Kaltenbach of toch Kaprun?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Voor 13 februari ben je met de bus goedkoper uit bij Sunweb voor Hotel Post. Dus ik zou ff omboeken

2 jaar terug in Kaltenbach geweest met vrienden. Een aantal gingen toen voor het eerst. naar een paar dagen les konden we met gemak met de hele groep het hele gebied door (geen sleeplift hoeven nemen).

Wij verbleven toen ook in Gasthof Post. Top hotel! Komende winter ook met zwembad zie ik.

@Dees

Als je naar Kaltenbach gaat en niet wil slepen met je spullen, dan kun je het beste boven bij de gondel je spullen in een depot stallen. Als je onder de gondel instapt, dan moet je de rechtse gondel nemen. Als je dan boven uitstapt, loop je direct door naar het depot (sport2000 als ik me niet vergis) en kun je daar je skischoenen en latten pakken. Wij doen dit ook ieder jaar. Je hebt geen gesleep met je spullen en kunt lekker met je normale schoenen de gondel naar beneden nemen. De volgende morgen kun je met je normale schoenen naar boven en daar dus weer je skispullen pakken.

De oefenweide is zo’n beetje bij de uitgang van de winkel.

Ik ben twee jaar naar Kaltenbach geweest, en één jaar naar Fügen. Ik vond het er super leuk, groot gebied, veel pistes, zowel beginners als gevordenen kunnen zich daar naar mijn idee prima vermaken en ik heb niks gemerkt van dat het een skifabriek zou zijn…
Wij zijn bij Haus Veitl geweest, was een net appartement, goed geregeld en aardige mensen!

In 2011 in Kaltenbach geweest. Inderdaad een overvloed aan Russen. Vooral 'smiddags met regelmaat van die stomdronken Russen naar beneden zien gaan waarbij niets of niemand wordt ontzien. Ik vond het vreselijk en ga er nooit meer naar toe. Ook erg weinig variatie in de pistes. Alles langs dezelfde kant. Mijn topper tot nu toe is Serfaus-Fiss-Ladis. Ook Zillertal Arena en Montafon zijn in mijn ogen perfecte gebieden voor zowel beginners als gevorderden.

How snow can you go?

Gisteren geboekt! Uiteindelijk gaat de reis naar Lermoos en ik zal jullie laten weten hoe wij onze eerste skivakantie ervaren hebben

@Dees

Gefeliciteerd! En Lermoos is echt een stuk geschikter voor een eerste wintersport. Er is zelfs een cabinelift speciaal voor een oefenpiste/weide.
Heel veel plezier!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Wat een heftige discussies over de diverse ‘geschikte’ locaties :-).
Gelukkig uiteindelijk wel inhoudelijke gebleven waarmee @Dees zijn voordeel heeft gedaan.
@Dees : veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring aldaar.

P.S. Ik heb het overigens op de oefenweide in Kaprun geleerd en vond het als beginner eigenlijk allemaal prima en leuk, en in de eerste week al de omgeving in (Maiskogel en Kitzsteinhorn) :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik ga de komende kerst voor de 4de keer naar Kaltenbach. Ik kan mij niet geheel vinden in de opmerkingen van andere wintersporters op dit forum.
Kaltenbach is de laatste jaren volledig ingesteld op tourisme, net zoals Solden, en is na Solden dan ook een van de grootste skigebieden (in totaliteit). Voor ieder wat wils in dit gebied gezien je met de superskipas in het gehele zillertal kunt skieen.
Als een gebied populairder wordt dan wordt het vanzelf drukker maar de capaciteit in dit gebied is daar naar mijn mening wel op aangepast. Zeker nadat vorig jaar 2 liften zijn toegevoegd hoef je niet heel lang te wachten om naar boven te kunnen. Er zijn genoeg routes naar onderen en veel sluit op elkaar aan waardoor je kunt varieren.
Voor de beginner moet je inderdaad wat sleepliften nemen, of je neemt de nieuwe mizunbahn die halverwege stopt (de sonnejet gaat helemaal tot aan de top). Die piste is als beginner nog wel redelijk te doen gezien je vrij snel op de blauwe piste uitkomt.
Om de drukte te omzeilen nemen wij altijd een van de eerste liften naar boven. Deze gaat om half 8 open samen met de schnee express. Ga je rond 11:00 uur middageten (ben je ook voor de drukte) en om 12:00 uur is het weer heerlijk rustig vertoeven op de pistes.

Al met al, ik amuseer mij hier al wat jaartjes en dat ben ik met de komende kerst weer van plan :-)

Volgend jaar wel weer fijn buiten het seizoen. Dat is toch wat minder druk ;-)

Ik ga de komende kerst voor de 4de keer naar Kaltenbach. Ik kan mij niet geheel vinden in de opmerkingen van andere wintersporters op dit forum.
Kaltenbach is de laatste jaren volledig ingesteld op tourisme, net zoals Solden, en is na Solden dan ook een van de grootste skigebieden (in totaliteit). Voor ieder wat wils in dit gebied gezien je met de superskipas in het gehele zillertal kunt skieen.
Als een gebied populairder wordt dan wordt het vanzelf drukker maar de capaciteit in dit gebied is daar naar mijn mening wel op aangepast. Zeker nadat vorig jaar 2 liften zijn toegevoegd hoef je niet heel lang te wachten om naar boven te kunnen. Er zijn genoeg routes naar onderen en veel sluit op elkaar aan waardoor je kunt varieren.
Voor de beginner moet je inderdaad wat sleepliften nemen, of je neemt de nieuwe mizunbahn die halverwege stopt (de sonnejet gaat helemaal tot aan de top). Die piste is als beginner nog wel redelijk te doen gezien je vrij snel op de blauwe piste uitkomt.
Om de drukte te omzeilen nemen wij altijd een van de eerste liften naar boven. Deze gaat om half 8 open samen met de schnee express. Ga je rond 11:00 uur middageten (ben je ook voor de drukte) en om 12:00 uur is het weer heerlijk rustig vertoeven op de pistes.

Al met al, ik amuseer mij hier al wat jaartjes en dat ben ik met de komende kerst weer van plan :-)

Volgend jaar wel weer fijn buiten het seizoen. Dat is toch wat minder druk ;-)

Pim8 op 25 nov 2014 11:01

Oftewel, feitelijk bevestig je werkelijk alle opgesomde punten, maar ben je het er toch niet mee eens?
Laat voorop staan: wintersport is eigenlijk altijd wel leuk. Maar er zit wel degelijk veel verschil tussen skigebieden onderling.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Oftewel, feitelijk bevestig je werkelijk alle opgesomde punten, maar ben je het er toch niet mee eens?
Laat voorop staan: wintersport is eigenlijk altijd wel leuk. Maar er zit wel degelijk veel verschil tussen skigebieden onderling.

Thomas op 25 nov 2014 11:38

Ik heb het inderdaad wat verkeerd verwoord en na teruglezen zie ik ook dat veelal het aangeraden wordt. Ik was in de veronderstelling dat de reacties wat minder positief waren.

Plaats een reactie