Van Hollersbach naar Kirchberg en terug

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Hoi
Wij vertrekken begin februari met een groepje gemengd ski/snowboard richting Mittersill voor een shortski van 3 dagen.
Nu heb ik met de kaart getracht een route uit te stippelen om van Hollersbach naar Kirchberg en en hopelijk terug.

Op de online map en google maps was niet geheel duidelijk voor piste 68 en lift F8 in welke richting die gaat.
Kan iemand mij helpen met de rode piste 68 of de afdaling richting Trattenbach is of naar Barendbadkogel ?


van Hollersbach >> KirchBerg (Fleckalmbahn) :

  1. G9+G10 : skilift - Panoramabahn 1+2
  2. 71b : blauw piste - Resterkogel-Hangalm
  3. G5 : skilift - HangAlm
  4. 72c+73 : blauw piste - Hangalm-Hartkaser
  5. G7 : skilift - Hartkaserbahn
  6. 76+75 : blauw+rood piste - Pass Yhurn Direktabfahrt + Zweitausender variante
  7. F9 : skilift - Trattenbach
  8. F8 of 68 ??? : skilift Gauxjoch of 68 rood piste
  9. 65+62 : rood piste - Trattenbach-Gauxjoch + Bärendbadkogel Nord + Bärendbadkogel 1
  10. F5 : skilift
  11. D9 : skilift - 3-S Bahn
  12. 29/29a : blauw piste - Kassereck Variante
  13. D1 : skilift - Silverstube
  14. 16 : blauw piste - Kaser extended
    - ofwel 16 blijven volgen
    - ofwel shortcut 16b zwarte piste - komt uit op 16
    - Net na Brunn links afslaan, 16 blijven volgen - Ehrenbachhohe (richting Maeierbahn)
  15. 26+25b : blauw piste - richting Fleckalmbahn
  16. Kirchberg (Fleckalmbahn)
  17. Lunch !!!

van KirchBerg (Fleckalmbahn) >> Hollersbach :

  1. A4 : skilift - Fleckalmbahn
  2. 36+19+37 : blauw+rood piste - Kapellenabfahrt
  3. C1 : skilift Steinbergkogel
  4. 16a+28a : blauw piste -
  5. D7 : skiplift - Kasereckbahn
  6. D9 : skilift - 3-S Bahn
  7. 61 : rood piste - Talsenbahn
  8. F6 : skilift - Barenbadkogel 1
  9. verbind. : blauw piste - verbinding naar F7
  10. F7 : skilift - Barenbadkogel 2
  11. F8 of 68 ??? : skilift Gauxjoch of 68 rood piste
  12. verbind. : rood piste - verbinding naar G8 - Trattenbach>>Zweitausender
  13. G8 : skilift - Zweitausender
  14. 76 : blauw piste
  15. G1 : skilift - Resterhohe
  16. 70b : blauw piste
  17. G4 : skilift - Resterkogel
  18. 77 : rood piste -
  19. G9 : Panoramabaan 1
  20. Après-ski !!!

68 gaat van bovenop de Barenbadkogel naar beneden. Een kom waar je de g8 terug pakt naar Zweitausender.
Overigens… je bent aardig van de planning 😉.

*bericht bewerkt door Shane op 21 okt 2018 22:55

I can stick uphill ice, on my saucer...

wow snelle reactie - bedankt !

Lift F8 vs piste 68 is wat shane zegt.
Het ligt natuurlijk aan de snelheid die je met je groep hebt maar anders kan je zeker nog wel wat pistes erbij plakken terwijl je onderweg bent. Tot aan de de F8 is alleen de 75 een pittige, de F9 is niet noodzakelijk om te doen maar kan ook meteen de F8. Als je boven komt bij de F8 dan raad ik aan om de 64 en/of de 63 te doen als extra, dat zijn dan heerlijke carve pistes in de ochtend en dan de F7 weer omhoog om verder te gaan met de 65. Eenmaal aan de overkant met de 3S absoluut kiezen voor de 29A, ook dit is een heerlijke piste die gaande weg de dag wel onderaan volledig omgeploegd gaat zijn. Dan kun je doen wat jij in de planning hebt, de D1-16 of je doet D7-27B-D2-16.
Lunchtip gezien je route zou zijn hut 13 bovenop de steinbergkogel.
Denk op de terug weg nog eens aan de pistes 64 en 63, je komt er langs. Dan de 68, snap nog steeds niet waarom die rood is ingekleurd, vanaf de top F7 meteen je eigen laten gaan. Als je op de 76 zit niet verder gaan dan G5, daarna is 76 een drama pad namelijk, vind ik dan. Beter dus G5-72B-G4. Als laatste nog 70 een heerlijke piste die je niet mag vergeten tijdens je trip.
Veel plezier☃️

*bericht bewerkt door Piefke op 22 okt 2018 10:46

LA NORMA😍☃️

Lift F8 vs piste 68 is wat shane zegt.
Als je boven komt bij de F8 dan raad ik aan om de 64 en/of de 63 te doen als extra, dat zijn dan heerlijke carve pistes in de ochtend en dan de F7 weer omhoog om verder te gaan met de 65.

