Kleinarl februari 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinarl

Beste mensen,

Vandaag onze eerste skidag in Skiwelt Amadé in Kleinarl.
Pistes vallen me erg mee. Vanmorgen pistes behoorlijk hard in onderste delen, maar boven waren alle pistes prima. Veel kunstsneeuw, vooral onderin ( = 1100 meter).
Vanmiddag boven prima en onderin behoorlijk zacht, maar goed te doen. Gaan morgen naar Wagrain, daar is het beter zegt men hier. Verslag volgt morgen. Zauchensee is prima, worden de Nederlandse kampioenschappen gehouden volgende week.
Houd jullie op de hoogte.Nu hier - 3 graden.

Kijk na het maken van dit verslag naar buiten en…het sneeuwt. Temperatuur gestegen naar 0 graden op 1050 meter.

Gezien de geringe belangstelling en reacties op het forum:
Ik stop met mijn live verslag.
Wagrain was prima. Weer vandaag top.
Dat was het dan.

Hoi Bert, ik vind het leuk als mensen life berichten, maar dit gebied ken ik persoonlijk niet, dus valt buiten mijn blikveld,
Ik volg wel alles wat met Zillertal te maken heeft.

Ik vind jet net heel nuttig dat we real time info krijgen!
Sneeuwhoogtes en temperaturen op de diverse websites manipuleren ze toch te veel… .
Ik zou wat meer info geven over waar je precies zit. Zeg dat je 5 km van Flachau, 40 km ten oosten van Zell am See. Dan krijg je wel meer reactie.

van alle info hier op de website te vinden is de info van mensen die ter plekke zijn eigenlijk de meest betrouwbare, de gegevens over sneeuwhoogte, verse sneeuw, pistes al of niet ijzig/papperig etc. Sfeer is allemaal zeer waardevol ook als men dit alleen leest zonder direct te reageren. Ik volg diverse websites en vaak spreekt de info daarvan elkaar tegen.

@ Roel,

Bert zegt toch dat ie in Skiwelt Amade, plaatsen Kleinarl, Wagrain zit. Waarom moet er verwezen worden naar Flachau of ZAS? En wat heb je aan live info als je 40km en 3 bergruggen verderop zit, de condities kunnen totaal anders zijn. Als je niet weet waar Kleinarl ligt, dan lees je dit niet of je zoekt het op. By the way, Skiwelt Amade is het grootste aaneengesloten skigebied van Oostenrijk, dus ik denk dat velen dit wel kennen.

By the way…
Ski Amede is wel het grootste skigebied van Oostenrijk, maar is NIET aaneengesloten.Het grootste aaneengesloten gedeelte telt 150 km pistes.
Die titel is voor Skiwelt !

Klopt Dirk, maar je kunt wel de bus pakken.
Jouw reactie getuigt ervan dat dit dus geen onbekend gebied is, en dat vermeldingen naar (ook) bekende skigebieden niet noodzakelijk is voor meer reacties op dit forum. De mensen die hier lezen weten over het algemeen wel waar Kleinarl ligt. Maar Bert en Roel, ik denk dat een hoop lezers momenteel zelf de latten onder aan het binden zijn (alhoewel op dit tijdstip een biertje ook wel smaakt;) en dat er daardoor minder reacties zijn. Have fun verder Bert, met of zonder ons te updaten!

Bert ik vind het erg jammer dat je niet meer updated want ik was verheugd dat er iemand vanuit Wagrain live schreef. Ik ga vrijdag a.s. naar Wagrain en heb vanochtend al meerdere malen gekeken of je weer iets geschreven had! Ik ken Wagrain niet maar ben reeds op vele plaatsen in Oostenrijk geweest. Ik had helaas niet eerder in de gaten dat ik ook reactie kon plaatsen. Ik ben echt erg benieuwd naar je ervaringen en de sneeuwconditie daar. Misschien lees je het alsnog!

Sinds ik kids heb (oudste is bijna 6), kom ik in Wagrain. Met minimale busverbindingen kun je mooie en lange tochten maken. Elk gebied/dorp heeft haar eigen charmes en dat maakt Salzburgersportwelt voor mij een geweldig gebied. Wagrain heeft trouwens een uitstekende skischool, met Nederlandssprekende leraren voor de kids (is voor mij geen must). Ik ga over 2 weken en vind het heel jammer dat Bert stopt met zijn live verslag!

