Depots in Ischgl?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hallo, wij gaan eind februari naar Ischgl maar zitten zelf in een appartement in Mathon, even buiten Ischgl. Zullen dus met de skibus naar de liften gaan. Om t gesjouw te beperken en om in Ischgl zelf nog wat te kunnen apres-skieen, vroeg ik me af of dat er rondom de Silvretta lift of in de buurt van de Schatzi bar ski depots zijn waar je t beste overdag je snowboots en 's nachts je ski’s en schoenen kunt stallen (a la Serfaus zeg maar)?
Alvast dank!

Natuurlijk! Groot skidepot boven op de piste. Aan de Idalp waar de cabineliften toekomen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Onder aan de gondel bij de Kuhstall ook een depot.

Zijn dit een soort van lockers die je per keer huurt of balie’s waar je je spullen kunt afgeven/omruilen?

bij de pardatzgratbahn zit een depot waar je je spullen kunt afgeven.
Lockers zijn er ook. Wij leggen hier altijd onze helmen etc in.

De dalafdaling pakken en de hoek om naar de Silvrettabahn, zit op het pleintje bij de Kuhstall. Vervolgens spullen afgeven, worden geplaatst in verwarmde rekken. Zijn plaatsen op nummer, wij hadden voor een week gereserveerd. 's Morgens via de Silvrettabahn weer omhoog. Werkte prima.

weet je de kostprijs voor het opbergen van je skimateriaal?

Bij de paradschgrad betaal je als ik me niet vergis 20 euro voor 7 dagen…
Perfect, ski’s worden gestald ( je krijgt een vast nummer waarmee je s’ochtends ook je ski’s oppikt) schoenen zet je zelf in een verwarmde kast… Kluisjes voor helm e.d. Kosten 2 euro per gebruik. (Zelfde systeem als in zwembaden, muntje inwerpen en kluisje sluiten)

Wij hebben altijd de kluisjes bij de fimba bahn 2euro per kluisje kun je Twee paar ski s in zetten.

Bedankt voor de info

Hallo, omdat wij in Kappl logeren was ik ook eens aan’t informeren ivm lockers om materiaal op te bergen om alzo zorgeloos te kunnen aprés skiën en 's morgens het materiaal (en liefst gedroogde botten) op te pikken. Maar wat ik me afvraag… kan men dat probleemloos daar laten ‘overnachten’? Ik zie immers staan dat alle depots sluiten rond 18u30.
alvast bedankt!

Ik stelde me dezelfde vraag Gast438… wij vertrekken morgen 25maart. Maar afgaande op de berichten hier ga ik ervan uit dat het wel moet lukken om ze er 's nachts te laten staan. Moest dit niet kunnen dan hebben de lockers ook maar weinig reden tot bestaan hé. Mss dat de sluitingsuren slaan op de tijd tot wanneer er een bemande infopost is ofzo.

Met het sluiten van de depots bedoelt men dat je er geen meer kan bijplaatsen dacht ik. Je kan zonder problemen je latten laten vernachten, dat weet ik wel 100% zeker. Schoonfamilie lieten hun latten boven achter en pikten die 's anderendaags gewoon terug op.
Die depots waren wel enkel voorzien op skilatten. Met een snowboard kan je er niet terecht (for shame :p)
.

Je kunt onderaan de Silvrettabahn lockets huren voor €2,- per opening. Dus iedere keer als je het kastje opent moet je er opnieuw €2,- inwerpen. Zijn niet verwarmt en er kunnen voor 2 personen ski’s + schoenen in. Meer gaat echt niet. Let wel op: Veel kluisjes zijn er niet vrij. Ben er zuinig op! Boards passen hier ook in.

Plaats een reactie