Kaprun - Kitzsteinhorn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaprun

Afgaande van de webcam beelden was er vandaag toch wat bedrijvigheid op de Kitzsteinhorn, het lijkt zelfs alsof er pistes worden voorbereid. Oostenrijk begint volgende week weliswaar met de afbouw van de maatregelen, zouden zij alsnog willen profiteren van enkele laatste weken?

better to be off piste, then to be pisted off

Door de sneeuw aan te rijden (compacter te maken) dooit deze minder snel weg. Zodra het mogelijk is willen ze wel het zomerseizoen voor de ausbilders en wedstrijdskiers kunnen openen, en dat nog steeds onder goede omstandigheden

Heb je er wat aan om in de zomer op de gletsjer te gaan skiën of zijn de betere pistes meestal bezet door de "ausbilders" & wedstrijdskiërs?

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 08 apr 2020 08:30

Ik was er twee jaar geleden in juli omdat mijn dochter een herexamen voor Ausbilder moest doen. Waarschijnlijk waren we er in de allerlaatste bruikbare week, want er is in ieder geval begin juli niet veel sneeuw meer over, zelfs niet op de Kitzsteinhorn. Alleen de bovenste sleeplift was toen open. En ja, het zag zwart van de Ausbilders van allerlei niveaus.

Zo'n dertig jaar geleden was ik eind juli in Zermatt, en daar was het toen prima skiën. Leuk om toen ook de Zwitserse damesskiploeg te zien trainen.

Verder ga ik uitsluitend in de winter skiën. Het voelt gewoon heel raar om in de zomer met je ski's onderweg te zijn.

*bericht bewerkt door phma op 08 apr 2020 08:38

@jessedeconinck Ik ben een aantal jaar terug in juli een dagje naar Hintertux geweest.
Helemaal boven waren een 5-tal pistes open en je kon skiën tot aan de 2e gondel.
Sochtends vroeg was het uiteraard even druk bij de gondel, iedereen wilde zo vroeg mogelijk naar boven. Inderdaad vooral skiklasjes / wedstrijdskiers.
Boven was het prima te doen, lang wachten hoefde nergens en ook op de piste plek zat.
Na een ochtendje skiën kan je wel het beste lekker lunchen op de berg en weer naar beneden, want daarna wordt het echt te warm.

Per juni gaat de Kitzsteinhorn normaalgesproken dicht voor toeristenskien, om in oktober weer te openen.

@Bennie: Ik was er twee jaar geleden toch echt van 15 t/m 17 juli. En ik kon als toerist gewoon een lift- en skipas kopen.

Duurste kaartje dat ik ooit betaald heb, ermee rekening houdend dat er maar één piste en één sleeplift open was. Maar verder heerlijk de Grossglockneralpenhochstrasse gereden, gewandeld, gezwommen, etc.

Plaats een reactie