Kirchberg eind maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Hallo Allemaal.

Ik heb even een vraag betreft Kirchberg eind maart. Vanwege verschillende redenen kunnen wij helaas pas eind van het seizoen op wintersport. We kunnen helaas ook niet heel lang dus we willen niet al te gek ver rijden. Nu dachten wij aan Kirchberg. met 4 personen in de laatste week van maart, de week van 28 maart. Heeft iemand ervaring met dit gebied in deze periode. Het ligt natuurlijk vrij laag maar wel gunstig. De historie ziet er wel vrij goed uit met voldoende sneeuw op de berg.

Iemand in kirchberg geweest in deze periode? Was het qua sneeuwcondities nog goed? We zijn wel een groep die de hele dag op de piste staat dus wat papperig aan het eind van de middag vind ik geen probleem als het in de ochtend nog maar goed is.

Ik hoor graag jullie reacties.

Bedankt,

Ernest

Meestal ligt er dan nog wel voldoende sneeuw op de pistes, mits februari niet een slechte maand is geweest (geen sneeuwval en hoge temperaturen). Wij zijn een paar jaar geleden de 3e week van maart geweest. Tot 14u was het fijn skiën, daarna echt waterige slush en temperaturen van18 graden.

Maar het kan vriezen en het kan dooien. We hebben in maart ook wel eens -15 en bergen sneeuw gehad in de Skiwelt…

Vorig jaar eind februari was het eind van de dalafdalingen al niet best. Dus eind maart zou ik het liever wat hogerop zoeken.
In het gebied zelf kun je natuurlijk ook de hoger gelegen pistes nemen, maar vaak als je een tour wilt maken moet je toch helemaal naar beneden.

Ik weet dat Flaine de afgelopen 10 jaar altijd goed is geweest eind maart. In 2014 was ik daar en werden we begin van de week getrakteerd op een flink pak verse sneeuw.
Dat was daar geen uitzondering, maar wel mazzel want de weken daarvoor was het matig.

*bericht bewerkt door Taan op 26 jan 2017 12:48

Taan en Jst81,

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad waar dat het kan dooien of vriezen. Goed gezegde bij deze. Vorig jaar ben ik zelf met de pasen nog in Hinterglemm geweest dat was ook die periode eigenlijk en hebben we geluk gehad met een flinke dump op de aankomstdag.

Inderdaad voor een mooie tocht zijn goede dalafdalingen wel nodig. Het is gok… Hopen op een lange winter met genoeg sneeuwval dan zitten we goed, maarja dan kun je in overal heen natuurlijk

Volgens mij is Kirchberg dan al dicht… 20 maart is de geplande sluiting

Misschien kun je Damuls-Mellau proberen? Daar ligt over het algemeen meer sneeuw en sluiten pas later.

*bericht bewerkt door Bart14 op 26 jan 2017 16:18

@Bart14

Ik weet niet hoe je aan die informatie komt, maar bijna alle grotere gebieden in Oostenrijk blijven open tot en met Pasen. Dat geldt zeker ook voor Kirchberg. Zie: https://www.kitzski.at/en/skiarea-tyrol/info/fahrplan-winter… . Het meeste sluit pas op 17 april. Wel gaan de minder belangrijke delen (Gaisberg, Horn) van het gebied eerder dicht. Eind maart is normaalgesproken een groot deel open. De dalafdalingen zullen papperig zijn, maar verder kun je er waarschijnlijk mooi skiën.

Dat is mij verteld door een van de lokale hoteleigenaren. Ik vroeg haar namelijk: joh, lekker een lang seizoen dit jaar aangezien de pasen zo laat valt. Haar antwoord was dat het juist kort is omdat de liften de 20ste maart dicht gaan.

Maar misschien heeft ze zich vergist, ik heb het niet gechecked

@Bart14, dat is wel intressant. we hebben daar al wel goed op gezocht en eigenlijk is overal half april te zien. Maar een extra navraag is wel nu extra belangrijk ja, thanks

Plaats een reactie