Kinderland Kaltenbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Over een kleine drie weken gaan we met onze dochter van 3.5 naar Kaltenbach. Vorig jaar zijn we in Ehwarld wezen skieen (ook dochter een lesje van wat uurtjes).

Nu willen we haar dit jaar weer in een skiklasje doen als ze dat natuurlijk wil. Ik weet dat er twee skischolen zijn. Op de site van Kaltenbach zie je een heel leuk kinderland gedeelte. Volgens mij is dit van de skischool Optimal. Heeft de andere skischool ook zo een soort eigen gedeelte speciaal voor de kinderen? Bij optimal bieden ze namelijk volgens de site alleen maar ochtend en middaglessen aan en bij de andere ook de mogelijkheid om alleen in de morgen 2 uur les te hebben.

Ze is nog maar 3.5 en 4 uur per dag is gewoon teveel.

Wie weet dit?

Iemand?

Iemand?

Evelien op 5 jan. 2012 22:20

Hoi Evelien,

Dan lopen onze dochtertjes elkaar net mis. Wij gaan van 04.02 tot 11.02.

Onze dochter is net 4 geworden en ik had toevallig gisteren even vluchtig gekeken. Alleen is het antwoord op jouw vraag vrij eenvoudig. Zowel bij Optimal als bij Hochzillertal betaal je voor 6 dagen Eur 140,- en bij minder dagen verschillen de prijzen niet al teveel. Het gaat dus alleen voordeel opleveren als je je dochtertje 4 uur wil laten lessen.

Helaas is er weinig info over het kinderland(BOBOS kinderclub) te vinden. Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar die van Optimal.

Succes en laat even een berichtje achter hier zodat ik het hoor van iemand met ervaring. :-)

Groeten en veel plezier.
Ronald
ps. vond nog wel onderstaande info over de skischool Hochzillertal, maar geen foto’s.

Viel Spaß für alle Kinder bis 12 Jahre:
Eigenes 2 ha großes Übungsgelände
Bull-Riding im Schnee
Schatzhöhle
Gaudiwurm
Kinder-Express
Indianerzelte

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij niet om de prijsverschillen maar om de mogelijkheid tot alleen smorgens te lessen. Bij Optimal staat alleen maar 4 uurs lessen. Ik zie nergens staan dat je ook 2 uur kan lessen. Prijsverschil zal erg klein zijn. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Optimal vanwege het Kinderland alleen niet als ze verplicht is om 4 uur les per dag te nemen. Dat trekt ze niet.

Ik zal zeker mijn ervaring hier neer zetten! Alvast fijne vakantie!

Nog iemand die hier antwoord op heeft?

Ja! Ik werk dit seizoen voor Skischule Hochzillertal en heb hier de folder van de skischool naast me liggen.

We hebben voor de kleintjes (beginners) een Mini-Club. Mini-Club 1 is voor kinderen van 3 tot 3,5. Dan is er elke dag van 12.00 tot 13.00 les. €25,- voor 1 dag, €125,- voor 6 dagen.
Mini-Club 2 is voor kinderen van 3,5 tot 5 jaar. Die hebben elke dag van 10.00 tot 12.00 les. €45,- voor 1 dag les, €145 voor 6 dagen les.

Daarnaast zijn er ook ‘gewone’ lessen voor beginners en gevorderden: van 10.00 tot 11.45 en van 13.15 tot 15.15. Dat hadden jullie volgens mij allebei al gevonden (1 dag €55,-, 6 dagen €140,-)
Op de website van ons staat niets over halve dagen les, maar dat is in principe geen probleem. In de kerst-week heb ik namelijk ook een kindje (4jr) in mijn groep gehad die alleen 's morgens met de groep mee skiede. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat uitmaakt in de kosten. Misschien handig om hierover even een mailtje te sturen naar de skischool?
Voor de kinderen op ‘gewone’ les is er ook een ‘Betreuungsprorgamm’. Voor €12,- per dag kunnen ze dan 's morgens bij de skischool (beneden!) afgeleverd worden, nemen wij de kinderen mee naar boven. Tussen de middag krijgen ze dan een bord warm eten en te drinken en 's middags kunnen ze om 15.15 weer afgehaald worden of ze zijn tussen 15.30 en 15.45 weer beneden.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan!

Hoi Hilde,

Dank je voor je info! Ik had alleen jullie prijzen en tijden wel kunnen vinden. Met andere woorden bij jullie kan het wel alleen in de ochtend skieen. Ging mij erom of dat ook bij je concurent kon haha. Daar staat namelijk op de site alleen 4 uur per dag. Had ze wel al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord.

Maar wel een vraag voor jullie school, hebben jullie ook iets van een kinderland? Een apart gedeelte voor kinderen. De foto’s van kinderland op internet is volgens mij alleen voor Optimal leerlingen.

Ik blijf sowiezo bij mijn dochter kijken want ik vind haar effe te jong om alleen te laten.

Ik hoor graag nog even van je! Jullie zitten bij de gondel in het dal he?

Wij hebben net als Optimal ook een Kinderland! Staat inderdaad niet op de foto’s, maar het is er wel :). Als je boven bij de gondel(s) naar rechts gaat, staat daar een houten blokhut van onze school en daar zit een flink stuk grond bij wat we gebruiken voor de kinderen. Dit wordt ook alleen door onze skischool gebruikt, we zitten dus niet samen met Optimal.

Beneden hebben we inderdaad ook vlakbij de gondel ons skischoolburo. Daar kan je terecht voor vragen, boekingen en skiverhuur!

Wij willen volgend jaar in de kerstvakantie naar Kaltenbach met onze kinderen van dan 3,5 en 5 jaar. Ook voor ons geldt dat we 2 uur skiles per dag genoeg vinden.
Kan iemand een foto uploaden van het Kinderland van skischool Hochzillertal? Dan kunnen we onze oudste alvast een beetje warm maken (hij heeft nog niet zo’n zin om te leren skiën namelijk).

Vraagje aan Hilde:
Wat voor eten krijgen de kinderen tussen de middag? Mijn zoon van 6 is nogal een moeilijke eter. Ik zit te twijfelen of ik met eten doe of zonder… En welke skischool zou jij aanraden? Optimal of Hochzillertal? Wij gaan in de voorjaarsvakantie. (25-02 / 03-03)

@ Michelle: Ik heb net op mijn camera gekeken, maar heb er maar een foto op staan (toevallig van dinsdag).
Omdat het nu een hele rustige week is, zijn er weinig kinderen en ziet het er hier een beetje saai uit… Met kerst zijn er vaak meerdere groepen en dan ziet het er ook wat gezelliger uit!
Edit: Krijg de foto zo gauw niet geupload. Nu eerst aan het werk en dan probeer ik het vanavond nog een keer :D

@Marielle: Het eten wat de kinderen krijgen bij ons is eigenlijk elke dag verschillend. Ze krijgen frietjes met worst, kaiserschmarrn, pasta met saus, frietjes met kipnuggets en frietjes met vissticks.
Als jouw zoon wel frietjes lust, is dat niet zo’n probleem, want ik geloof dat we elke dag om een portie frietjes kunnen vragen als hij dingen niet lust (graag dan wel even melden aan zijn skileraar of skilerares!).
Wat ze bij Optimal te eten krijgen weet ik niet!

Hoi Hilde,

Nog twee dagen en dan komen wij richting Kaltenbach met onze dochter van 3.5. ben erg benieuwd naar jullie skischool. Zal het volgende week ook nog zo rustig zijn? Of is het verstandiger om de miniclub te reserveren?

Hoi Evelien,

Deze week zijn er twee Mini Club II groepen geweest. Een groep was van 10.00 tot 12.00 met 6 kinderen en een groep van 13.00 tot 15.00 met 5 kinderen. Mini Club is best vol deze dagen omdat de kinderen die bij de Mini Club zijn, over het algemeen niet aan schoolvakanties gebonden zijn!

