :)

Toevallig zitten er ook meerdere bekenden van mij daar (jou as collega’s dus) en aangezien het zo in elkaar overloopt ook qua apresski neem ik aan dat we elkaar vaker als eens zullen treffen,gezellig!

Ik dacht…ik gooi 'm nog ff naar voren om de Hinterglemm-sfeer alvast te pakken te krijgen.

Nog meer mensen in de week van 23 februari-2 maart in Hinterglemm ???

Nee, in de week ervoor maar nog wel die zaterdag de 23e, laatste skidag !

Ahhh…ben jij er al vaker geweest ? Of ook de 1e keer ?

Iemand ook enig idee hoe het met het rookbeleid staat in de Hinterglemmse (binnen)apres-ski ?

nog 8 daagjes voordat ik af mag reizen naar hinterglemm, ben al weken aan het afstrepen en heb al een week de spullen klaar liggen, tis bijna ongezond zoals we er thuis naar toeleven :)

gr Erik-Jan

ps als ik er aan denk laat ik na de vakantie wel weten hoe het rookbeleid is.

Ha Erik-Jan…jij gaat al lekker snel !!! Dat was jij toch die nog voor me zou kijken waar er een bakker zit ?
En ik hoor idd ook heel graag hoe het met het roken in de binnenlocaties is daar.

Krijg inmiddels ook aardig de kriebels…en dan ski ik nog niet eens ;-)

Kom al ruim 10 jaar in Hinterglemm en over roken heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht… wel typische vraag hoor Jacqueline op het winterSPORTforum, ha ha ! Maar ik begrijp dat je niet skiet… zal je ook wel een van de weinigen zijn hier ! Sorry, geen rooktips…

Gast487…mijn man en zoon skiën wel en ik ga altijd mee voor de leuke sfeer. Ik ben thuis ook degene die naar een leuke accommodatie op zoek ga en van het rond informeren. We gaan voor de 1e keer naar Hinterglemm, vandaar dat ik hier m’n voelsprieten uitgooi over bepaalde zaken.

Roken mag bij de meeste (apres-ski)tenten gewoon binnen.

One life. Live it.

Thanx voor de info Gazza !!!

Ik ben vorig jaar in Hinterglemm geweest, Kan mij eigenlijk alleen aansluiten bij mijn voorgangers, Goasstall is een erg leuke tent alhoewel ik hem een tikkeltje overrated vind, je kan gewoon rechts langs de piste de weg volgen en via de tunnel erheen lopen, lach vooral om alle mensen die dat niet doen :D Het was de week dat wij er zaten gezellig druk bij de goasstal en gewoon relaxed buiten onder de paraplu.

De paraplu bar van Der Schwarzacher was al een stuk meer feest en ook enorm gezellig. de Tanzhimmel kwam de sfeer niet echt los op 1 avondje na, het Apres Ski paleis hing vaak wat lastig volk rond, maar het grootste nadeel vond ik het enorm harde en schelle geluid van hun speakers, kreeg er gewoon oorpijn van.

Er zit een bakker aan de andere kant van het alpinecenter, ten hoogte van de eerste sleepliftjes vanaf saalbach (de piste nog voor het funpark). aan de hoofdstaat zit sws een bakker. maar ik zal nog even de haidweg verkennen voor een andere bakker.

Ik las trouwens terug dat je vroeg waar ik zat (appartementbasis in een hotel) http://www.gungau.at echter geen idee van prijzen, ik ben gelukkig met schoonouders die deze al sinds jaar en dag vergoeden.

gr. Erik-Jan

Erik-Jan…alvast super bedankt voor het kijken. Jij zit daar nu ??? Heerlijk hoor.
En wat een mazzelpik met zulke schoonouders ;-) Ga zeker even dat appartement checken.

Tonnie, jij ook bedankt voor het duidelijke overzicht van jouw apres-skitent ervaringen. Dat van dat pad richting de Goasstall ga ik zeker onthouden…wil niet het lachtertje van de piste worden ;-)
Ga nog eens even googelen op Schwarzacher…die was ik volgens mij nog niet tegengekomen.

