Welk skigebied + top Apreski kunnen we het beste boeken? Ischgl?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hoi Allemaal,

ik zit met een dilemma. Wij willen met een groep van 12 jonge volwassenen(26-30) jaar gaan skieen.
Skieen is 50%, Apreski de andere 50%.
Tijdens skieen zijn we fanatiek en gaan we ervoor. Tijdens de Apreski idem en door tot in de late uurtjes.
Wij zijn ondertussen in Gerlos, Hinterglemm, Mayrnhofen, Kirchberg, Solden en Westendorf geweest.
Ischgl is nog 1 die we graag willen maar lees veel reacties dat er vooral 30+ komt, het aanzienlijk duurder is en veel buitenlanders.

Wij zijn een stel gewone hollandse jongens die graag een biertje doen, het leuk vinden als er ook wat dames zijn (dus niet alleen mannen) en gewoon een top vakantie willen.

Wie geeft mij een goed advies waar we het beste heen kunnen gaan?

*bericht bewerkt door renze15 op 06 jun 2018 14:10

Val Thorens. Geweldig skiën, de après-ski hoofdstad van Frankrijk, niet al te duur (kijk eens bij de aanbiedingen van Husk.nl).

Opnieuw beginnen met je lijstje en naar Gerlos. Kun je weer 6 jaar vooruit. Ischgl is natuurlijk ook top, qua prijs niet veel duurder dan Sölden.
Ik mis St Anton nog in het rijtje.

wat betreft St Anton schijnt ook wel stukje duurder te zijn dan gemiddeld maar overweeg ik wel serieus. Echter geen idee wat ‘‘een stukje duurder’’ precies inhoud op basis van reacties op internet. Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn wat betreft St Anton Hessel?

Val Thorens hoor je enerzijds goeie verhalen, anderszijds veel mannen, weinig dames en de na 22.00 nog ergens gezellig een biertje doen schijnt daar minder te zijn maar ik laat me graag corrigeren!

Schladming kan eventueel ook wel op die lijst. Leuke apresski, niet te duur en uitdagende pistes.

Flachau ook wel redelijke apresski dacht ik!

Mr. Slow

Voor roedels bier drinkende dames tussen 17 en 25 jaar moet je om 16.00 uur in de Patchi staan in Serfaus… Allemaal aan het Schilehrerbier daar. Is geen grap. Ze zijn daar tot 20.00 uur ongeveer. Daarna kan je andere activiteiten met ze ondernemen. Of ze verhuizen en masse naar “Gerorge” (tegenover de bank in het dorp). Daar gaat het aanzienlijk langer door 's avonds.

*bericht bewerkt door GiGi op 06 jun 2018 16:53

Voor roedels bier drinkende dames tussen 17 en 25 jaar moet je om 16.00 uur in de Patchi staan in Serfaus… Allemaal aan het Schilehrerbier daar. Is geen grap. Ze zijn daar tot 20.00 uur ongeveer. Daarna kan je andere activiteiten met ze ondernemen. Of ze verhuizen en masse naar “Gerorge” (tegenover de bank in het dorp). Daar gaat het aanzienlijk langer door 's avonds.

GiGi op 6 jun 2018 16:48

thanx… neem het mee in de overweging

Ik denk dat Ischgl niet in je lijstje mag ontbreken.
Een deel van wat je zegt is waar, maar een ander deel zijn vooroordelen.

Ja, Ischgl is populair onder 40+'ers (zo ook bij ondergetekende), maar er zijn zat jongeren en ook dames te vinden. Bovendien zijn 40+'ers ook hele gezellige mensen :) E.e.a. hangt ook af van de periode waarin je gaat.

Ischgl is populair onder Duitsers. De apres ski is dus ook Duits georiënteerd. Geen Wolter Kroes, Jan Smit of André Hazes (alhoewel ze incidenteel nog wel eens voorbij komen, uit beleefdheid).

Ischgl is niet duurder dan andere skigebieden. Ja, je kan in hotel Post gaan zitten voor €450 p.p.p.n. maar er zijn zat accomodaties voor normale prijzen. Ook eten en drank zijn vergelijkbaar qua prijsniveau - tenzij je weer flessen champi laat aanrukken. Je kan het in Ischgl dus zo duur maken als je zelf wilt.
In andere dorpen is het na 20u een stuk stiller, als de ‘echte’ apres ski tenten sluiten. Dan zal er nog een discotheek open zijn, maar je merkt dat het uitgestorven raakt. Ischgl blijft levendig tot ver na middernacht.

