Sneeuwzekerheid eind februari /maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Jerzens

Hallo,

Kan iemand mij zeggen of dit gebied sneeuwzeker is eind februari of begin maart? En zijn er eventueel andere plaatsen in de buurt waarnaar je zou uit kunnen wijken bij minder sneeuw? Wij gaan vaak naar Nauders dat ligt ongeveer op dezelfde hoogte. Is tot nu toe altijd genoeg sneeuw geweest.

Alvast bedankt.

Alle tips natuurlijk welkom.

In die periode is Jerzens/Hochzeiger zeker sneeuwzeker! Geen probleem.
Wanneer je de skipas voor het hele Pitztal koopt, kun je ook naar de Pitztaler Gletscher en Rifflsee. Daar kun je tot 3440 meter hoogte skiën.

In die periode is Jerzens/Hochzeiger zeker sneeuwzeker! Geen probleem.
Wanneer je de skipas voor het hele Pitztal koopt, kun je ook naar de Pitztaler Gletscher en Rifflsee. Daar kun je tot 3440 meter hoogte skiën.

HenriS op 30 sep 2015 16:15

En trouwens ook nog naar Hochimst.

❄️

Hartelijk dank. Lijkt me een mooi rustig gebiedje. Wij geven niet zoveel om de vele kilometers.

Zou er nog genoeg sneeuw liggen normaal gesproken dan in de week van 5 tot 12 maart? Dat scheelt aardig in de prijs voor een hotel. Ik heb begrepen dat er eigenlijk 3 skigebieden zijn in de buurt: Jerzens/Hochzeiger , Pitztaler Gletscher en de Rifflsee. Zitten die allemaal op 1 skipas? Kan dat niet goed vinden.

Zou er nog genoeg sneeuw liggen normaal gesproken dan in de week van 5 tot 12 maart? Dat scheelt aardig in de prijs voor een hotel. Ik heb begrepen dat er eigenlijk 3 skigebieden zijn in de buurt: Jerzens/Hochzeiger , Pitztaler Gletscher en de Rifflsee. Zitten die allemaal op 1 skipas? Kan dat niet goed vinden.

Meindert op 1 okt 2015 10:25

Je hebt de mogelijkheid tot de volgende skipassen:
1- een pas voor alleen Hochzeiger.
2- een pas voor alleen Pitztaler Gletscher en Rifflsee.
3- een combinatiepas voor Hochzeiger, Pitztaler Gletscher, Rifflsee en Hochimst.
Hochimst zelf heeft maar 10 km piste dus de pas voor alleen Hochimst laat ik even buiten beschouwing. Hochimst ligt netaan buiten het Pitztal zelf.

Pitztaler Gletscher en Rifflsee zijn overigens verbonden per lift en piste, maar op weg van Gletscher naar Rifflsee zit er het nodige prikwerk bij.

❄️

Zou er nog genoeg sneeuw liggen normaal gesproken dan in de week van 5 tot 12 maart? Dat scheelt aardig in de prijs voor een hotel. Ik heb begrepen dat er eigenlijk 3 skigebieden zijn in de buurt: Jerzens/Hochzeiger , Pitztaler Gletscher en de Rifflsee. Zitten die allemaal op 1 skipas? Kan dat niet goed vinden.

Meindert op 1 okt 2015 10:25

Je hebt de mogelijkheid tot de volgende skipassen:
1- een pas voor alleen Hochzeiger.
2- een pas voor alleen Pitztaler Gletscher en Rifflsee.
3- een combinatiepas voor Hochzeiger, Pitztaler Gletscher, Rifflsee en Hochimst.
Hochimst zelf heeft maar 10 km piste dus de pas voor alleen Hochimst laat ik even buiten beschouwing. Hochimst ligt netaan buiten het Pitztal zelf.

Pitztaler Gletscher en Rifflsee zijn overigens verbonden per lift en piste, maar op weg van Gletscher naar Rifflsee zit er het nodige prikwerk bij.

David23 op 1 okt 2015 16:51

Dank je wel David,
Goede Info. Zal even kijken wat zo.n pas kost. Ik denk dat we het beste in de buurt van het plaatsje Sankt Leonhard een hotel kunnen boeken. Dat lijkt mij aardig centraal.