@Martijnski: ben jij skileraar in Wagrain? Mijn zoon (Niels) heeft vorig jaar 6 dagen les gehad van ‘een’ Martijn.

@CY325i

Nee ben geen skileraar. Ben zelfs nooit in Wagrain geweest :)

@:annemie,Roel en de anderen.
Toch maar even een kort verslagje.

Zijn vandaag de hele dag in Wagrain op de Grafenberg wezen skiën. Sneeuw bovenin prima en de zon er de hele dag heerlijk bij.
Zijn afgedaald naar Alpendorf en St.Johan: laatste stukken zacht maar goed te doen.
Vanmiddag dalafdaling Wagrain veel buckels en tussen de buckels in vrij ijzig. Was ook behoorlijk druk, dus door drukte en hoge temperaturen dalafdaling kapot geragd. Kwamen trouwens prima beneden. Veel mensen namen vanaf het middenstation Kleine cabine naar beneden.
Verwachting hier: morgen en dinsdag beetje sneeuw en vanaf woensdag zon. Wordt een stuk kouder, zodat de kanonnen 's nachts aan het werk kunnen.
Zit in Kleinarl, vlakbij Wagrain, Flachau en Zauchensee.
Er ligt op de pistes sneeuw genoeg, wel veel kunstsneeuw.
Gaan morgen als de sneeuwval het toelaat naar Zauchensee, o.a. even kijken naar de Nederlandse skikampioenschappen die daar vanaf morgen worden gehouden.
Volgens mij heb je aan liveverslagen het meest. Uiteraard zijn deze wel subjectief wat betreft de toestand van de pisten, want veel mensen zeurden over de slechte toestand van met name de lagere pistes. Hangt immers ook af van je skicapaciteiten.
Hoop dat jullie hieraan wat hebben. Info uit de eerste hand.
Voor de mensen die nog naar Kleinarl gaan: de Dorfabfahrt is al de hele winter niet geprepareerd en is nu dicht door een gebrek aan sneeuw. De Talabfahrt is wel open. Dit zijn dus 2 verschillende dalafdalingen.

Wellicht tot morgen. Blijven bij weinig zicht in Kleinarl en gaan dan woensdag naar Zauchensee.

http://www.salzburgsuperskicard.com/ab/ger/index.html…

Een tip voor de wagraingangers: een optie is deze skikaart te nemen. Is nauwelijks duurder en je kunt naar heel veel gebieden in het Salzburgerland met meer sneeuwzekerheid.

Dank Bert voor je update! We kijken uit naar Wagrain! Hopelijk sneeuwt het idd morgen en dinsdag wat zodat iedereen zonder brokken naar beneden kan haha. Veel plezier nog de rest van de week.

Bedankt voor de update Bert!

Da’s trouwens een heel uitgebreide skikaart. Zijn de andere gebieden een beetje te bereizen vanuit Salzburgersportwelt?

Ik heb trouwens ook niet zo’n moeite met dalafdalingen met mindere/slechte pistetoestand. Word je gedwongen om technisch netjes the skieen. Heb half jan. nog geskied op pistes die voor 95% bestonden uit ijsplaten (pistes in schaduwzijde, La Plagne). Niet de pistes die ik uit zou kiezen, maar wel heel leerzaam.

Zauchensee is trouwens fantastisch. Het zijn niet de moeilijkste pistes, maar je kunt daar fantastisch carven.

@Annemie: wanneer ga jij? Ik ga in de carnavalsweek (5 maart) met het gezin naar Sporthotel Wagrain. Het hotel heeft gratis kinderopvang, waar we waarschijnlijk weinig gebruik van gaan maken. Onze jongste is net 4 en kan al redelijk van een niet al te moeilijke piste af (net een beginnerscursus afgerond in Montana, Westerhoven). Eerst maar eens inschrijven voor een cursus van 3 dagen (je kunt per dag verlengen). De oudste (bijna 6) gaat in de gevorderdengroep (kan bijna parallel skieen). Ik kijk er echt naar uit om met heel het gezin van een piste af te gaan.

Het sneeuwt inderdaad volop nu.Boven - 7 graden en de komende dagen steeds kouder. Schat dat er al een 5/10 cm is gevallen en het gaat hier door t/m morgenochtend.Morgenmiddag komt de zon er een beetje bij.
Zicht is boven niet best, dus blijven in Kleinarl vandaag.
Met die grote skikaart moet je wel met de auto.
In Amadé zijn de skischaukels met elkaar verbonden via de bus. Dit gaat perfect en snel.Gaan nu naar boven en zullen zien hoe het zicht is en de sneeuw.
Woensdag wordt een prachtige dag met veel zon!
Houd jullie op de hoogte.
Groeten uit een echt winters Kleinarl.

@Martijski
Het is maar zoals ik al zei, een idee te hebben waar iemand zit. Als je dan in Flachau of Altenmarkt zit, heb je tenminste een idee van de sneeuwcondities. De sneeuwcondities verschillen ook in een zelfde gebied op dezelfde hoogte:
ligging:schaduw/zon/tussen bomen/wind gevoelig, drukte op de pistes: gevoed door een mega stoeltjeslift of een sleeplift, hellingsgraad,… .

@ Roel
Klopt wat je zegt, dan lijkt het me wel beter dat we Bert een webcam op z’n hoofd zetten met een livestream in dit topic :):)

@martijnski: kom me die webcam maar brengen.
@ Roel: geldt uiteraard voor elk uitgestrekt skigebied wat je zegt

Situatie Nu:
Altenmarkt/Zauchensee - 6, Wagrain Grafenberg -7 gr en nog zeer lichte sneeuw
In Kleinarl:
In het dal ca. 5 cm sneeuw gevallen
Bovenin ca. 20 cm
Pistes in Kleinarl erg bultig en zwaar, bovendien was het zicht met de laaghangende wolken en de sneeuwval niet best.
Hier nu droog.
Verwachting voor morgen: plaatselijk nog beetje sneeuw en koude nachten (-12). Overdag vriest het ook behoorlijk. De sneeuwkanonnen stonden vanmorgen nog aan zag ik.
Als de pistes goed geprepareerd worden hebben we morgen superafdalingen in Skiwelt Amadé.
Vanaf donderdag wordt er wisselvallig weer voorspeld hier.
Met de droge dagen van weerman Roel gaan ze niet mee dus.

Groeten uit Kleinarl

Het sneeuwt als een gek. Alles zit potdicht.Heel Oostenrijk zie ik hier op de tv. Vanaf morgen pas beter.

Da’s iets minder voor de mensen die er nu zitten en heel goed nieuws voor de mensen die de komende weken gaan (ga zelf over 1,5 week).

Doe een goede skibril op en geniet van de tiefschnee …

Skiën tijdens sneeuwval heeft ook wel wat, maar beter kan het zonnig zijn idd.

Damn Bert, jammer. Ik kan nu geen vakantie opnemen anders kwam ik die webcam wel brengen (als je een slaapplekje voor me zou regelen :):)

Bedankt weer Bert voor je update. Morgen wordt idd een schitterende dag dus geniet ervan!

Hele dag gesneeuwd. Boven slecht zicht en de pistes heel erg bultig, zeer lastig voor de beginners.
Dalafdaling niet leuk meer met al die beginners/minder gevorderden die bij bosjes op de lastige smalle stukjes liggen. Nu - 10 graden en het wordt wat lichter in de lucht. Voorspelling morgen is heel goed. Zon,zon!
Hebben we ook wel verdiend. In heel Oostenrijk sneeuwde het vandaag.

Tot 9 uur sneeuwde het nog. Daarna losten de wolken op en kwam de zon tevoorschijn. Deze mocht er ook wel bij, want het was bitter koud.
Rest van de dag mooi weer. Dalafdalingen nog erg bultig door de verse sneeuw. Het blijft nu droog t/m zaterdag. Zon en koud, vooral 's nachts erg koud( - 14 ). Pistes en weer vanaf morgen dus top.
Morgen Zauchensee.
Oant moarn

Dedankt voor de update … hals und beinbruch !

Vandaag Zauchensee geweest. Stralend weer en lekker koud.
Pistes van blauw tot zwart perfect.
Dus ideale condities.
Nu in Zauchensee al weer - 7 graden.
Weer blijft zo t/m zaterdag. Wij zondag naar huis, dus niks te klagen.
Morgen Naar Wagrain Flying Mozart en Flachau.
Oant moarn

Dank en geniet ze nog Bert!

Bedankt Bert!

Geniet van de zo te lezen perfecte pistes …

Plaats een reactie