Dit is geen promotie voor Ischgl, want ik heb eigenlijk liever dat Nederlanders wegblijven :) Maar ik haal wel graag de vooroordelen uit de lucht.

*bericht bewerkt door Jay op 06 jun 2018 17:47

Daarna kan je andere activiteiten met ze ondernemen.

GiGi op 6 jun 2018 16:48

Haha ik denk dat ik wel een idee heb op welke activiteiten jij doelt…

Mr. Slow

Ischgl is niet duurder dan andere skigebieden. Ja, je kan in hotel Post gaan zitten voor €450 p.p.p.n. maar er zijn zat accomodaties voor normale prijzen. Ook eten en drank zijn vergelijkbaar qua prijsniveau - tenzij je weer flessen champi laat aanrukken. Je kan het in Ischgl dus zo duur maken als je zelf wilt.

Dit is geen promotie voor Ischgl, want ik heb eigenlijk liever dat Nederlanders wegblijven :)

Jay op 6 jun 2018 17:46

Ischgl (en zo ook St. Anton) zijn beduidend prijziger dan een gebied als bijvoorbeeld Gerlos of Mayrhofen. Je kan het inderdaad nog duurder maken door bijvoorbeeld Madlein of Elisabeth te boeken en vrolijk Crystal champi gaan bestellen. Het doodeenvoudige feit dat menukaarten in de restaurants ook in het Russisch zijn zegt veel over welk publiek je kan verwachten.

Echter voor een biertje te drinken (als Heidi het glas niet al omgeschopt heeft) zijn er prima mogelijkheden. Alleen (gelukkig) ontbreekt Wolter Kroes en Frans Duits. Er komen inderdaad veel buitenlanders. Ergo dat ben jezelf ook! Ischgl en St. Anton zijn gelukkig geen Nederlandse kolonies, die twijfelachtige eer komt toe aan Westendorf of Gerlos. Laten we dat vooral zo houden …

*bericht bewerkt door dokteruk op 06 jun 2018 18:54

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Uit eigen ervaring: Ischgl is gemiddeld genomen echt wel duurder dan andere skidorpen in Oostenrijk. Je kan er zeker voor schappelijke prijzen slapen, eten & drinken. Maar echt spotgoedkoop is het nergens in Ischgl en zeker de prijzen van de centraal gelegen accommodaties liegen er niet om. Dus als je heel scherp op prijs let en veel dingen niet doet die in Ischgl kunnen dan hoeft het niet duurder te zijn. Maar als je gewoon wil genieten, niet teveel met geld bezig wilt zijn en doen wat je (apres)skilust je ingeeft, dan ben je meer kwijt dan in bv Serfaus. Wat op zijn beurt gemiddeld weer duurder is dan bv Mayrhofen. Bovendien hebben ze in Ischgl het seizoen zo weten te spreiden met hun internationale clientele, dat er weinig goedkope/rustige weken zijn. Allemaal prima marketing en prima redenen, wel een keuze die je als groep beter voor je vakantie kan maken.

Als ik jullie behoefte zo lees, dan zeg ik ook: probeer Val Thorens eens. Reis, acco, skipas zijn relatief goedkoop. Eten en drinken ter plaatse relatief duur, maar netto denk ik altijd nog goedkoper dan de meeste plaatsen in Oostenrijk.

Het doodeenvoudige feit dat menukaarten in de restaurants ook in het Russisch zijn zegt veel over welk publiek je kan verwachten.

dokteruk op 6 jun 2018 18:41

In die restaurants kom ik duidelijk niet.
Bära Falla, Salz & Pfeffer, Kitzloch… allemaal prima tenten voor een normale prijs. Ook op de piste, bijv. Skihaus Alp Trida heb je een goeie lunch voor niet duur (zelfs in CHF).

Ja je kan heel veel geld uitgeven, maar je hoeft niet heel erg je best te doen om normaal te doen.
Franse taferelen, zoals patat en een cola voor €15 zal je echt niet tegenkomen.

