Opzoek naar skischool kirchberg voor kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Voor onze kinderen (5 en 6) zijn wij op zoek naar een leuke skischool met Nederlandse leraren. Wie kan ons helpen/ adviseren?

Hoi emilie ,wij hebben altijd gelest bij skischule Kirchberg midden in het centrum. Deze heeft ook een eigen babypiste met sleeplift in het dorp. Veel Nederlandse skileraren en een leuke atmosfeer.

Kan je dan zelf makkelijk bij de grotere pistes komen? En heb je toevallig een idee of dit makkelijk te bereiken is vanaf het lifthotel?

Ik ben ook op zoek naar een goede skischool.
Als ik het goed gelezen heb is skichule Kirchberg midden in het centrum, waardoor het lastig is om tussendoor even te gaan kijken.
Skischule Kirchberg Aktiv zit als ik het goed gelezen heb onderaan de Fleckalmbahn.

Kan iemand hier meer over vertellen?

Ik meen dat skischule kirchberg Aktiv onder aan de maierlbahn zit. Deze is makkelijker te bereiken vanuit het lifthotel. ( lig er net onder) ook zit deze onderaan de dalafdaling. Geen ervaring mee maar waarschijnlijk ook gewoon prima. In kirchberg heb je heel veel Nederlandse skileraren en waarschijnlijk daar ook wel.

Skischool Aktiv zit onderaan de fleckalmbahn, verder geen ervaring mee.
Skischool Kirchberg, rood-blauwe pakkies, zit idd bij de oefenpiste in het dorp.
Vanuit het dorp moet je altijd met de bus naar 1 van de 3 gondels om te kunnen starten.
Of de kids al omhoog gaan of blijven hangen bij de oefenpiste is niet op voorhand te zeggen. Ja je brengt je kids dan eerst naar de verzamelplaats maar daarna is er toch genoeg tijd om zelf de berg op te gaan, mits je ze samen met de leraar laat lunchen, omdat je dan pas om 15uur weer terug hoeft te zijn om ze op te halen.

*bericht bewerkt door Piefke op 09 nov 2017 17:55

LA NORMA😍☃️

Hoi Emilie,
Vorig jaar ook in Lifthotel gezeten.
Onze kids hadden les bij skishule kirchberg aktiv net naast het dalstation van de Fleckalmbahn.
De skipiste stopt voor het hotel en het is echt vlak boven het hotel.
Kids wegbrengen en gelijk zelf de gondel in. Prima te doen!
Overigens heel veel Nederlandse skileraren😉
Veel plezier alvast!

emilievanhooijdonk-s Voor ons artikel van vorige week hebben wij ook alle skischolen in Kirchberg bevraagd: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/370027/welke-skisc…. Alleen Kirchberg Aktiv en Schischule Alpin Profis reageerden, waarbij Alpin Profis de minste kinderen in een skiklas had, maximaal 8. Kirchberg Aktiv hanteert een maximum van 12, dus dat is misschien iets om rekening mee te houden. Beide skischolen geven Nederlandstalig les.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik denk inderdaad dat we voor alpin profis zullen gaan!

Goede keuze denk ik, ik ken ze niet, maar mijn kinderen hadden les bij de oefenhelling en dat was logistiek niet handig.
Een skischool die verzamelt bij een skilift is veel handiger.

Ik verwacht overigens dat de prijs ook wel zal verschillen als het aantal kinderen kleiner is.

Plaats een reactie