Weinig blauwe pistes in Kaltenbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Ik ga binnenkort met een vriendengroep naar Kaltenbach. Ik kan nog niet heel goed skiën, blauwe pistes gaan goed maar voor de rode nog een beetje angst. Nu zag ik laatste de pistekaart van Kaltenbach en vond dat er weinig blauw was. Zijn de rode erg moeilijk of soms toch donkerblauw?

Meerendeel is donkerblauw.
De meeste pistes zijn lekker breed dus ideaal voor beginners

Aan de kant van de kristalhutte ( helemaal links als je op het pisteplan kijkt) is een mooie brede blauwe piste.

We komen net terug uit Kaltenbach. Erg leuk skigebied met voor elk wat wils. Over de moeilijkheid hoef je je geen zorgen te maken. Stijle gedeeltes zijn meestal te omzeilen via een pad en verder viel mij ook op dat veel pistes een moeilijke en makkelijke kant hebben. Zoals hierboven vermeld zijn veel pistes breed wat als voordeel heeft dat de buitenbochten(minder stijl) dan bv. een stuk makkelijker te nemen zijn.

Succes en veel plezier!

Zie voorgaande reacties. Merendeel is donkerblauw (geld ook voor veel zwarte pistes trouwens)…

De stijlere stukken zijn vaak niet lang waardoor je altijd ruimte hebt om weer ff uit te rusten.

Hierdoor juist een prima skiegebied wanneer je met een mix aan ervaring gaat. De betere skieers pakken de binnenbocht of de stijle kant (waar de sneeuw overigens meestal beter is) en jij lekker de vlakkere gedeelte.

Plaats een reactie