Leuke restaurants op de piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Ha Allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Königsleiten begin februari. Zijn er mensen die nog restaurantjes op de piste of in het dorp kunnen aanraden?

Hou zelf niet zo van die enorme (vr)eet schuren.

Dacht misschien is er hier iemand die nog wat tips kan geven.

Overige tips m.b.t. Königsleiten zijn altijd welkom!

Bedankt alvast.

Hochkrimml bij de parkeerplaats heb je lekkere hamburgers
Restaurant is niet voor piste begrippen niet heel groot. Verder is de ligging van het restaurant onder aan depiste wel mooi

De restaurants op de piste van de gerlosplatte naar konigsleiten zijn goed naar mijn mening.

Ik raad je aan om heel hard langs de Schnitzelhutte (Rode 18 bij Zell) te skiën. Dat is een enorme vreetkeet met megaschnitzels.

Bij Zell heb je bij Kreuzwiesenalm (rode 17) een prima restaurant.

Wat wij altijd doen is aan het einde van de dag een Jagerthee drinken in de Panorama bar bij Sascha. Ligt aan de blauwe 3 boven Königsleiten.

Wat dat je van de kippebar bij koningsleiten… Krijg je heerlijk gebraden kip op een snijplank, met een kaiserbroodje geserveert! PanoramaAlm heet het als ik me niet vergis.

Lunchen bij hotel Ursprung in Konigsleiten op het zonneterras (fijne kaart en lekkere wijn) of de Pizeria net onder hotel Ursprung.

Wij verbleven in Ursprung en ook het avondeten was altijd heerlijk. Gezellige bediening. Ben de naam van de ober kwijt, maar hij was supertof voor onze kinderen.

Pizza bij Sephi’s in Gerlos. De Kippenhut op de pistes in Konigsleiten.

Kijk dit zijn me nog eens tips! Bedankt!

Ben eigenlijk voor s’avonds nog op zoek naar een goed (kaas)fondue / raclette restaurant… eventueel i.c.m. gezellig naar beneden Rodelen…

Zijn hier nog suggesties voor?

Volgens mij kun je dat doen tussen Gerlos en Konigsleiten in. Een groot gezelschap stamgasten uit ons hotel Ursprung deden dat ieder jaar. Wel taxi nodig heen en terug ;-) Anders even vvv Konigsleiten mailen. Die weten het vast.

Ghehe, op de piste… aan de piste misschien, op de piste vind je er hopelijk geen. ;)

Alpenrose, Castello, midden in Koenigsleiten,
Heel goede restaurants.
Alpenrose ligt onderaan de nieuwe lift die vandaar helemaal naar 2300 m gaat en die dus an het ondereinde van de piste ligt,
Op vaste avonden ook met muziek ed

http://www.landhaus-haberl.info/index.html en niet te vergeten meer boven Koenigsleiten midden op de piste, hebben daar een leuke glijbaan naar de toiletten :-)

http://gerlos.eigenstart.nl/ plattenalm aan de piste bij Gerlosplatte tegenover Koenigsleiten,
Bij velen bekend vanwege een middagmaaltijd in skitenue,
Maar s’avonds ook heel goed te doen ,goede menukaarten en heel gezellige sfeer

http://www.jaegerstueberl.at/main.htm heel leuke gelegenheid, maar klein en altijd druk in Gerlos

De Plattenalm is erg goed. Als je vanuit Konigsleiten naar de Gerlosplatte gaat, Vlakbij de Plattenkogel Xpress II.

Wel groot, maar absoluut geen vreetschuur.

Larmachalm - Königsleiten ook wel kippenbar genoemd, erg lekkere kip en super mooie tent! En niet te vergeten de glijbaan naar de toilet!

Hansi aan de zwarte 6. Ben je alleen al een uur kwijt om naar de oude foto’s van deze ex-topsporter te kijken.
Leuke tent.

Wij gaan voor 2e jaar naar Aparthotel Sterngucker aan rand centrum KL. Nederlandse eigenaar, erg vriendelijke bediening, eenvoudig maar goede kaart om te lunchen en dineren.

Hoi,

Ook wij gaan begin Febr voor de 1ste keer naar koningleiten, ben erg benieuwd.
Is iemand bekend met de appartementen op de appartementen alm?

Hoi, Ook wij gaan begin Febr voor de 1ste keer naar koningleiten, ben erg benieuwd. Is iemand bekend met de appartementen op de appartementen alm?

Rianne op 8 dec. 2011 14:24

@Admin: Is dit niet iets voor een nieuw topic? dit heeft toch niks met restaurants op de piste te maken?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Maak je niet zo druk, het gaat toch over koningleiten en ook in dezelfde periode…

Ik maak me niet druk hoor, maar heb je in de forum-regels niet gelezen dat je ontopic moet blijven? Dat vergroot ook je kansen op een zinnig antwoord!

https://www.wintersport.nl/forum/topic/35938

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Alpenrose, Castello, midden in Koenigsleiten,
Heel goede restaurants.
Alpenrose ligt onderaan de nieuwe lift die vandaar helemaal naar 2300 m gaat en die dus an het ondereinde van de piste ligt,
Op vaste avonden ook met muziek ed

Cees op 22 jan. 2011 12:32

als je een enorme voedselvergiftiging voor lief neemt dan moet je hier beslist eten

Alpenrose was afgelopen dec. echt ontzettend slecht. Letterlijk nog noit zo zout gegeten. En als blijk van attentie wordt er een rekening op tafel gesmeten waar vor 50 euro spullen op staan die wij niet genuttigd hebben. De sfeer was met namelijk ‘kijk ons eens rijk zijn en helemaal niet voor Lech onderdoen’.
Ik ga er niet meer eten, daarentegen bij Sterngucker (westkant v/h dorp, naast sterrenwacht) enkele malen prima gedineerd. Ook met groep met kinderen, geen probleem. Ruime keuze, prima Rosa gebackene Lammsbraten, prima sfeer.

Afgelopen week in K’leiten geweest. Maar 1 x buiten de deur gegeten in restaurant Castello. Best OK maar verwacht geen sterren-kwaliteit. En je wordt na anderhalf uur toch al vriendelijk verzocht om op te rotten voor de volgende shift.
Sterngucker ken ik niet als restaurant maar wel als beheerder van een aantal chalets in K’leiten. Service is absoluut top. Vriendelijke mensen.

Qua piste restaurants: Seppi’s am Isskogel is een toptent. Paar keer per week draait er een een DJ (DJ Flexible was het een paar jaar geleden). Briljante sfeer.
Andere leuke tenten zijn de Panorama Alm boven Königsleiten en Georg’s Treff op de Plattenkogel.
De Schnitzelhütte is wel een bijzondere tent waar je schnitzels van het formaat deurmat geserveerd krijgt. Vreetschuur of niet, wel een aparte tent om een keer geweest te zijn.

Plaats een reactie