Van dat apres-ski paleis had ik al een beetje gedacht ja.

He…heb er al zo’n zin in. Nog 4,5 week geduld !!!

Schwarzacher was wisselend deze vakantie, goasstal op enkele dagen te druk en de tanzhimmel was ditmaal wel gezellig maar het vaste riedeltje van de DJ is inderdaad storend als je het weet.

bakker zit trouwens naast de Artz op de hoofdstraat, vlak bij de haidweg, tenminste als ik t goeie straatje voor me heb…

en paul? je gaf toevallig geen les bij Ski-Aktiv naars de zwolferkogl? daar trof ik wel een nederlandse leraar met blauwe jas een groene goggle (achteraf gezien)
oja, en je mag een vreugde dansje doen, want er wordt nog gerookt in de apresskihutjes ;)

Addict.

Ha Erik-Jan…je bent alweer terug ! Hoe heb je het gehad ?

Bedankt voor je info, scheelt me weer een zooi afbakbroodjes meenemen ;-) En ik heb inderdaad een klein vreugdedansje gedaan ;-)

Ik ga de apres-skitenten gewoon allemaal af en dan zien we wel waar het op dat moment leuk is. Alhoewel…meestal als we ergens voor de 1e keer komen en het bevalt ons daar, blijven we eigenlijk altijd daar terugkomen. Wij zitten echt heel vlakbij dat Apres-ski Paleis.

We hebben ons eigenlijk voorgenomen om het dit jaar eens wat rustiger aan te doen met apres-skiën. Laat nog wel weten of dat ook daadwerkelijk gelukt is hahaha.

Nog 2,5 week !!!

Na zoveel vragen zal ik toch eens onze bevindingen over Hinterglemm met jullie delen.

Man en zoon vonden het skigebied een beetje tegenvallen:
a) best saai (heel veel blauwe pistes en rode, die eigenlijk stiekem ook blauw zijn ) en
b) heel veel onderbrekingen tijdens het skiën. Ontzettend veel gondels, waardoor steeds de ski’s uitmoesten. Ook veel wegonderbrekingen tussen pistes door. Weer de ski’'s uit…weg oversteken…ski’s weer aan om vervolgens een stuk te moeten prikken naar de volgende lift.

Dat werd door de mannen echt als negatief ervaren.

Het dorp zelf is best leuk, maar de apres-ski in het dorp zelf neigt toch meer naar echte uitgaansgelegenheden. Veel barretjes waren rond 16.30 uur niet eens open en rond 21.30 uur kwamen er hordes (met name jongelui) mensen de straat in om echt "uit te gaan".

De Goasstal was een te hoge klim (iets persoonlijks uiteraard). Had waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ons appartement helemaal bovenaan de Haidweg lag, wat ook al een bijna onmenselijke klim naar boven was (okee…heeft ook met mijn conditie te maken ;-) ) De Tanzhimmel was leuk, tot ongeveer 19.30 uur, dan stopte de DJ ermee !!!

Al met al…leuk om een keer geweest te zijn, maar voor ons geen 2e keer naar dit gebied.
Dan heb ik echt leukere plaatsen bezocht.

@jacquelien, jammer dat jij en je man en zoon dit zo ervaren hebben, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet het enthousiasme over het skigebied met de meeste Nederlanders deel.

Wat betreft de liften, heel herkenbaar. Ook is het skigebied niet echt 100% aaneengesloten omdat een deel van het gebied aan de ene kant van het dal ligt, en een deel aan de andere kant van het dal.

Jammer dat je de Goastal een te hoge klim vond, dit is wel een van de betere apres ski gelegenheden waar ik geweest ben, echter sluit deze om 19:00 uur. Daarna valt het inderdaad tegen en zijn het met name NL jongeren.

Voor mij hetzelfde, goede vakantie gehad (was wel in 2007) maar niet meer terug. Probeer Ischgl en dan wat betreft de Apres Ski, de Trofana eens een keer ;)

Plaats een reactie