Kerst 2015 voor het eerst in de sneeuw!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Hallo wintersportliefhebbers! Wij gaan met kerst voor het eerst met wintersportvakantie. Mijn vriend en zoon (12) gaan snowboarden. Ik zal het rustige wintersportvertier gaan opzoeken. Daarover gaan mijn vragen.

Ik heb nu geen skipas, omdat ik niet ski/snowboard, maar wil wel de berg op op te kijken hoe zij het ervan afbrengen :-) en natuurlijk de sfeer te proeven. Wat moet ik dan aanschaffen? alleen een kaartje voor de liften? En doe ik dat dan per ritje of kun je een soort rittenkaart kopen?

En ik zou graag gaan (sneeuw)wandelen, zijn daar routes voor uit gezet die je zelf kunt gaan lopen of gaat dat georganiseerd? ik kan online niet iets concreets vinden? Wie heeft er ervaring mee? Ik hoor het graag.

Uiteraard hoor ik ook allerlei andere leuke tips die wij als beginnelingen moeten weten. Ik kijk er heel erg naar uit, we zijn er maar 4 dagen maar willen proberen alles eruit te halen! Kom maar op met de tips en weetjes!!! Alvast dank!

Hoi Diana,

Je hebt een Berg/Talfahrt-kaart nodig.

http://www.hochzillertal.com/de/preise/einzelfahrten-ski-opt…

Als je via het hotel een Zillertaler gasten kaart kan krijgen zijn de liften soms gratis of met korting, ik zou dat even na vragen bij je accommodatie. Sneeuwschoen lopen is ook erg leuk en kan vaak via de skischolen, met meerdere is wel net zo gezellig. Je kan ook gewoon gaan wandelen meestal loopt er wel een wandelweg omhoog naar een paar hutten boven waar je dan voor koffie of lunch kan afspreken met elkaar. Of je neemt een deel een lift en dan wandelen, weet niet hoe je conditie is :D
Of naar boven met de lift en in de middag terug wandelen.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie