Rodelen in Kappl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kappl

Wij gaan jaarlijks met onze vriendengroep op wintersport en een avondje rodelen is inmiddels een traditie. Laatste keer zijn we dat in Ischgl zelf gaan doen, maar dit viel wat tegen, zowel de baan (vlakke stukken, dus lopen) als de sfeer (een gezellig barretje onderaan, bovenaan of halverwege) viel ons wat tegen. Het skigebied niet, dus aankomend jaar landen we wederom in Ischgl. Is er iemand bekend met de rodelbaan in Kappl en wat zijn de ervaringen daar?

Persoonlijk als rodel liefhebber ken ik geen rodelbanen in dit gebied. Maar Kijk hier maar eens. ( link onderaan ) Helaas wel in het duits. Maar volgens de info ook hier vlakke stukken. Mijn tip ga eens in de ochtend als de baan nog in goede conditie is en je zal een stuk sneller gaan.

http://www.winterrodeln.org/wiki/Kappl

*bericht bewerkt door sanmar1971 op 04 okt 2018 19:34

Op de dinsdagavond zouden jullie eens kunnen langskomen in Kappl!
Tijdens het hoogseizoen staat de bar boven geregeld op zijn kop om vervolgens een laatste afdaling te doen, vervolgens hebben jullie de optie om aan het einde van de piste nog een lekkere borrel te halen in de dorpskroeg de Tenne.

Over de rodelbaan, ik vind deze persoonlijk erg leuk met amper vlakke stukken.(op een koude avond niet vlak te noemen)
Ik zal er in ieder geval zijn! Stuur gerust een PM als jullie in Ischgl zijn.

Vorig jaar vond ik de rodelbaan van Kappl zeker de moeite waard. Hij slingert mooi de berg af, nergens echt steil maar ook nergens zo vlak dat je moet lopen. Er zijn zeker mooiere in de Alpen, maar als je in de buurt bent absoluut de moeite waard. Zoals jarinvergeer ook al schrijft: bij het begin van de rodelbaan kan je zeker gezellig wat drinken. Onderweg kom je volgens mij niks meer tegen totdat je weer in het dal bent. Je moet wel opletten dat alleen bij rodelavond je officieel het laatste stuk van de dalafdaling af mag rodelen. Overdag gaat de rodelbaan in een andere richting verder (richting Ischgl) en moet je een stukje teruglopen naar het dalstation. Er zijn natuurlijk best veel mensen die dat niet doen en toch de (smalle) dalafdaling nemen met de rodel. De mannen van de pistedienst zijn daar niet echt blij mee - zeker aan het einde van de dag geeft dat best gevaarlijke situaties.

Al met al bepalen de sneeuwcondities hoofdzakelijk of je op een rodelbaan stil komt te staan of niet. Bij verse sneeuw zou ik zeker niet gaan rodelen.

Plaats een reactie