Welke skipas, aankomst 31 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Welke skipas zouden jullie aanraden voor de eerste week van het nieuwe jaar? Er is inmiddels natuurlijk al meters sneeuw gevallen in de regio bij Ischgl, dus vandaar mijn vraag ;)

Dus wordt het de VIP Ischgl pas of de Silvretta pas?

Is het überhaupt de moeite om de gebiedjes als Kappl, See, etc aan te doen of heb je aan Ischgl al voldoende om niet steeds dezelfde pistes te doen?

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 29 dec 2016 00:17

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wij nemen altijd de pas voor het hele gebied, maar is ook afhankelijk van je niveau. Kappl is leuk voor een dag, maar daarna heb je het wel gezien. See nog niet geweest en Galtur zit ook nog in de pas, maar daar ben ik ook nog niet geweest. Ga al meerdere jaren naar Ischgl en daar kun je je echt wel een weekje vermaken. Maar nogmaals, ligt helemaal aan je niveau. Ik hou wel van kms maken:)

Voor beginners en kinderen is Kappl overigens perfect.

Hi,

Wat ook van belang is, ide plaats waar je in het dat verblijft. Zit je in Ischgl, Mathon, Valzur of Verzahl (vallen allemaal onder Ischgl) dus kun je met je gastenkaart (die je moet invullen voor de toeristen belasting) een VIP kaart kopen voor Ischgl. Zit je in een van de andere dorpen in het dal, en je wilt in Ischgl skiën dan moet je een pas voor het hele dal kopen.

Beetje afhankelijk van wat je gewend bent, maar in Iscghl alleen kun je je naar mijn mening prima een week vermaken.

@Balboa @Pascal6 Bedankt voor de reacties,

Wij zijn normaliter wel echte kilometervreters, echter gaan we nu met meerdere mensen dus is het nog even afwachten hoe dat loopt. Ons appartement ligt in het centrum van Ischgl dus qua locatie niets te klagen en kunnen beide passen prima.

Ik ben er ook van overtuigd dat we ons prima een week kunnen vermaken in Ischgl zelf, echter vind ik het persoonlijk altijd leuk om ook een kijkje te nemen in de kleinere gebiedjes. Tevens kan ik me zo voorstellen dat door het uitblijven van sneeuw en de harde wind sommige pistes inmiddels aardige ijsplaten bevatten, waardoor je misschien sneller even ergens anders wilt kijken…

Is er nog iemand die het uitstapje naar Galtür heeft gemaakt?

Groeten,

Jeff

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Galtür is mij altijd goed bevallen wij gingen vaak eind maart ! Het is dan vrij rustig en de pistes liggen er dan mooi bij .
Het is meer een skigebied voor gezinnen ,ik denk dat je je daar prima kunt vermaken voor een dag en dan heb je alles wel gehad daar .
Ischgl was idd groot maar ook druk en de pistes waren ook niet echt mooi meer

Het is de pas voor het hele gebied geworden. Straks Silvesteravond vieren en hopelijk morgen nog is staat om de eerste kilometers te maken ?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie