Konigsleiten met Pasen?... Te riskeren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Dag wintersportliefhebbers,

De voorbije skivakantie zeer goed geamuseerd in Konigsleiten.
Dit was tijdens Krokus, weliswaar lente in het dal maar winter in Konigsleiten, Hochkrimml-Gerlosplatte.

Nu aan het oriënteren voor de volgende skivakantie.
Kan enkel met Pasen.

Wie heeft ervaringen met dit skigebied tijdens Pasen.
Heb de zoekfunctie gebruikt tot dusver…

Dank voor jullie reacties

Ruud.

Als ik jou was zou ik ~week van te voren kijken hoe de condities zijn. Als 't echt helemaal niets is zou ik een hoger gelegen gebied zoeken.

Gang is alles

Pasen valt in week 15, vorig seizoen was er toen volop sneeuw en mooi weer.
De sneeuw werd tegen het eind vd ochtend wel papperig maar de pistes lagen er goed bij.
Maar je weet het, resultaten uit het verleden…

De reden dat je het vraagt is denk ik ook meteen je antwoord… Het kan vriezen en het kan dooien. Ik heb eindelijk maart weleens groene bergen met het en der een piste gehad en ik heb bakken poeder gehad 2 seizoenen geleden in hinterglemm.

Zoals jesper al zegt kan je beter afwachten wat het weer doet en last minute de voorspellingen checken en beslissen.

🏂

Ik zou persoonlijk voor deze week liever het Ötztal dan het Zillertal ingaan. Sölden en Obergurgl-Hochgurgl zijn vrij sneeuwzeker in deze periode.

❄️

Ik zou persoonlijk voor deze week liever het Ötztal dan het Zillertal ingaan. Sölden en Obergurgl-Hochgurgl zijn vrij sneeuwzeker in deze periode.

David23 op 17 sep 2014 17:33

Als de condities goed zijn kun je ook gewoon naar königleiten hoor

Gang is alles

Nadruk op het woordje als…

❄️

Sneeuw ligt er sowieso wel. Vorig jaar rond die tijd kon je er ook nog steeds prima skiën terwijl het toch een tegenvallende winter was voor de Noordalpen.

http://www.bergfex.at/koenigsleiten/webcams/
Als je hier een webcam aanklikt kun je ook de ‘‘180-Tage Rückblick’’ aanklikken. Hiermee kun je dus in het archief kijken van de webcam tot 180 dagen terug.
http://www.bergfex.at/koenigsleiten/webcams/c7232/?date=2014…
Je ziet dat er rond die tijd prima condities waren.

Wat al eerder gezegd is, je moet dan wel rekening houden met papsneeuw, zeker op de zuidhellingen. Maar dat is vrijwel in alle gebieden zo.
@David23, ook Königsleiten is vrij sneeuwzeker in deze periode. In Sölden moet je er wel rekening mee houden dat alle dalafdalingen al dicht zijn.

Dank voor de reacties.
Ivm met wat zekerheid willen we toch boeken op voorhand.
We zijn dan ook met 4 volwassenen en 4 kids tussen 7 en 10jaar.

Onze bevriende familie/ reisgezelschap schuift nu ook Hinterglemm Saalbach naar voren.
Daar heb ik mij in het verleden ook al prima geamuseerd, weliswaar met Krokus!

Een collega raadt me Arrental aan?

Weer wat surfwerk…

Ruud.

En Frankrijk? Daar is ook best wat te vinden rond die tijd denk ik.

Is dat meer sneeuwzeker dan? Portes du Soleil enzo?

Is dat meer sneeuwzeker dan? Portes du Soleil enzo?

Mike123 op 17 sep 2014 21:01

Ligt eraan welk gebied, maar @Gigi bedoelt dat er ook in Frankrijk gebieden zijn waar je rond die tijd kunt skiën denk ik.

Gang is alles

Portes du Soleil is nou niet de eerste bestemming waar ik voor de Paasvakantie aan denk, maar in Frankrijk is bijvoorbeeld Espace Killy prima in de Paasvakantie.

❄️

Ik bedoelde inderdaad wat @Jesper zegt.

Tignes, Val Thorens, Les 2 Alps… Allemaal hooggelegen gebieden met een gletsjer om naar uit te wijken of pistes tot zeker 3000 meter. Maar je kan ook denken aan bijvoorbeeld Breuil-Cervinia, aan de Italiaanse kant van de Matterhorn en de gletsjer boven Zermatt.

Ik denk dat je in Frankrijk, West-Italië of Zwitserland in zowat elk dorp boven 1800 meter met pistes tot minimaal 2800 meter wel goed zit. Gelukkig valt Pasen redelijk vroeg in 2015.

Hoi ik zou kijken naar Tux of plaatsjes daar in de buurt dan ben je in elk geval verzekerd van de gletsjer en anders van het prachtige skigebied van Mayerhofen Finkenberg, veel succes met zoeken van een bestemming.

Groetjes GJ D

Dag wintersportliefhebbers,

De voorbije skivakantie zeer goed geamuseerd in Konigsleiten.
Dit was tijdens Krokus, weliswaar lente in het dal maar winter in Konigsleiten, Hochkrimml-Gerlosplatte.

Nu aan het oriënteren voor de volgende skivakantie.
Kan enkel met Pasen.

Wie heeft ervaringen met dit skigebied tijdens Pasen.
Heb de zoekfunctie gebruikt tot dusver…

Dank voor jullie reacties

Ruud.

Ruuducati op 16 sep 2014 21:02

Hoi Ruud,
Wij gaan het ook nog eens riskeren volgend jaar. Eerste week van april
Al verschillende keren in Konigsleiten geweest, maar nog nooit zo laat in het seizoen.

Spannend…

Ik denk dat eind maart/begin april de condities hier gemiddeld beter zijn dan in de kerstvakantie. Bovendien goeie kans op lekker weer, én kans dat het niet zo druk is op de piste.

Zie ook dit artikel van @Rogier :
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/6029/hoe-kunnen-sk…

Plaats een reactie