Kaltenbach of Montafon (St. Gallenkirch/Schruns)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen, Silvretta Montafon en Kaltenbach

Hallo allemaal,

Ik heb een 3-tal opties om naartoe te gaan. 2 in Montafon (St. Gallenkirch en Schruns) en 1 in Kaltenbach.
Welke plaats zouden jullie aanraden en waarom? Evt. tips zijn ook welkom!

Voordeel Montafon is, dat je een stuk minder kilometers hoeft te rijden dan Kaltenbach. Wat ik op diverse forums heb gelezen, is dat Kaltenbach nogal druk (lange rijen bij liften e.d.) is en dat Montafon een stuk rustiger is (wij gaan ook in de voorjaarsvakantie). Nu snap ik wel dat een voorjaarsvakantie drukker is, maar is dit in Kaltenbach extremer?

En prijstechnisch?
Apres-ski is voor ons niet nodig. (4 volwassenen en 2 kinderen)

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:15

Montafon zal dit jaar net zo goed erg druk zijn, Duitsers hebben dan ook vakantie en daar zijn er ook best wel wat van. Zijn dit voor jou de opties of heb je hier iets onder voorbehoud gereserveerd?

2 jaar geleden in St Gallenkirch geweest.
Qua drukte is kaltenbach denk ik drukker
Montafon is prettig dichtbij en sneewzekerder

Ik zou voor St Gallenkirch gaan. Mooier gebied, minder druk en sneller bereikbaar dan Kaltenbach. Parkeren bij de gondels is wel wat druk, dus acco dicht bij de gondels of skibushalte is aan te raden.
Schruns is ook aardig, maar ligt voor mijn gevoel minder centraal (tenzij je van plan bent om ook in Golm en Silbertal te gaan skiën).

Ik zou voor het Montafongebied gaan. Beter aan te rijden en minder Russen in het gebied. Druk zal het overal zijn, al denk ik dat de wachtrijen in Kaltenbach langer zullen zijn.

Montafon zal dit jaar net zo goed erg druk zijn, Duitsers hebben dan ook vakantie en daar zijn er ook best wel wat van. Zijn dit voor jou de opties of heb je hier iets onder voorbehoud gereserveerd?

Userd op 22 jan 2017 10:40

Het is pas bedoeld voor 2018 ;-) en alledrie de accommodaties liggen op loopafstand. Schruns lig 70m naast de lift, St. Gallenkirch ligt op 300m van de lift (volgens de website. Als ik op google maps kijk zou het 800m lopen zijn, dus dat is niet helemaal duidelijk) en Kaltenbach ligt op 200m van de lift. Ik heb opties op deze.

*bericht bewerkt door nancymilou op 22 jan 2017 11:22

Hallo,

Het Hochjoch gebied (Schruns) is voor mijn gevoel rustiger dan het Nova gebied (St. Gallenkirch). Met het skipas van het Montafon zijn er meerdere gebieden te skien. Het skigebied van Schruns & St. Gallenkirch is met een gondel verbonden.De overige gebieden met de bus of eigen vervoer.

Ik ga met carnaval naar kaltenbach dus als je nog ff geduld hebt kan ik je vertellen hoe druk het er wel niet was.

Hier alvast een foto van de drukte met pasen 2016

null
.

Übung macht den meister!!!

Ik heb beiden al gedaan en vindt Montafon gewoon mooier qua gebied, komt daarbij dat het ook nog iets dichter ligt wat altijd mooi meegenomen is. Persoonlijk zou ik voor St. Gallenkirch opteren, daar kan je alle richtingen uit. Desnoods huur je een locker aan de liften, stappen met gewone schoenen is nog zo aangenaam.

Tip: ga ook eens een dagje naar Gargellen en Golm.

Er is sinds dit jaar nog een ski gebied bij gekomen in de buurt ^^
Ben er even de naam van kwijt…
Zeker waard om heen te gaan!

Er is sinds dit jaar nog een ski gebied bij gekomen in de buurt ^^
Ben er even de naam van kwijt…
Zeker waard om heen te gaan!

JulesJ op 8 feb 2017 10:50

Je bedoelt allicht het ‘Brandnertal’.
Inderdaad mooi. Ook aanrader tijdens de zomervakantie.

Als locatie zou ik in Montafon kiezen voor Schruns.
Schruns is een klein stadje. Hier zijn winkeltjes, vele restaurantjes, marktje, skischansen, enz.
Er is gewoon meer te beleven dan in St Gallenkirch. Deze laatste is voor mij toch eerder een dorp dat gewoon langs de provinciale weg ligt, en mist toch de gewenste charme.

St Gallenkirch is wel interessant als centrale uitvalsbasis voor het skiën. Je kan richting Nova & Kreuzjoch. Echter, zorg er dan wel voor dat je hotel vlak bij de lift is. Indien je hotel langs de provinciale weg ligt, dan kan je op het einde van de dag nog een knappe klim te voet nemen richting hotel.

Wij gaan al vele jaren naar Montafondal, en ginds doen we zoals bijna alle toeristen ter plekke doen: met de auto naar de lift. Elke dag van de week doen we een verschillend deel van het gebied, en parkeren we de auto op de ruime parkings aan de voet van elke lift.
Zo gaan we steevast een dag naar: Hochjoch, Nova, Gargellen, Golm en nu ook naar Brandnertal. Allemaal te doen met zelfde skipas. Keuze maken we ook obv de weersomstandigheden. Naar Gargellen gaan we alleen als er zon is. Het is er oh zo mooi, maar er durft wel snel mist te komen. Tijdens week-ends gaan we zelf eerder naar Brandnertal. Dit laten dagjestoeristen blijkbaar makkelijker links liggen, en dan is het er dus rustiger dan op bv. Hochjoch of Golm.

Ik besef wel dat wij in de luxueuze positie zitten dat onze kids geen les meer volgen. Maakt het allemaal wat makkelijker.

Alvast veel succes met je keuze !

S

Schruns is wel maar één langzame oude grote gondel waar op een rustige dag al een flinke wachtrij was. Daardoor hebben wij besloten die dalafdaling maar één keer te doen. St. Gallenkirch is een rustig dorp maar wel met 2 liften naar 2 mooie skigebieden, dagje gargellen is zeker de moeite waard en maar een klein auto of busritje.
Tip voor accommodatie is Chalet resort montafon. Skis beter wel in depot zetten bij de lift (kon gratis via het resort bij één van die skiwinkels daar), mijn vriendin vond het net te ver lopen op skischoenen. Het is afgelopen jaar gebouwd, zeer ruim, netjes en mooi ingericht. Een aanrader dus! Zoals gezegd het dorp st. Gallenkirch is wat saai en niet echt Oostenrijks, niet al te veel restaurants en apres ski keuze daar. Maar dat is maar net wat je wensen zijn.

🏂

Ken ze allebei, Kaltenbach kan in het weekend echt vreselijk druk zijn, ligt vrij dicht bij München, dus veel dagjestoeristen. Vond het gebied ook niet zo spannend.

Montafon is wat uitgestrekter, Toegegeven, de gondel vanaf Schruns is druk, maar ook bij St Gallenkirch kun je gerust 's ochtends een half uurtje in de rij staan. Dat was bij Zell bv ook niet anders. Het skigebied is echter prachtig. En eenmaal boven heb je ook vrijwel nergens meer wachttijden. Golm, met die pijp in het midden vonden we overigens ook geweldig, vanaf boven helemaal die lange dalafdaling naar Vandans. Prachtig. Leuk ook om mensen op die rodelbaan naast je te zien.

Vorig jaar zijn wij met jonge kinderen (toen net 4 en 6) in de voorjaarsvakantie naar Montafon geweest en hebben de kinderen les gehad in Golm. Wij vonden het gebied prima. Zelf hebben we vooral in Golm geskied omdat je toch steeds terug moet voor de kinderen, maar anderen uit ons gezelschap hebben zich prima vermaakt in de andere dorpen. Het kinderland (wat wel heel leuk is, met tunnels etc) in Golm is op de berg, dat vonden wij (gezien de 20 minuten durende gondel) wel onhandig. Nederlandse leraren waren er ook. Bij het lopende bandje (dus de absolute beginners, waar ze de ploeg moeten leren) hadden ze die echter niet en dat was vooral voor de jongste wel heel lastig. Hij begreep niet goed wat ze wilden. De oudste promoveerde snel een paar klasjes omhoog en heeft de tijd van haar leven gehad met een Nederlandse leraar. Overall hebben wij er een prima week gehad en zouden we er best nog een keer heen willen.

toch jammer dat als je zelf het forum doorspit, een leuk topic tegen komt, maar geen reactie meer leest nav alle adviesen. Waar is de keuze op gevallen en waarom, hoe was het daadwerkelijk?

Plaats een reactie