Kappl of See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kappl

Hallo, ik zou graag jullie advies willen over het volgende:
We gaan met ons gezin van zondag a.s. tot zondag naar Kappl toe. Accommodatie ligt precies tussen Kappl en See in.
Nu twijfelen we of we de kinderen in Kappl op skiles laten gaan of in See.
We zijn zelf een gevorderd skiër en snowboarder, onze kinderen zijn 5 en 7 en staan dit jaar voor de tweede keer op de ski’s. We willen in de buurt blijven van de kinderen.
Kappl ziet er qua kinderland wat aantrekkelijker uit, maar ik vraag me af of See rustiger en voor ons leuker is? Niet zoveel paden als in Kappl lees ik.
Kortom, waar zijn de skilessen/condities/gebied beter voor ons?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,
Manon

Ik ga zelf al jaren naar See en heb hier dan ook op les gezeten. Mijn ervaringen hiermee zijn goed. De leraren zijn leuk en kundig, ze kunnen niet allemaal even goed Nederlands maar dat was nooit echt een probleem. Met Kappl heb ik qua les geen ervaring. Maar dat ziet er ook altijd prima uit.

Heb er geen les gevolgd met de kinderen, maar qua omgeving, restaurant, kinderland, rollende tapijten en overzichtelijkheid van het gebied is Kappl veel beter dan See.
Ook niet vergeten dat Kappl zuidgericht is en See noord. Voor kindjes is zon altijd leuker dan schaduw.

In beide gebieden ga je als gevorderde het wel gezien hebben na een week, maar goed je kiest dit voor de kinderen.

*bericht bewerkt door Coldfeet op 15 feb 2017 13:27

Glij blij door die brei :-)

In beide gebieden ga je als gevorderde het wel gezien hebben na een week, maar goed je kiest dit voor de kinderen.

Coldfeet op 15 feb 2017 13:26

Ben ik niet met je eens, ik ski hier al ongeveer 6 jaar maar vermaak me hier nog prima. Zeker als je ook eens een dagje naar Ischgl gaat zijn het leuke gebieden.

Dank voor jullie snelle reacties, heel fijn! Ik denk dat we voor Kappl kiezen, het zonnige kinderland geeft de doorslag ?
En een dagje Ischgl kunnen we zeker inplannen als de kids een dagje overblijven ?

*bericht bewerkt door ManonS op 15 feb 2017 14:02

Goede keus !! Het ligt Idd op de zonnige kant.

May the ski force be with you !!

Zelf vorig jaar in de kerstvakantie in See geweest. Het kinderland bij het middenstation lag tot een uur of 3 gewoon in de zon (met de krokus dus zeker tot een uur of half 5). Ook de grote oefenalm (bij het bergstation van de Zeinisbahn) lag gewoon in de zon. Alleen heb je die zon in je gezicht als je in de lift omhoog gaat. In Kappl is dat precies andersom, daar kijk je bij het naar beneden skiën in tegen de zon in. En in Kappl hebben ze vooral van die overdekte tapijten, heerlijk als het sneeuwt maar ik vind het een broeikas in de zon. Dus om daar je keuze vanaf te laten hangen… De sneeuw is in See meestal minder papperig, juist door de noordwestligging. Het is lood om oud ijzer. Kappl is allemaal net wat groter (skigebied, kinderland).

Dank voor je toevoeging Steve, dat valt dus allemaal nogal mee met de schaduw/kou in See. Wat vind je van het skigebied zelf?

Het skigebied van See viel ons niks tegen. Het is best klein, maar behoorlijk afwisselend. Wat wij het grote voordeel vonden - met onze kleine man van 4 in het kinderland - dat je altijd weer bij het middenstation en dus het kinderland uitkomt. Als je in Kappl de afdalingen “rechts” op de pistekaart doet, dan heb je altijd nog een extra lift nodig om weer bij het middenstation te komen. Jouw kinderen gaan nu voor de 2e keer, dus ik denk dat die al meer in het gebied onderweg zijn waarmee je dat voordeel niet hebt. Een ander voordeel voor ons in See was dat onze acco op loopafstand van de gondel was. Dat heb je in Kappl ook minder snel, omdat het dorp meer op de berg gebouwd is. Maar jullie zitten tussen Kappl en See in, dus ook dat maakt voor jullie niet uit. Wel kan je in See supermakkelijk direct aan het laatste stuk van de dalafdaling parkeren. Dus auto uit, ski’s onder en glijden naar de gondel. De dalafdaling zelf is echter wel best pittig, dus terug is dat dan weer niet zo makkelijk. Ik denk dus echt dat voor beide wat te zeggen is.

