Piste 'Z' + doorsteek naar Hochfugen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Hey!

Wij vertrekken binnen 2 weken richting Kaltenbach met een groep met grote niveauverschillen in, waaronder iemand de voor de eerste keer mee op wintersport gaat.
Hij gaat snowboarden en ik vroeg mij daarom af of piste ‘Z’ van aan de Kristalhutte tot aan het Zentralstation een ‘padje’ is, of gemakkelijk te doen voor een ‘firsttime snowboarder’? Weet iemand dat?
En verder of de doorsteek naar Hochfugen gemakkelijk te doen is, met name dan piste 4 die langs de Zillertal Shuttle loopt. Is dat echt rood, of eerder een pittige blauwe?

Hopelijk kan iemand me helpen :)

Bedankt!

K

null

Piste Z is voor een beginner te doen. Dat is inderdaad gewoon een pad vanaf de Kristallhutte tot aan het zentralstation. Het eerste stukje rood (piste 10) van de kristallhutte is gewoon blauw. Piste 9 en 10 zijn op de kaart twee pistes, maar in werkelijkheid is dit er één.

Piste 4 naar Hochfügen zou ik met een beginner niet doen. Vroeger was deze piste zwart. Piste 1+2 in hochfügen is ook niet altijd een makkelijke. De piste ligt veel in de zon en de condities kunnen nog wel eens slecht worden.

Waren hier vorige week nog de Z is echt de makkelijkste piste, met grot voordeel dat je altijd eenvoudig terug kan naar de gondels. Piste 4 is er in rood en zwart, de rode is niet heel moeilijk. Maar kan door weersinvloeden zoals eerder gezegd gauw veranderen, dus eerst even verkennen door een gevorderde kan geen kwaad, en je moet ook terug over rode pistes.

Inderdaad een vrij makkelijk en breed pad, maar betekent wel dat je je board redelijk recht vooruit moet houden. Voor een beginnende boarder nogal weleens lastig. In ieder geval geen afgronden aan de zijkant.

De beginner kan denk ik trouwens beter de gondel naar het dal pakken, maar dat kan gewoon als je de Z volgt.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 01 feb 2017 19:09

Het Z pad is meer een brede vlakke piste. Goed te doen voor beginners. De pistes 1 2 3 4 zou ik niet aanraden voor beginners. Je kan wel met de bus die kant op. De pistes in Kaltenbach zijn over het algemeen een stuk makkelijker.
Ook kan je eventueel een daagje naar mayrhofen gaan. Daar heb je voor beginners veel makkelijke pistes.

Übung macht den meister!!!

Mayrhofen veel makkelijke pistes…? Anderhalve op de Ahorn en 1 onderin de Penken, waartussen je 2 gondels en een bus moet pakken om ze allebei op dezelfde dag te doen?

❄️

Zat net ff te kijken en het is meer richting de rastkogel dat je mooie blauwe pistes hebt. Misschien niet heel handig om daar heen te gaan.

Übung macht den meister!!!

Bedankt!

Plaats een reactie