Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun en Ischgl

Nadat ik in februari een fantastische week wintersport had gehad, keek ik alweer uit naar volgend seizoen. En dan… win je opeens een weekendje wintersporten in Ischgl voor twee personen! Wie had dat nou verwacht

Maar met wie moest ik nou heen? Opeens had ik wel heel veel vrienden maar na wat overleg thuis werd het toch gewoon me vader, lekker met de auto. Toen agenda’s pakken en kijken of we nog een weekendje vrij hadden in April. Uiteindelijk werd het dus afgelopen weekend(20,21 april). Maar me vader wou niet voor 2 dagen heen rijden dus boekte we nog een extra dagje bij in het hotel en me zusje had ook nog het geluk en ze mocht ook mee.

Dus donderdag ochtend vertrokken we rond half 10 richting Ischgl en kwamen we om half 7 aan in Hotel Gramaser. In de auto gaf de thermometer 26 graden aan en wij gaan nog lekker op wintersport. Eenmaal aangekomen in het hotel werden we vriendelijk ontvangen en werden onze spullen gedragen naar de kamer :p toen maar even een rondje door het dorp lopen en op het terras in je T-shirt een biertje gedronken met uitzicht op de Talabfahrt. Rond half 9 schoven we aan bij het 5 gangen diner en 's avonds hadden we nog een klein biertje gehaald in de Kuhstall.

De volgende dag de voucher inwisselen voor de skipassen en dan de berg op. De sneeuw viel ons alles mee. 's ochtends heerlijk geskied maar 's middags rond een uurtje of 2 werd het heel erg mistig en dan is het toch wel lastig skiën als je nog nooit in het gebied geweest ben. Nadat we een keertje extra de Gampenbahn hadden genomen(verdwaald) gingen we rond een uurtje of 4 naar beneden om even lekker te douchen in het hotel en dan een biertje halen in de kuhstall. Rond half 9 gingen we eten en daarna weer even terug naar de Kuhstall. Ondertussen begon het onwijs hard te sneeuwen!

Toen ik zaterdag ochtend de gordijnen opdeed van onze kamer was er 10 cm verse sneeuw gevallen!! Dus gauw ontbijten en de berg op. Eenmaal op de berg was het genieten. Heerlijke pistes, fantastische sneeuw en af en toe ook nog een lekker zonnetje. Een heerlijke dag gehad en genoeg kilometers gemaakt. Daarna nog even een borreltje gedaan en weer aangeschoven bij het diner in het hotel. Na het eten nog even terug om de laatste halve liter te drinken van het seizoen. Daarna op tijd naar bed om zondag top fit te zijn, want we zouden zondag middag na het skiën naar huis rijden.

En toen was het alweer zondag, nu toch echt de laatste skidag van het seizoen voor mij. Rond half 10 waren we boven en hebben we heerlijk geskied. De zon kwam af en toe lekker door en de pistes lagen er nog goed bij. Een heerlijke skidag gehad. Rond het middag uur een spare ribs gegeten en daarna de laatste paar pistes pakken, om 2 uur namen we de Talabfahrt naar beneden. Even omkleden in het hotel en de auto in stappen en naar huis… 3 uur vertrokken we vanuit Ischgl en voor 12 uur waren weer thuis.

Het waren echt 3 fantastische dagen. Ik was nog nooit in Ischgl geweest maar vond het een mooi skigebied en Ischgl zelf is een leuk dorpje. De sneeuw viel me alles mee voor deze tijd van het jaar. Het hotel was echt super, toen we aankwamen werden onze spullen naar de kamer gebracht en werd de auto de garage in gereden. Het ontbijt was heel uitgebreid en er werd elke ochtend een lekkere omelet voor me gebakken. Het avond eten was ook zeer riant, we begonnen steeds met soep daarna een voorgerecht, hoofdgerecht en een toetje en er was ook nog een salade buffet. We hadden een ruime kamer en er was een welness centre maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt.

Wintersporters.nl bedankt voor deze fantastische prijs!

En op naar volgend seizoen, ik heb er alweer zin in!!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 20:28

Een waardige winnaar. Precies goed van genoten. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Gewonnen?! Daar durf ik niet eens van te dromen… En dan ook nog eens een vers pak sneeuw tijdens je verblijf daar!!! 2X prijs! Nou nou! Fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad, en hier nog een leuk verslagje hebt geplaatst!:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Dank voor je reisverslag.

Leuk om te horen, wij van het testteam van wintersporters.nl / Verse Sneeuw waren er ook nog die vrijdag en zaterdag. Jammer dat we jullie niet even ontmoet hebben. Geniet van de herinneringen en wie weet tot een andere keer in de bergen. Sander

Never ski faster than your guardian angel can fly!

Mooi verslag Bas! Ik zou ook nog graag een keer naar Ischgl gaan :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie