Jochberg vs Kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

We zijn ons nu aan het oriënteren waar we volgend jaar op wintersport naartoe zullen gaan … want ja ik denk dat als de 2e Corona golf uit blijft, dat we gewoon volgend jaar weer met een gerust hart kunnen skiën! Nu gaan wij eigenlijk altijd naar Oostenrijk en we zijn in de winter/zomer al naar Westendorf geweest. Nu willen wij een klein stukje naar het oosten toe en dan kom ik je uit in dit (Kitzbuhel-Kirchberg) mooie skigebied.

Nu hoor je dat iedere Hollander naar Kirchberg gaat … maar als ik naar de skipiste map kijk, dan ligt Jochberg eigenlijk veel centraler dan Kirchberg. Waarom gaat iedereen dan naar Kirchberg toe, kortom wat is het grote verschil tussen Jochberg en Kirchberg?

P.S. de jongste twee moeten nog op les … dus waarschijnlijk heb je in Kirchberg meer en betere skischolen.

*bericht bewerkt door Dennis_tB op 19 jun 2020 09:57

Het grote verschil tussen Jochberg en Kirchberg is eigenlijk heel simpel: de après-ski. Jochberg is wat dat betreft een stuk rustiger en kleiner. Dit betekent natuurlijk niet gelijk dat Kirchberg betere skischolen heeft.

Dat Jochberg centraler lijkt te liggen op de kaart, klopt. Alleen heb ik dit in het echt niet zo ervaren. Ik kom er meerdere keren per jaar (ik zit dan in Brixen im Thale) en ervaar altijd dat het gebied rondom de Steinbergkogel meer centraler ligt, dus Kitzbühel-Kirchberg zelf. Vanaf Jochberg heb je een aantal verbindingspistes richting Pass Thurn en Mittersill, waardoor je meer actie kan verwachten in het gedeelte van Kirchberg. Als ik een piste mag aanraden in dat gebied: De blauwe 25 richting Kirchberg is een prima afdaling!

Carnas on Tour

Jochberg is veel meer een lintdorpje met bijna geen centrum. Kirchberg heeft een leuk centrum. De wilde apres ski is in Kirchberg wel wat minder geworden en ligt tegenwoordig (net) buiten het centrum (eisbar, schatzi’s) . Als je kids in het Nederlands les willen is kirchberg wellicht een beter startpunt.

Wat in jochberg dan weer wel kan (als je een beetje gunstig in het dorp zit ) is lopend naar de skilift. Met daar vlakbij oefenweides .

In kirchberg mag dan een mooie oefenweide in het dorp liggen , naar een grote ontsluitende skilift zal je toch echt of met de auto , of met de skibus moeten …

Plaats een reactie