Skiles in Kaltenbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Heeft iemand ervaring met ski scholen in Kaltenbach?
Wij gaan in de voorjaarsvakantie met onze zoon van 8, bijna 9. Hij skiet al een paar jaar en hoeft niet meer op een oefen weide.
Wij verblijven in Aschau dus ben ook benieuwd hoe het dan zit met het brengen naar de les ‘s morgens, of je dan ook helemaal een berg op moet of gewoon bij een verzamelpunt bij de parkeerplaats o.i.d.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Onze ervaring vorig jaar voorjaarsvakantie was dat alle scholen vol zaten. Moesten dus in andere plaats de kids op les doen.

Reserveren in drukke weken!

is er ook nog verschil hoe er (privé)les gegeven worden bij de 2 skischolen? of zijn ze even goed?

Wij zijn net terug uit kaltenbach en de kids (4, 5,5, 8 en 11 jaar) hebben les gehad bij skischool hochzillertal. Zeer tevreden over de school, hoewel mijn dochter van 5,5 moeite had met het feit dat haar leraar vrijwel geen nederlands sprak / verstond (nederlandse jongen van 8 uit zelfde groep had daar helemaal geen moeite mee). De meeste leraren hadden overigens wel basiskennis van het nederlands of zijn nederlands /belgisch.

De skischool optimal is een stuk groter maar zag er ook goed uit.

Er is ook nog een kleinere skischool ‘keiler’ meen ik. Die hebben niet een ‘eigen’ stuk op de piste maar kwamen kids met sneeuwscooter en aanhanger halen.

Als oefenweide niet nodig is dan zijn alle drie de scholen waarschijnlijk prima.

Bij hochzillertal kunnen de kinderen beneden (bij grote parkeerplaats) met de leraren mee naar boven. Het kantoor van de school zit onder bij de lift naast de apresski VIP bar.

Ik denk overigens dat je bij optimal ook de kinderen beneden kunt ‘droppen’ want ook hun kantoor zit aan de grote parkeerplaats.

Reserveren is idd wel verstandig want wij hadden nu geluk met een afvaller waardoor de jongste dochter alsnog kon lessen.

De groepslessen van optimal en hochzillertal waren nagenoeg gelijk, zeker bij de niet-beginners kon ik geen verschillen waarnemen.
Over privelessen kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.

Laat maar weten als er nog meer vragen zijn. Zit nu nog vers in mijn geheugen - gisteren helaas teruggekomen

Plaats een reactie