beginner

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

zijn de groen/rode pistes niet te stijl voor beginners?

Groene pistes heb je in Ischgl niet. Er zijn behoorlijk wat blauwe pistes, maar er zijn in verhouding niet veel makkelijke pistes. Rode pistes zijn nog moeilijker. Ischgl is een prachtig skigebied voor gevorderden en wanneer er beginners meegaan is dat geen probleem, echter de skipas is voor hen in verhouding erg duur, omdat je niet alle pistes gebruikt.

voor de beginners is het zeer goed te doen je kan met de gondel omhoog waar je een rustige niet al te steile piste heb waar je ook nog verschillende stukken kan afdalen

en de dal afdaling wanneer de sneeuw goed is is ook wel te doen alleen raad ik aan die niet het einde van de dag te nemen die is erg druk en smal wanneer je niet ervaren ben kan dit goed tobben worden

Ik ben een redelijk gevorderde skier en ga begin december naar Ischgl, maar die dalafdaling doe ik niet. Ik kom er voor m’n lol en werken doe ik thuis wel weer. Die piste is zeker aan het einde van de dag helemaal overhoop geskied. Alleen maar hopen sneeuw en vooral veel mensen (die allemaal aan het klunen zijn).

Kom al jaren in Ischgl. Ben er zelf ook begonnen. Ik raad je aan om er de eerste dag les te nemen. Als je met de fimba of Silvrettabahn omhoog gaat kom je op de Idalp. Vandaar kun je als beginner best wel uit de voeten. Als je met de Velilbahn omhoog gaat kun je mooi oefenen en dan steeds wat verder. De Talfarhrt is tot het mittelstation best te doen. De vele mensen aan het eind van de dag maken het moeilijk.
@Jeroen, als je de piste een beetje kent kun je zo naar beneden skieën, wij skieën altijd naar de Pardatschgratbahn, al zijn er op het laatste stuk best wel ijsplaten(maar is dat niet gebrek aan techniek;-)) om meteen de apres-ski in te duiken, Niki’s Stadl

@jeroen ; ik ga ook begin december, dalafdaling is zeker altijd een drama ;-)

En ik vind het voor beginners ook wel redelijk te doen allemaal. Er zijn wel lastige pistes, maar deze zijn allemaal te vermijden.
Je kunt het er goed leren en direct je skills verbeteren op de lastigere pistes!! advies: gewoon heen gaan !!!

Vorig jaar met kerst geweest, de de dalafdeling viel heel erg mee. Er zijn meerder pistes die naar beneden gaan. Ik ski net 2 jaar, het was voor mij goed te doen.

Ik zou als ik jou was naar een ander gebied gaan, je krijgt dan meer voor je geld dan als je naar Ischgl gaat.
Want het is daar zeker niet echt goedkoop daar.

Ach, degene die de vraag stelde (Bosch) is ondertussen ook geen beginner meer denk ik. Hij heeft sindsdien al drie jaar kunnen oefenen. Die gaat ondertussen als een speer de berg af.

staat er in ischgl(spreek uit als iskel) niet halverwege de dalafdaling zo’n waarschuwings bord van een kleine 3 bij 4 meter pas op extra stijl? Of vergis ik me met in van die zwarte pistes rond de palinkopf?

daar vergis je in.de dalafdaling 5 is heel goed te doen

Jup klopt ik had het inmiddels gecontroleerd, het was de dalafdaling van het in de regio gelegen ladis, als je daar de verkeerde afslag neemt bij de dalafdaling sta je opeens op een stuk zwart dat extreme heet:)

Het was weer geweldig in Ischgl. Dalafdalingen waren prima te doen, op een aantal stukken na.
@Huub, inderdaad gedeeltelijk een gebrek aan techniek, maar vooral luiigheid ;)
Een groter probleem was dat door de wind de hogere liften en pistes vaak dicht waren, maar ook de Fimba.
Mocht de pret niet drukken!

@Huub, Je zegt daar een goed punt. Techniek is echt heel belangrijk. Ik kwam als beginner met licht ervaring met moeite bij zell am see de laatste piste naar beneden. Beetje roetsen enz. Nu een aantal jaren (en veel prive les) later ga ik zonder problemen iedereen voorbij. (En niet te bang zijn :-P)

ik ga morgen naar ischgl… :)
en ik zou er niet heengaan als beginner. Dan heb je daar niks te zoeken, tenzij je heel fanatiek bent dan moet je er juist heengaan. Kan je het snel leren.
Mocht je alleen gaan om feest te vieren, dan moet je beginner juist naar ischgl gaan. gr. robbert

Net terug uit Ischgl en zoals Jeroen al zei: Veel last van de wind. Op dalafdaling is inderdaad een stuk erg steil (nur sehr geübte skifahrer), maar daar kun je omheen skieën.
Wij gaan er altijd naar beneden, zijn we ook "sehr geübt".
Tip: Ski vanaf de Pardatschgrat de 4 (mooie zwarte piste)of de 5 (rood) naar beneden of vanaf de Velilbahn boven de 7. Komt uiteindelijk allemaal bij elkaar bij het mittelstation van de Pardatschgratbahn.

prachtig gebied, mn voor de gevorderde skiers, laatste stuk naar de pardatschgrat basisstation is wel lastig te noemen als je de hele dag aan het knallen bent geweest en dus moe, het is daar vaak erg druk en redelijk stijl en ijzig, dus 3 elementen waar je rekening mee moet houden!!

zelf die kun je omzeilen als je na rechts over het voetgangerspad

Plaats een reactie