Piefke op 22 okt 2018 10:45

Klopt, en als het gedumpt heeft kan je daar ook nog wat lekker runs maken! F8 is trouwens een van de weinige sleepliften, relaxt ankerliftje.

Lunchtip (niet voor deze route, maar wel als je in die buurt zit) Toni’s Alm: https://www.wintersport.nl/dorpen/hollersbach/locatie/toni-a…

Toni is voor de apres ski ook wel gezelli. Beneden onderaan de Panaroma zit wel een bar maar die valt qua gezelligheid wel tegen, al heb ik me een ooit prima vermaakt zaterdag ochtend vroeg. We kwamen toen na de heenreis rond 6 uur ‘s ochtends aan en toen kwamen net de mannen van de piste preparatie binnen. Ons idee was om die dag te skien maar het werd aan de bar iets te gezellig 😉

@JurgenC ik heb nog wel een tip voor je. Houdt in de gaten of de liften vanuit Kitzbuhel wel open zijn voordat je na de 3S die kant op gaat. Het is mij twee jaar geleden overkomen dat wij niet terug konden, terwijl mijn dochter boven zat te wachten (was best koud en mijn zoon wilde graag een keer de Hahnekamm doen) in een restaurant.
Dat leverde best wel flinke stress op voor me. Uiteindelijk waren we 's avonds laat weer met zijn allen in Bramberg terug en was ik de restaurantmedewerker die er voor zorgde dat het goed kwam heel dankbaar.
Mooi gebied trouwens. Overigens zou je ook nog een dagje naar Bramberg kunnen gaan en/of naar Krimml/Gerlos. Vanuit Mittersill is dat niet ver rijden.

Peter Pos

@JurgenC Ik weet niet waar je in Hollersbach zit maar mocht je in Reitlehen/Hintermuhleben zitten dan kan ik je als restaurant de Sahnealm adviseren.
Ze hebben zelfs een taxibusje rijden die je gratis van je appartement naar het restaurant (en terug) brengt waardoor je je geen zorgen hoeft te maken dat je de Wiezen en schnaps moet laten staan.

1000x dank voor al deze bruikbare tips !
Best dat ik nu al een route uitstippel zodat we ter plaatse geen tijd verprutsen - meer ski & apres-ski time :) :)
Ik zal de volledige route onderaan zetten, misschien is deze bruikbaar voor andere mensen.
@Piefke
De F9 schrap ik dan - vlakbij Mittersill, dus kan ik nadien wel doen
63 en 64 zet ik er ook allebei 2x op - niet iedereen zal 63 zwart willen doen, kunnen we samen afdalen 63 & 64
29a wordt het ipv 29 en daarna de D1-16
Goed dat je dat zegt voor 76, beter vermijden dan de dag slecht af te sluiten
@Roel-B
Toni gaan we zeker opzoeken - dank voor de tip !
@peterpos
Inderdaad, first thing … check of alle liften/pistes die we gaan doen wel open zijn
Dat hebben we vorig jaar ook al meegemaakt in Fiss-Serfaus. Slecht weer, lawinegevaar 4 en vraag niet hoe, maar we zijn toch op de hoogste top geraakt maar het was puzzelen om beneden te geraken.
@Togi
Dank voor de tips - blijkbaar gaan we niet van honger en dorst omkomen :)

*bericht bewerkt door JurgenC op 24 okt 2018 00:54

nog 1 vraag … een vriend vraagt om ook de Streiff er bij te plakken.
Geen idee welke piste dat is, iemand ?

OK gevonden … piste 21
Snelheden tot 130 km/u :) - 't zal voor mij heel wat minder zijn :)

*bericht bewerkt door JurgenC op 24 okt 2018 01:13

nog 1 vraag … een vriend vraagt om ook de Streiff er bij te plakken.

JurgenC op 24 okt 2018 00:55

Inderdaad 21, zie ook:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/kitzbuhel, mooiste afdalingen. Zeker doen! Rode piste met stukken skiroute (wedstrijdpiste).

Zit nog even naar je lijstje te kijken maar volgens mij (is al weer een paar jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben) kan je op de heenreis de G5 overslaan en direct doorsteken naar de G7
Is wat vaart houden in het begin en hoog blijven (72b) maar dan kom je ergens uit tussen het rondje van de 72C en 73.
Sowieso is die 71 geen echt interessante piste (meer een pad)
Wat ik zelf wel altijd lekker vond is de G7 te pakken en dan een keertje de 74 te doen en dan weer de G7 en dan pas verder het gebied in
De 74 is een heerlijke snelweg die ik ideaal vond als warming-up.
Als groep splitsten we dan meestal waarbij de snellere de G7 2 keer deden en de langzamere direct doorgingen waarbij we elkaar dan meestal onderaan de 75 weer troffen

Plaats een reactie