Thanks Steve!
Wij gaan een afweging maken en laat jullie weten wat t is geworden en hoe het ons bevallen is ???

goede reis en veel plezier!

afgelopen weekend met een groep vrienden naar het Paznaun dal geweest. Eerste dag Ischgl tweede dag Kappl laatste dag See. van de drie vonden we Ischgl eigenlijk het minste. Erg druk en massaal wel mooi breede pistes en zeker de dalafdaling is zeer de moeite waard en moet je zeker niet bewaren tot het einde van de dag. (dan ligt hij er een stuk minder mooi bij dan aan het einde va de ochtend)

Van Kappl en See vond ik Kappl qua skigebied denk ik het mooist. Vooral de lattenabfart (rode 9/4) is echt prachtig! ruim 1400 hoogtemeter en 1 keer te nemen zonder dat je door grote groepen mensen heen moet. de blauwe 5 is een mooi oefenpiste en zoals al benoemd een mooi kinderland waar het niet snel koud is (wat ook een nadeel kan zijn op juist de warme dagen.)

In See was vooral de sneeuw subliem door de ligging zoals hier boven al genoemd. Hier waren vooral de off-piste condities geweldig. De skiroutes en het overige terrein rond de gondel aan de linker kant lagen er nog prachtig bij terwijl de laatste verse sneeuw 5/6 dagen daarvoor was gevallen. Qua oefenpiste ben je eigenlijk veroordeelt tot de blauwe 3 en 5 wat opzich hele mooie pistes zijn alleen komen ze uit bij of een sleeplift of een behoorlijk trage fixed vierzitter. Dal afdaling is ook hier een mooie afdaling.

Kortom See en Kappl een stuk gemoedelijker dan Ischgl vonden wij. Als het eigenlijk iets te warm is blijven de pistes in See het mooist als het juist koud is kan je Kappl gewoon nog genieten van de zon en buiten lunchen.

Laatste tip kijk gewoon per dag waar je heen wil en koop dan 1 dagpas. Want er zit nog al een groot prijs verschil tussen Ischgl en See/Kappl. Maar dat zou je voor jezelf even kunnen uitrekenen afhankelijjk van wat je verwacht te doen.

@Helmert
ik denk niet dat het voor hen te doen is om de ene dag opvang en les in het ene gebied, dan weer in het andere te regelen.

Je moet ook even afwegen of je kinderen een hele dag skiën aankunnen en of je de opvang dan belangrijk vindt. In Kappl is het inderdaad groter, maar ook de keuze en prijs/kwaliteit in het middenrestaurant is een stuk beter van dan See.
Sorry @77Steve maar de Medrigalm in See vond ik zowat één van de slechtse self service resto’s die ik ben tegengekomen. Ik voelde net alsof ik weer in Frankrijk zat :-)

Glij blij door die brei :-)

@Coldfeet Ik bedoelde vooral dat als ze een keer een dagje naar Ischgl willen gaan (zoals ts aangeeft) het niet de moeite is om een skipas voor 6 dagen te kopen waarmee dat kan maar om gewoon dan een dagpas te kopen voor Ischgl.

Wat een goede reacties allemaal, hier kunnen we zeker wat mee! Ik denk dat we het van t weer af laten hangen en ter plekke de knoop doorhakken.

Het ziet er nu naar uit dat er nog wat sneeuw gaat vallen, zal dan in Kappl iets meer zijn en dan is dat de beste optie.

Is dat niet zo dan klinkt See ook goed qua condities en off piste mogelijkheden. Ben als boarder alleen geen fan van sleepjes maar goede sneeuw maakt dat wel weer goed ?

We zijn van plan 1 dag iets anders te doen, want tussen 10 en half vier naar een ander gebied en weer terug is een haastklus en niet voor iedere dag.

