Makkelijke blauwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hallo,

Ik ga over een paar weken naar Ischgl. Ben een beginner, kan wel wat, maar wil graag op de wat ‘makkelijkere’ en brede blauwe pistes beginnen.

Nu heeft Ischgl best wel veel blauw, maar wie kan mij vertellen waar ik het beste kan starten om er even rustig in te komen? Tussen groen en rood in zeg maar…?

Boven bij de Idalp,
6-8 en dan de 11!
Succes

Bij de liftpas krijg je een kaart van het gebied.
Zelf een beetje kijken zou ik zeggen.

Als je de vraag eerder had gesteld zou ik je Lech en Oberlech kunnen aanraden.Daar is zoveel blauw dat je de Piste de tweede keer met ogen dicht kan doen.
Wel uitkijken dan dat je niet tegen Maxima aan skied.

Bij de liftpas krijg je een kaart van het gebied.
Zelf een beetje kijken zou ik zeggen.

Als je de vraag eerder had gesteld zou ik je Lech en Oberlech kunnen aanraden.Daar is zoveel blauw dat je de Piste de tweede keer met ogen dicht kan doen.
Wel uitkijken dan dat je niet tegen Maxima aan skied.

Hooykaas op 8 feb 2017 16:10

Mag ik zeggen dat ik dit een beetje een raar antwoord op zijn vraag vind?
Feit: beginner en heeft al gekeken naar blauw.
Vraag: tips waar te beginnen
Jou antwoord: kijk op de kaart (wat dus al gedaan is en voor een beginner is t lastig vtv in te schatten) en ga naar Lech!

Als je vanaf de Idalp B3 naar de Idjoch neemt kun je heerlijke blauwe pistes nemen richting de Alp Trida. Als beginner kun je die piste denk ik eindeloos doen. En anders vanaf de Idalp B1 pakken, ook een lekker makkelijke blauwe piste :) Veel plezier!

Als je vanaf de Idalp B3 naar de Idjoch neemt kun je heerlijke blauwe pistes nemen richting de Alp Trida. Als beginner kun je die piste denk ik eindeloos doen. En anders vanaf de Idalp B1 pakken, ook een lekker makkelijke blauwe piste :) Veel plezier!

Inderdaad, de blauwe 62 naar Alp Trida aan de Zwitserse kant is een heel leuke. Vanuit Alp Trida brengt de N6 lift je naar piste 69, ook een fijne blauwe (ietsje stijler wel).
Piste 11 om terug te keren naar Ischgl is ook goed te doen (breed!), maar doorgaans wel wat drukker.
Piste 6 en 8 die je respectievelijk met lift B8 en B1 kan bereiken zijn ook niet moeilijk, maar meestal ook wel wat drukker.
Piste 2b die afzakt naar lift C4 (de Nachtweidebahn) is doorgaans wat rustiger.

Als je al wat bent ingeskied kan je via piste 2 naar het Höllboden afzakken om daar dan met de C2 Höllkarbahn en vervolgens D2 Zeblasbahn naar de Palinkopf (2800m) te klimmen, vanwaar je via piste 22 en vervolgens 23 terug richting Höllboden skiet. Van daar uit kom je met de C1 Höllbodenbahn terug op de Idalp.

Eigenlijk zijn alle blauwe in Ischgl goed te doen, behalve het onderste stukje van piste 2, vlak voor je aan het Höllboden bent.

Zeker af te raden zijn de dalafdalingen vanaf 14u30: beestachtig druk en in het voorjaar meestal heel veel papsneeuw.

Nog een kleine toevoeging:

Sonnenbahn is een korte piste die lichtblauw is, in de ochtend doen, voor de groepslessen beginnen, dan is het nog niet zo druk.

Als dat lekker gaat die pakken en doorskien naar 2c, Nachtweide, deze lift eindigt net iets boven de Sonnenbahnlift.
Naast de Sonnenbahnlift ligt de Gratbahn, als je hier boven uit stapt ligt er ook een blauwe piste die uitkomt boven bij Sonnenbahn of je kunt het laatste stukje Velilbahn nemen.

Ik zou zelf het stuk richting Hollboden alleen doen als er sneeuw gevallen is, het laatste stuk wordt sn ijzig. Als je wel die piste wil doen (omdat je bv bij Schwarzwand of restaurant Hollboden pizza wil eten —> aanrader!), pak dan de uiterst rechterkant van de piste, daar is het over het algemeen het beste.

Enjoy!

@an32
Je hebt wel een beetje gelijk hoor!
Maar ik had net een heel gesprek met mijn dochtertje.Zij vroeg me een aantal dingen.Waarop ik zei niet zo piepen eerst zelf uitvoerig dingen opzoeken en als je er dan echt helemaal niet uit komt dan pas vragen aan anderen.

Zo is het eigenlijk gekomen.

Maar aan het antwoord van @Skiwi heb je meer aan moet ik toegeven.

Nu maar hopen dat als TS daadwerkelijk op de piste is dat allemaal kan onthouden zonder kaart. Ik inieder geval niet.

Bedankt hooykaas, was ook anders van je gewend!

Plaats een reactie