ski gebied Konigsleiten en Gerlosplatte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Hallo,
Wij zijn ski licht gevorderden skieers en gaan binnenkort voor het eerst naar Konigsleiten. Ik heb de pistekaart van het gebied bekeken en zag dat er in het gebied van Konigsleiten zelf, weinig blauwe pistes zijn, maar wel veel rode. Kan iemand mij zeggen welke pistes in dat gebied voor ons het beste te doen zijn, zonder plots op al te heftige afdalingen terecht te komen.
Verder vroeg ik mij af of er een directe ski verbinding bestaat ts konigsleiten en de Gerlosplatte, dus zonder liftgebruik.
Bedankt alvast voor jullie reactie.

Aan de overkant van Koenigsleiten zijn pistes B die zeer goed te doen zijn, vanuit K kun je via de Maerchenwiese daar naar toe skien (houten brug over de weg heen) maar misschien vind je het stukje naar beneden na de houten brug te stijl, alternatief is dan met de auto naar restaurant gerlosplatte en vandaaruit de helling op en af,
Terug skien naar K gaat niet, tenzij je eerst met de lift omhoog gaat en dan via rood afdaalt naar K

Restaurant Plattenalm bedoelde ik

Ik ben vorig jaar een paar dagen naar Konigsleiten geweest. Ik ben ook naar de gerlosplatte geweest met de skibus vanuit Gerlos. Daar had je best veel mooie blauwe pistes! je kan er ook heen skieen vanuit konigsleiten maar volgens mij moet je dan over een rode. Ik moet je wel zeggen dat ik makkelijke rode pistes vond hoor. Ze waren zeer breed. We hadden twee beginnelingen mee en dat ging prima. Je kan boven bij de gondel op twee paden naar beneden gaan, een stuk iets steiler rood en via een smalpaadje. Dit is echt een blauw stuk en zeker niet moeilijk. Daarna kom je echt op een super piste uit. Blauw of rood weet ik niet meer (ik dacht blauw) en vanaf daar kan je of een stuk naar beneden skieen en met een sleeplift of een stoeltjeslift weer omhoog. Of je kan naar het middelstation skieen van de gondel. Is echt goed te doen!

Oja, ik vond vanuit de Gerlosplatte terug naar Konigsleiten ook prima te doen alleen voor beginners zou ik het niet doen. Maar ik zie dat jullie al gevorderd zijn moet dat echt geen probleem zijn. het was niet steil steil maar normaal licht rood

De piste vanaf de top koningsleiten richting Gerlos een lekkere piste om te doen.
Eerste stukje beetje steil daarna een heerlijk lange afdaling tot de Umbrella bar.
Hij is rood aangegeven maar licht-rood.
Als je daar bent kun je ook de lift naar Gerlos nemen daar zijn ook meedere blauwe piste’s.
Dus met gondel vanuit koningsleiten op de top afdaling umbrella bar dan lift naar Gerlos dit is in 1.5 uur prima te doen voor licht gevorderden.
2 uurtjes skieen in Gerlos en dan rustig terug.
Niet de zwarte afdaling maar even de lift pakken naar Umbrella bar en dan 2 keer stoeltjeslift en je staat weer op de top van koningsleiten.

@Peter; de Gerlosplatte is iets anders dan naar Gerlos skiën…

@Henk: vanuit Königsleiten (bij de kippenbar) heb je de keus uit de rode 2 of de blauwe 2, die rode is een rotstuk omdat die vaak slecht geprepareerd is en best stijl. De blauwe 2 is een relaxt pad. Je komt dan bij de Plattekogel.

Gerlosplatte heeft lekker pistes, niet te moeilijk.

Plaats een reactie