Info Needed

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hy allemaal ik ga binnenkort met schoonfamilie naar Ischgl, We zijn met 6 waarvan 1tje gaat boarden. Weet iemand nog iets in dit gebied wat je niet mag missen (denk aan rodelen, apresskitent, restaurant, afdaling of uitzichtpunt enz,) Tevens is er 1 iemand die niet mee de piste opgaat, is er voor deze persoon nog iets leuks of ergens waar je wel heen kan om af te spreken in de middag. Ik hoor het wel!! laat me weten als je ook rond de 27ste vertrekt dan kan ik je miss trakteren op een chocorum in de apresski ;P

https://www.wintersport.nl/skigebieden/ischgl/forum/topic/85…

In het restaurant boven de Kuhstall kan je wel lekker eten.

In Ischgl is meer dan voldoende te doen. Levendig dorp.

Wat je niet mag missen is de afdaling naar Samnaun. Prachtige afdaling en Samnaun is ook leuk om een keer mee te maken (tax free shoppen).
Rodelen valt tegen in Ischgl, veel vlakke stukken waardoor je lange stukken moet lopen.
Als apres-ski is de Kuhstall een aanrader, direct onderaan de lift (Silvrettabahn). Ook is Nickys Stadl wel leuk, deze zit dichtbij de Pardatschgratbahn). Ga je met een groep mannen, dan moet je vooral ook een keer naar de Schatzi (vlakbij Nickys Stadl).
Om snel, lekker en redelijk goedkoop te eten is Salt & Pepper goed te doen, deze zit vlakbij de lift (Silvretta) en de Kuhstall.
Ook leuk is om tijdens je laatste afdaling aan het eind van de dag een tussenstop te maken bij de Paznauer Taya, gezellig sfeertje en leuke muziek in de buitenlucht. Drink niet teveel, want de afdaling daarna is nog redelijk pittig ;)

Om vanuit Samnaun weer de gondel terug te pakken moet je echter door het dorp lopen of een vlak stuk overbruggen. Sluit niet echt goed aan. Maar zeker een uitgebreid gebied qua pistes / recreatie. Verder 6 van de 7 dagen in de Kuhstall doorgebracht, leuke tent. Daarnaast ook een keer bij Schatzi geweest, staan wat leuke dames op de bar maar verder alleen maar stampvol met mannen. 'S morgens rond 9u circa 15 min wachtrij bij de Silvrettabahn, dit verschilt echter per dag.

Oke nice, de route naar Samnaun heb ik over gehoord ja gaan we zeker doen.

Trofana Alm is ook een leuke apres ski bar, als de bar dicht gaat kan je na een uurtje ongeveer daar ook prima eten.

De kelder van de Trofana Arena is 's avonds ook de moeite waard… (laat schoonpapa dikke portemonnee meenemen)

De rode 40 is een van de meest fantastische pistes van Isgchl. Rustig en meestal erg goede sneeuw.

Daarvandaan neem je even een klein verbindingsliftje en dan komt de herrie je al tegemoet. Dat is de Paznauner Thaya. Zeker om een uurtje of 3 is dat heerlijk om even te ‘rusten’.
Even een biertje of een schnaps en lekker een beetje dansen in de sneeuw. Dat vind ik een aanrader!

Oeps, sorry. Zie dat de Paznauner Thaya al genoemd was.

En als je echt een heel goed apres-ski-uithoudingsvermogen hebt, dan kan ik je altijd een bezoekje aan de Pacha aanraden! Neem de roltrap tegenover de Paradatschgrat om er te geraken.

Verder kan ik je adviseren om de dalafdaling vroeg op de dag te doen! Het is een hele leuke afdaling, maar op het einde van de dag komt hier veel volk door en zijn de pistes echte molshopenparcours :-)

De kelder van de Trofana Alm is 's avonds ook de moeite waard… (laat schoonpapa dikke portemonnee meenemen)

SeeQ op 17 jan. 2013 15:34

Vooral briefjes van €50 :-D

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ga je met een groep mannen, dan moet je vooral ook een keer naar de Schatzi (vlakbij Nickys Stadl).

Gast582 op 17 jan. 2013 14:03

Waarom? Om naar nog meer mannen te kijken?
Die paar verveelde grietjes op de bar zijn niet de moeite om je een baan door het testosteron te werken.

De 7 en 7a zijn geweldige afdalingen. Hellemaal niet druk. Nadeel is dat je op sommige delen schaduw en op sommige delen niet. De 67, 65 en 65a zijn ook mooi. De zwarte 20 en 14a zou ik niet willen missen. 4 maal in Ischgl en kan maar één ding zeggen een geweldig gebied.
Dit jaar Solden en de tweede keer is nog niet duidelijk. Zal zeker kijken naar mogelijkheden in Ischgl.
Veel precier
Jos

En vergeet vooral de disco onder in hotel Post niet, genaamd Posthörndl.
Nou ja Disco ? Vette House wordt er gedraaid.
Begint om een uur of 11 en gaat door tot in de vroege ochtend.
Nadeel is dat je 5 euro entree moet betalen.

ik heb nog een tip voor de niet skier.
als er iemand met een extra skipas naar onder skiet dan kan je die aan die persoon geven die dan naar boven kan met de lift voor een lunch of een terrasje te doen.
voor naar onder te gaan heb je die pas niet meer nodig.
het makkelijkst gaat dat via de pardatschgratbahn(lunch in de pardorama)of de fimbabahn(lunch in de idalp of alpenhaus)
het mag wel niet maar er is geen controle op.
voetgangers betalen anders een vette som

have fun

Nadeel is dat je 5 euro entree moet betalen.

Gast649 op 25 jan. 2013 12:26

Hmmmm, wanneer je €5,- entree als nadeel ziet om al dan niet naar een discotheek te gaan, kan je misschien beter niet in Ischgl komen ;)

Ik betaal het er graag voor hoor, als je tenminste krijgt wat je ervan verwacht.
Wij gingen er elke avond heen, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat als bezwaar zien,
daarom heb ik het even benoemd. Alle andere gelegenheden zijn gratis, zelfs de Pascha.
Maar als je naar Ischgl gaat moet je inderdaad je knip open trekken.

gr. Ruud

Nadeel is dat je 5 euro entree moet betalen.

Gast649 op 25 jan. 2013 12:26

Hmmmm, wanneer je €5,- entree als nadeel ziet om al dan niet naar een discotheek te gaan, kan je misschien beter niet in Ischgl komen ;)

Maarten op 25 jan. 2013 14:17

Plaats een reactie