Als je dus voorkeur voor tijden hebt, raad ik je aan om wel even te reserveren!

Ik hoop dat we zaterdag een beetje redelijk op tijd zijn dan gaan we zaterdag gelijk even naar de skischool. Ik wil eerst om te proberen zondagochtend twee uurtjes van 10-12 uur doen voor miniclub 2. Als ze het dan leuk vind neem ik aan dat ik wel voor de rest van de week kan boeken

Ja, klopt! Je kan gewoon voor 1 dag boeken en dan kiezen voor verlening :)

Je kan zeker niet via de site van jullie reserveren? Kon het gisteren niet vinden namelijk.

Ondertussen al weer 6 jaar geleden dat wij in Kaltenbach waren. Mijn zusje zat toen in bij Hochzillertal. Van wat ik nog weet zag dat er heel leuk en gezellig uit. Ze heeft het ook goed onder de knie gekregen ;-)

Je kan zeker niet via de site van jullie reserveren? Kon het gisteren niet vinden namelijk.

Evelien op 20 jan. 2012 09:12

Via de website gaat helaas niet inderdaad. Je kan wel even een mailtje sturen of morgen direct even naar het bureau beneden. Open van 8.30 tot 11.00 en van 15.00 tot 18.00 (als ik het goed onthouden heb…).

Hoi Hilde, net even een e-mail gezonden voor een reservering voor as zondag. En als we nog op tijd gaan we nog even langs het kantoor morgen.
Nu even wat slapen want we gaan vanacht weg (gelukkig rijd mijn man.)

Wellicht tot zondag en bedankt voor je hulp.

Hallo Hilde,
Wij gaan van 18 tm 25 februari met onze twee zoontjes van 8 en 6 jaar. Ze hebben skiniveau 2B. Hier nog een paar vraagjes. Als je tijd hebt… :-)
Geef je dan ook nog les bij Hochzillertal?
Kun je een verschil aangeven tussen de twee skischolen?
Moeten we vooraf reserveren?
We willen natuurlijk graag een nederlandse ski-juf!
Alvast bedankt voor je info.
@evelien, we horen ook graag jullie ervaringen.
Groetjes Hellen

@hellen,

Inmiddels weer terug van een super week in kaltenbach. Over de skischool Hochzillertal niets meer dan goeds. Onze dochter is 3.5 dus die dat in de mini club. Er werd dan 2 uur les gegeven in de ochtend. Toevallig was Hilde haar juffie. Ze zat in een klein klasje (gemiddeld 4 kindjes). Wij hadden niet gereserveerd (wel nog een mail voordat we weg waren gegaan maar die hadden ze nog niet verwerkt. Toen we zondag de les wilde boeken zat deze al vol. Gelukkig mocht ze toch meedoen! Ik zou persoonlijk dus wel reserveren.

De kinderland van optimal ziet er persoonlijk wel leuker uit met voor de kleinste en beginners loopbandliftjes. Bij HochZillertal moeten ze helaas zelf de (kleine) stukjes omhoog lopen. Als jullie kind al een beetje kan skieen is er naast de skischool een kleine piste met een touwlift. Hier is mijn dochter de laatste dag geweest. Ook hadden ze een wedstrijdje voor de wat oudere kinderen (vanaf 4 denk ik) en daar was nog een leuke prijsuitreiking op vrijdag. Ook onze dochter werd met haar klasje naar voren geroepen en kreeg een medaille en een diploma.

Ik hoorde wel (maar ja, dat is van horen zeggen) dat het bij Optimal allemaal wat massaler is. Weinig persoonlijke aandacht. Op de piste zag ik ook veel meer Hochzillertal vestjes dan die van Optimal maar dat kan natuurlijk toeval zijn.