Ischgl is gewoon TOP op alle gebied, en de vooroordelen dat het duurder is,…Tja dat is waar als je echt een accomodatie zoekt met een aantal ‘Sterren’ ,maar je kan er gerust een pension vinden voor rond de 50 euro per nacht inclusief ontbijt als je effe buiten centrum logeert en dan bedoel ik NIET Mathon of andere gehuchten aan de rand van Ischgl ! Een pint bier kost er evenveel zoals in andere skigebieden en VOORAL het is er lekker internationaal ,GEEN hollandse Apres ski : Houden zo ! Eten op de piste : even duur als overal in Oostenrijk en goedkoper als in Frankrijk!
Maar op alle gebied steekt Ischgl er als nummer 1 bovenuit :ik zou zeggen ‘must do’ !

imo zijn het toch vooral mannen die in groepjes op wintersport gaan? Mezelf al meerdere keren in Ischgl vermaakt en ja het is iets duurder maar het is ook gewoon goed! Afgelopen winter in Saalbach gezeten en dat is voor een complete vakantie (50% skiën,boarden 50% apres ski) toch wel het beste wat Oostenrijk te bieden heeft…

Westendorf en Gerlos zou ik even links laten liggen.
Ga voor het echte werk naar Ischgl of Sankt Anton am Arlberg 😃
Drink je ipv 8 bier 4 bier. Ben je toch de helft goedkoper uit.

Ik haak een klein beetje af bij “veel buitenlanders”. Hoe omschrijf je jezelf wanneer je een Oostenrijkse plaats bezoekt?

*bericht bewerkt door Shane op 09 jun 2018 00:21

I can stick uphill ice, on my saucer...

In Gerlos, Kirchberg, Mayrhofen en Hinterglemm voel je je inderdaad geen buitenlander tussen alle Nederlanders. Ik heb Duitse collega’s die deze plaatsen mijden vanwege so viele Holländer.
Ik denk dat het toch de genen uit de koloniale tijd zijn waardoor we ons al snel geen buitenlander meer voelen :-)

Ik haak een klein beetje af bij “veel buitenlanders”. Hoe omschrijf je jezelf wanneer je een Oostenrijkse plaats bezoekt?

Shane op 9 jun 2018 00:20

Geheel mee eens! Daarom kom ik ook niet in die Nederlandse kolonies

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik kom al sinds mijn 4e in Ischgl, laatste jaar ook met een groep vrienden geweest met leeftijden tussen de 18-22 jaar. Ischgl is in vergelijking tot Gerlos en Mayrhofen bijvoorbeeld wel iets duurder, daar ontkom je niet aan. Maar als je de juiste accomodaties uizoekt buiten het centrum valt de prijs echt wel mee. En qua aprés ski zijn er volgens mij geen plekken zo levendig en leuk als Ischgl. In de Kuhstall kan je vanaf 16.00 tot minstens 2.00 feesten (wel om 20.00 even je skischoen thuis brengen). En ook qua dames is het goed te doen, genoeg Nederlandse met een leeftijd van 20-25 jaar. Er zijn natuurlijk ook duurdere aprés ski barren, maar bij de meeste betaal je hetzelfde als in Gerlos en Mayrhofen. Ik zou dus net zoals @Dirk9 zeggen “Gewoon doen!”.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Daarna kan je andere activiteiten met ze ondernemen.

GiGi op 6 jun 2018 16:48

Haha ik denk dat ik wel een idee heb op welke activiteiten jij doelt…

Quick op 6 jun 2018 17:48

Jodelen?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik heb in April in Ischgl View gezeten, nog geen 400 euro p.p, net buiten t dorp zelf maar op nog geen 5 minuten vanaf de gondel.

Ben ook in Gerlos, Westendorf, en Solden geweest dus kan me qua apres ski wel inbeelden van hoe en wat…

Ischgl is qua skigebied vele malen mooier als Gerlos en Westendorf, maar het is ook iets duurder als die 2.
Halve liter bier kost je 5 euro en prijzen op de piste’s qua eten zijn wel wat duurder ( maakt niet uit of je aan de Oostenrijkse kant of Zwitserse kant zit.

Apres ski begint in de Pauznauer Taja, buiten…
(Soort Seppi) alleen als je hier naar beneden gaat om naar t dorp te gaan is echt een puinhoop, wat een verschrikkelijke (k*t) afdaling zeg…

Voor de rest…Ischgl…Ja

Ik kom er al jaren, betaal rond de 55 euro per nacht met ontbijt in het dorp zelf. Met de afsluiting in Kappl gezeten voor 35 euro per nacht. Is totaal niet duurder dan andere gebieden, ik denk zelfs dat de skipassen in Mayhofen duurder zijn.

Bedankt voor al jullie reacties. Ischgl is geboekt in het hoogseizoen. 12 personen a 400 euro per nacht incl toeristenbelasting…schoonmaakkosten en bedlinnen/ handdoeken.

Door jullie overtuigende reacties werd de keuze voor Ischgl makkelijk.

Thanx

Plaats een reactie