Maar goed, wie weet kunnen de kinderen op de laatste dag gewoon mee ???

@ManonS : de slepertjes in See hoef je ook niet te nemen, die zijn alleen voor beginners. En volgens mij is er ook een 4 + 2 skipas. 4 dagen Galtur, See of Kappl en dan 2 dagen in een ander gebied naar keuze - die 2 mogen dan wel in Ischgl.
@Coldfeet: Medrigalm is zeker geen haute cuisine, maar om het met Frankrijk te vergelijken ?. Ik vond het meer gutburgerlich en zoals vroeger. En OK prijzen.

@77steve in vergelijking met de Sunny Mountain (met daaronder kinderopvang), vond heel ons gezin zowel het aanbod als de prijs/kwaliteit in See een stuk minder.
Kappl is groter (zoals je zelf aanhaalde), meer keuze en een stuk moderner. Zowel qua resto als kinderopvang…

Glij blij door die brei :-)

In beide gebieden ga je als gevorderde het wel gezien hebben na een week, maar goed je kiest dit voor de kinderen.

Coldfeet op 15 feb 2017 13:26

Ben ik niet met je eens, ik ski hier al ongeveer 6 jaar maar vermaak me hier nog prima. Zeker als je ook eens een dagje naar Ischgl gaat zijn het leuke gebieden.

VBas op 15 feb 2017 13:36

Ik ben echt blij voor je, maar eerlijk gezegd: 6 jaar in een gebied van 42 km (waar de dalafdaling en de Lattenabfahrt bij slechtere sneeuw al snel dicht zijn) daar zouden we gek van worden.
Het is wel leuk om via de 1 (of stukje 11), voorbij of tussen de huisjes te gaan.

En Ischgl is super, maar je moet wel 's morgens onmiddellijk tegen de klok in gaan, anders zit je inderdaad in de drukte.

Glij blij door die brei :-)

In beide gebieden ga je als gevorderde het wel gezien hebben na een week, maar goed je kiest dit voor de kinderen.

Coldfeet op 15 feb 2017 13:26

Ben ik niet met je eens, ik ski hier al ongeveer 6 jaar maar vermaak me hier nog prima. Zeker als je ook eens een dagje naar Ischgl gaat zijn het leuke gebieden.

VBas op 15 feb 2017 13:36

Ik ben echt blij voor je, maar eerlijk gezegd: 6 jaar in een gebied van 42 km (waar de dalafdaling en de Lattenabfahrt bij slechtere sneeuw al snel dicht zijn) daar zouden we gek van worden.
Het is wel leuk om via de 1 (of stukje 11), voorbij of tussen de huisjes te gaan.

En Ischgl is super, maar je moet wel 's morgens onmiddellijk tegen de klok in gaan, anders zit je inderdaad in de drukte.

Coldfeet op 15 feb 2017 18:43

Wanneer ik er was is de dalafdaling nog nooit dicht geweest maar dat zou best kunnen. Verder zijn de pistes uitdagend genoeg dus dan kun je jezelf ook blijven uitdagen. Vroeg bij de lift staan is ook nooit een probleem bij mij dus meestal zijn we net voor de drukte uit.

@Coldfeet : ben het helemaal met je eens. Is waarschijnlijk mijn voorliefde voor retro-ski. Al dat “industriële” afwikkelen van zo grote groepen mensen hoeft van mij niet. In de Medrigalm werd ik de 2e keer al herkend en zeer vriendelijk geholpen (zoon beetje moeilijke eter). Daar scoor je bij mij punten mee ?.

@77steve
ik hou enorm van “authentieke” oostenrijkse hutten, maar noch die van See noch die van Kappl vallen daaronder LOL

null

Bij zonnig weer moet je wel niet aan de tafels aan het raam gaan zitten, want dan kan je in je badpak plaatsnemen zo warm :-)

En het Erlebnispark is fantastisch
http://www.kappl.com/de/aktiv/skigebiet-kappl/sunny-mountain…

Glij blij door die brei :-)

Vergeet in See niet het Gratli restaurant en de Ascherhütte, gezellige hutjes, zijn alleen helaas vrij klein. Ook hebben zij geen zelfbediening, maar of dan nou zo slecht is…

Plaats een reactie