Wat kost een ski pas in Kirchberg rond 25 januari 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Goedemiddag,

Ik ga samen met een groep van in totaal 7 man, 5 dagen skiën in Kirchberg. Nu ben een beetje aan het oriënteren op de skipassen/ gebieden wat zijn de kosten.

Kan je hem aan de baan zelf kopen of is het handiger hem via internet alvast aan te schaffen?

Hoor graag jullie advies en jullie ervaringen!

:D

Een kitzbuheler Alpen allstars card kost voor vijf dagen 220 euro, je kan dan in 10 gebieden skiën. Voor meer info kijk gewoon even op http://www.kitzbuehel.nl/winter/skipas.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Dank je wel voor je snelle reactie!

We moeten maar even kijken denk ik waar we naar boven gaan en daar evnt aan lokals vragen waar we de passen aanschaffen.

Voor alleen het gebied Kitzbühel - Kirchberg is de pas 11 euro p.p. goedkoper. Deze kun je ook online aanschaffen (geen ervaring mee), maar de passen zijn ook verkrijgbaar aan de kassa’s bij het dalstation.

Weet niet aan welke kant van het gebied je zit maar wij zaten aan de Fleckalmbahn. De skipas voor het gebied Kirchberg / Kitzbuhel is voor ons meer dan groot zat geweest. We hadden nog lang niet alles gezien. Onder bij de Fleckalmbahn was het eigenlijk opvallend nooit druk (carnavals periode). De skipassen konden we binnen 5 minuten kopen. Gezien je hebt ingevuld dat je een beginner bent zou ik een kleine skipas aanschaffen en niet een pas voor het hele tiroler gebied ;).

Mocht je online je tickets willen kopen krijg je een voucher. Deze moet je dan bij de kassa inruilen voor je tickets. Dus of je daar iets mee opschiet?

Gewoon bij het dalstation kopen. Voor 5 dagen een All-star card halen lijkt mij ook overdreven. Ik zou proberen de skipas een dag van te voren te kopen ivm de drukte 's morgens bij de kassa’s.

Bij twijfel....Doen!!

Gewoon naar de lift gaan en daar kopen.
Als je niet gelijk op de aankomst dag gaat skien kan je hem ook dan gewoon in de middag halen.
Meestal sta je dan niet in de rij (of is hij minder lang). Wel melden natuurlijk dat ie de volgende dag moet ingaan (maar vaak snappen ze dat uit zich zelf wel)

Let op dat op de prijs van Jacqueline2 nog iets van € 2,00 borg komt voor de pas
Bij inlevering van de pas krijg je die weer terug (of je bewaard je pas als souvenir)

Thanx allemaal!
@Togi klopt was vorig jaar in Oostenrijk ook :)

Pas is soms ook te koop in het hotel en zeker ook bij de VVV in Kirchberg.

Wij halen m meest bij het VVV in het dorp. Kan je hem in alle rust kopen, en ze kunnen je ook meer en rustig uitleggen van hoe en wat. Bovendien hoef je niet meer onrustig in de rij bij de kassa’s, waar het overigens meest ook niet overdreven druk is hoor…

Oh ja, bij het VVV spreken ze ook Nederlands, maakt het misschien ook wat makkelijker, en je kAn makkelijk ter plaatse pinnen bij VVV maar ook bij bergbahn kassa’s.

Ik zou voor 5 dagen en als beginner zeker kiezen voor alleen een kitzbuhel/kirchberg pas. Is iets goedkoper en heb je werkelijk ruim genoeg aan voor 5 dagen.

Veel plezier!

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Als je op de website http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/de/kitzski-specials.html… kijkt zie je dat ze ook “specials” hebben. Die zijn dan maar geldig voor een deel van het gebied en zijn goedkoper dan een normale dagkaart. Zeker als beginner heb je de eerste dag(en) aan zo’n deelgebied wel genoeg.

Bedankt iedereen!

We hebben gevorderden bij ons en zo als ik de 2de wintersport, kan me goed uit de voeten brengen hoor bord achter de rest aan ;)

Zal het even onthouden idd het VVV we zijn er zondag morgen rond 11 dus eer we op de piste staan is het zo 2 uur verder :)

Wij hebben vorige week geboekt in Kirchberg, maar ons hotel (zentral) gaf al een aanbieding met de skipas inclusief (alleen voor t gebied van Kitzbuhel/Kirchberg zelf) maargoed, wij hebben effectief 4 skidagen, dus daar vermaken wij ons prima mee, heel misschien dat we een dagje richting brixem gaan oid, maar dan betalen we een paar euro bij.

Ja precies!

Denk dat wij ons daar ook prima vermaken hoor :) en idd pistes zat, we gaan dit jaar voor meer rood dan blauw :D

Zat nav dit topic trouwens eea te bekijken, maar een los dagje Brixem is duurder dan de allstar card te pakken :S

Tja dat is een dompertje @powermage!

Niet perse een domper hoor, meer alleen als tip genoemd, mocht je 1 dag een buurgebied willen bezoeken is de allstar pas al een serieuze optie… (dacht dat een dagje niet het verschil ging maken, maar toch)

Kleine extra tip (ivm mailwisseling met ons hotel), in ons geval zit de skipas bij ons hotel arrangement (daar hebben we ook geboekt) we kunnen hem voor 25 euro upgraden (voor de 4 dagen), dus dat is goedkoper dan een losse dag naar de buren toe :)

@powermage

Super ik ga het bij aankomst ook gelijk even vragen mochten we een andere kant op willen.

Ik weet niet of jullie die zondag al gaan skien Coriien, maar let op dat dit de finale dag van de hahnenkammrennen is :P

Ik had al wat gelezen gister kon het alleen niet plaatsen.

Wat houd het in eigenlijk?

We willen wel de piste op ja zondag, misschien dan maar om te kijken.

De Hahnenkammrennen is een grote wedstrijd in de richting van Kitzbuel, het kan in ‘die hoek’ (bij de Hahnenkamm) daarom nogal druk zijn verwacht ik, maar buiten dat deel kan je prima skien waarschijnlijk.

Oke duidelijk we zien wel of we dan wel of niet de piste op gaan.

Zeker de piste op gaan die dag!!!
alleen zou ik uit het rood omcircelde hoekje weg proberen te blijven ;)

null

Super bedankt voor je uitleg!
Al word ik nu wel erg nieuwsgierig om dan daar toch ook te gaan kijken!

Super bedankt voor je uitleg!
Al word ik nu wel erg nieuwsgierig om dan daar toch ook te gaan kijken!

coriien op 14 jan 2015 10:43

Zeker doen. Heel indrukwekkend om te zien hoe ze daar met meer dan 100 km/h van de piste afknallen en in het begin de Mausefalle induiken. En dan later als de piste weer open is zelf, als je goed kan skiën, de afdaling doen :)

Ben gister even gaan zoeken het is nogal een hele happening daar dus we gaan zeker kijken ( ik wel tenminste) en dan denk ik de apreski bar in ;)

Zelf weet ik niet of ik het aandurf 2de wintersport en zeg niet van mezelf dat ik zo gevorderd ben dat ik daar naar beneden ga :P

Ben gister even gaan zoeken het is nogal een hele happening daar dus we gaan zeker kijken ( ik wel tenminste) en dan denk ik de apreski bar in ;)

Zelf weet ik niet of ik het aandurf 2de wintersport en zeg niet van mezelf dat ik zo gevorderd ben dat ik daar naar beneden ga :P

coriien op 16 jan 2015 09:27

Ja Kitzbühel staat rond die periode helemaal op zn kop. Gisteren bij de aflevering van bureau sport waren ze ook bij de afdeling van de wedstrijd. Kan je goed zijn hoe steil bepaalde stukken zijn, vanaf 1.30 begint het item over de Hahnenkamm-rennen.
http://www.npo.nl/bureau-sport/15-01-2015/VARA_101373224…

Ja zag je topic!

Ga avond maar even koekeloeren! ben echt benieuwd!

En of ik er dan zelf af durf, is het te vergelijken met de Harikiri in Mayrhofen?

Je hoeft niet persé de piste te nemen die de profs ook nemen hoor.
De rode 22 daar is zeker een aanrader, onderaan de Ganslern naar boven nemen, vervolgens een stukje naar beneden skiën en dan onder het bruggetje van de sleeplift door.
Dit laatste bespaart je een flink stuk lopen met de ski’s. ;)

Veel plezier, ik ben er al 8 jaar geweest en het is zeker een heel mooi gebied!

Je hoeft niet persé de piste te nemen die de profs ook nemen hoor.
De rode 22 daar is zeker een aanrader, onderaan de Ganslern naar boven nemen, vervolgens een stukje naar beneden skiën en dan onder het bruggetje van de sleeplift door.
Dit laatste bespaart je een flink stuk lopen met de ski’s. ;)

Veel plezier, ik ben er al 8 jaar geweest en het is zeker een heel mooi gebied!

Lukas op 17 jan 2015 14:08

Lopen hoeft tegenwoordig niet meer, er is een band aangelegd wat een stuk lopen scheelt.

Plaats een reactie