Wij waren echt heel tevreden. Ook de prijzen deden ze heel netjes. Omdat wij per dag afspraken of ze weer kwam (je weet het nooit met die kleintjes en om gelijk een hele week te boeken…) De eerste dag betaalde we gewoon de dagprijs en die werd elke dag goedkoper. Per saldo waren we net zoveel kwijt dan als we gelijk de hele week hadden geboekt. Vind ik wel netjes. Hoe dat bij de andere zit weet ik niet.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

Veel plezier!

Ik hoorde wel (maar ja, dat is van horen zeggen) dat het bij Optimal allemaal wat massaler is. Weinig persoonlijke aandacht.

Evelien op 1 feb. 2012 10:05

Wij zijn gisteren thuisgekomen. Hieronder onze slechte ervaring met Optimal…

Onze dochter(4jaar) is vorige week bij Ski Optimal geweest(hele dagen inc. middageten) Ze spreekt Tsjechisch en Nederlands. Helaas viel ze onder duitstalige leraren / leraressen.

Heb haar na 2,5 dag mee naar huis genomen, omdat ik de kwaliteit bedroevend vond. Mijn keuze viel op Optimal vooral omdat zij de beschikking hebben over lopende banden waarop de kinderen kunnen staan. Achteraf een verkeerde keuze geweest. Optimal was zeer massaal en onpersoonlijk, maar vooral de controle heeft mij doen besluiten haar mee te nemen. De interesse van de betreffende mensen voor de kinderen was minimaal en bijna als een verplichting. Dit was terug te zien in de volgende zaken.

  • 1e dag kwam ze met een onafgeveegde kont terug. Meisje is 4jaar en 2 maanden en kan het meeste wel zelf, maar hulp / controle mag er toch wel zijn…
  • 2e dag staat het meisje 's middags na het eten met een geopende jas onder haar hesje in het kinderpark. De temperaturen van dit moment hoef ik niet te vermelden…
  • 3e dag zijn ze naar de grotere heuvel in het kinderpark gegaan en waren een aantal klasjes samengevoegd met 3 Optimal-medewerkers die dit aanstuurde. Met als gevolg dat sommige kinderen een paar "gemaakte" bochtjes rechtuit naar beneden komen zeilen…, zonder dat er iemand staat die ze opvangt… Nu had ze eerder al wel tegen ons gezegd, dat ze niet van de grote heuvel wilde met skiles… Alleen nadat wij van bovenaf(loopt een piste bovenlangs vanaf wij regelmatig even keken hoe ze het deed) het tafereel hadden aangezien begrepen we ook waarom.

We hebben de mensen hierop aangesproken en ook eerder beneden op het kantoor al melding gemaakt van de eerste 2 punten. Helaas krijg je niet het idee dat het ook maar iemand interesseert. Na het zien van punt 3 besloten om haar niet langer te kwellen. Wintersport moet vooral leuk zijn en dit geldt ook voor de kinderen. Heb later nog geprobeerd om haar onder te brengen bij skischool Hochzillertal, maar dit ging helaas niet meer.

Kort gezegd was het te massaal en met te weinig interesse en bezieling van de medewerkers.

Ronald,

bedankt om dit te laten weten op het forum. U overtuigde me definitief om mijn zoon in te schrijven in de skischool Hochzillertal.

Wat ben ik blij dat ik mijn zoon aangemeld heb bij skischool Hochzillertal. Dit was al n.a.v. de reacties hier op het forum, maar als ik de reactie van Ronald lees, is dit een hele goede keus geweest. (bedankt voor het plaatsen)

@Peter en Marielle: is dat tijdens de voorjaarsvakantie volgende week?
Onze Seppe (4) en Jasmijn (7) lopen (skieën :-p ) er ook rond! Fijn te weten dat er toch wat nederlandstalige (en hopelijk ook vlaamse) kindjes zullen zijn.

@Boris: wij zijn er van 25-02 tot 03-03!

Bedankt voor alle reacties. Wij gaan komend weekend en ik heb onze zoontjes aangemeld bij Hochzillertal.
Ze zijn 8 en 6 jaar en kunnen al een beetje skieën.
We hebben er zin in!

Plaats een reactie