Heb inmiddels geboekt voor 27 februari in Hotel Tieflehner Hof. Bedankt voor de reacties.

Goedemorgen Meindert,

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Ikzelf ben zes keer naar Jerzens geweest met mijn gezin,en het is behoorlijk sneeuwzeker,door de hoge ligging.
Wij skiede alleen in het Hochzeiger gebied,over de rest kan ik je niets vertellen.
Het gebied is iid niet zo heel erg groot, maar heeft genoeg uitdagende pistes zoals de Zirbenabfahrt nr 12.
Ik hoop dat je net zo een goede tijd als ons hebt.
Gr Peter

peet3972

Goedemorgen Meindert,

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Ikzelf ben zes keer naar Jerzens geweest met mijn gezin,en het is behoorlijk sneeuwzeker,door de hoge ligging.
Wij skiede alleen in het Hochzeiger gebied,over de rest kan ik je niets vertellen.
Het gebied is iid niet zo heel erg groot, maar heeft genoeg uitdagende pistes zoals de Zirbenabfahrt nr 12.
Ik hoop dat je net zo een goede tijd als ons hebt.
Gr Peter

peet3972 op 5 okt 2015 09:38

Dank je Peter ik denk het ook. Lijkt me een leuk gebied we zitten wel 28 KM van Hochzeiger maar dat maakt niet uit Goed te horen dat het daar ook sneeuwzeker is. Daar kom je tenslotte voor…

Goedemorgen,

Heb nog een vraag over het gebied Hochzeiger. Las dat je daat met sneeuwkettingen naar boven moet? Heeft iemand daar ervaring mee? De bus gaat maar 1X per dag zag ik.

http://www.pitztaler-gletscher.at/de/service/skibus…

@CJAHulskamp Dank je wel maar wij zitten wat verder in Hotel Tieflehner Hof St. Leonhard im Pitztal. ongeveer 35 minuten rijden van Jerzens.

Of we zouden op een van die andere plaatsen moeten opstappen bijv. met de auto naar Jerzens en dan de bus nemen mocht je sneuuwkettingen moeten omdoen.

May the ski force be with you !!

Wij zijn 6 jaar geweest ,en hebben nog geen 1x kettingen om moeten leggen.
Nu kan ik mij voorstellen dat als het veel sneeuwt je ze wel nodig hebt.

Als je met de auto omhoog rijd,houd er rekening mee dat je voor 9:15/30 boven bent,anders zijn de parkeerplekken vol,en sta je langs de kant van de weg.
Op zich ook niet erg.moet je alleen een stuk lopen

Bij het kerkje in Jerzens is er een klein parkeerplaatsje.
Daar op de bus stappen is ook een optie!

peet3972

@peet3972 Dank je wel. Dan zal het wel meevallen. We gaan eind van de maand. Dan is het niet echt vakantie meer. En valt er meestal wat minder sneeuw geloof ik.

@Meindert laatste jaren is het op de hoogte vanaf maar juist pas op zijn best en ligt er vaak een heel dik pak sneeuw in maart. Wanneer je rond de 1500m of hoger zit is maart tegenwoordig de beste keus gebleken. Rustig op de pistes, goedkoop en een heeel dik pak sneeuw!

Born to Ride

En dat moeten we hebben:)

Hochzeiger heeft een naam ‘hoch’ te houden.
Dus maak je geen zorgen… .

@peet3972 Dank je wel. Dan zal het wel meevallen. We gaan eind van de maand. Dan is het niet echt vakantie meer. En valt er meestal wat minder sneeuw geloof ik.

Meindert op 7 feb 2016 14:47

De 27e begint de voorjaarsvakantie van regio Noord in Nederland. Zo heel uitgestorven zal het dan niet zijn op de pistes…

Zal waarschijnlijk wel rustig zijn die week. Heel veel Nederlanders gaan daar niet naar toe. Is nog relatief onbekend. Verder is het een kleiner gebied maar met moderne liften. Dus wachttijden hoef je niet te verwachten in deze week.

May the ski force be with you !!

Ik geloof dat het noorden van Nederland dan vakantie hebben maar die gaan daar vast niet allemaal naar toe.
Heb er zin in als ik zo de webcams bekijk. Moet alleen niet te koud zijn op de gletsjer want die wil ik ook proberen.

Plaats een reactie