Daar gaan we weer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Momenteel zijn ik een een vriend alweer weer druk bezig met het regelen voor de aankomende skivakantie met de vriendengroep. We zien Ischgl als een serieuze optie, alleen vroeg ik mij af of dit betaalbaar is voor ons (budget circa € 700-800 incl verblijf). Of is het verstandiger om naar andere gebieden te kijken (SFL, Sölden, Köningsleiten)?

Alvast bedankt!

Welke periode? Dat kan qua budget namelijk een pak verschil maken…

De periode en inderdaad wat meer info zou wel handig zijn…

Ik denk dat het wel zou moeten lukken. Ik heb zelf eens in Serfaus in de kerstvakantie in een B&B gezeten voor 350 euro voor een week (één persoon op tweepersoons kamer). Maar dan zit je niet dicht bij de lift. Nu is dat in Serfaus niet zo erg, zo lang je maar niet al te ver van een halte van de Drofbahn af zit…
Tel bij die 350 nog eens 240 euro bij op voor een 6-dagen skipas en je komt op een kleine 600 euro voor verblijf en skipas. Maar je moet ook nog elke dag lunchen en uit eten, dat kan ook nog aardig in de kosten lopen, ook al hou je het simpel.

Ik denk dat dit voor de andere dorpen ook geldt - periode is hierin wel echt doorslaggevend, vermoed ik. Al moet je wellicht consessies doen op bijvoorbeeld afstand naar de lift. Je kan zelf natuurlijk al gaan zoeken op sites als homeaway.nl, airbnb.nl, casamundo.nl, wimdu.nl, interhome.nl, interchalet.nl, chalet.nl etc. Dan weet je wat er is en wat je ongeveer kan verwachten voor je budget.

Bedankt voor de antwoorden! Beoogde vertrekdatum is 8 februari. Nu zag ik dat een fout had gemaakt, de €700 is excl. verblijf!

Vanaf 8 februari is het hoogseizoen. Delen van Oostenrijk hebben dan vakantie. De week ervoor is meestal nog voordeliger.

Bedankt voor de antwoorden! Beoogde vertrekdatum is 8 februari. Nu zag ik dat een fout had gemaakt, de €700 is excl. verblijf!

philip1991 op 7 jun 2016 10:58

Dus 700 p.p. voor alles zonder verblijf? Dat komt dan op ongeveer 1100 inclusief verblijf schat ik. Dan kan je toch wel wat vinden schat ik.

Oostenrijk is ook een vast gegeven? Ik vraag dit omdat andere landen in die week nog laagseizoen hebben (gezien de Oostenrijkse schoolvakanties, zoals genoemd). Maar ik begrijp dat jullie ook bepaalde eisen aan de apres-ski stellen, als ik de gemene deler in genoemde dorpen juist interpreteer…

Natuurlijk kan dat. Ischgl is op ieder gebied (skipas, restaurant, drinken,…) ongeveer even duur als de andere gebieden die je opnoemt. Het is net het verblijf dat Ischgl duurder maakt.

Bedankt voor de antwoorden! Beoogde vertrekdatum is 8 februari. Nu zag ik dat een fout had gemaakt, de €700 is excl. verblijf!

philip1991 op 7 jun 2016 10:58

Dus 700 p.p. voor alles zonder verblijf? Dat komt dan op ongeveer 1100 inclusief verblijf schat ik. Dan kan je toch wel wat vinden schat ik.

Oostenrijk is ook een vast gegeven? Ik vraag dit omdat andere landen in die week nog laagseizoen hebben (gezien de Oostenrijkse schoolvakanties, zoals genoemd). Maar ik begrijp dat jullie ook bepaalde eisen aan de apres-ski stellen, als ik de gemene deler in genoemde dorpen juist interpreteer…

GiGi op 7 jun 2016 12:14

Oostenrijk is geen harde eis maar heeft in onze ogen wel de beste apres-ski. We willen vooral een hoog(er) gelegen skigebied met goede apres-ski. Dit viel namelijk afgelopen jaar in Schladming een beetje tegen.

Bedankt voor het noemen van de voorjaarsvakanties, daar hadden we nog geen rekening mee gehouden. Het blijft ieder jaar toch weer lastig.

Plaats een reactie