Sneeuw in Konigsleiten dorp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Hallo,

Wij vertrekken volgende week zaterdag (13 maart) naar Konigsleiten.

  1. ligt er sneeuw in het dorp Konigsleiten zelf op dit moment?
  2. zo ja; hoeveel?
  3. hoe liggen de pistes erbij?
  4. hoeveel sneeuw ligt er op de pistes?

De sneeuwhoogtes op de sites zijn vrij onbetrouwbaar heb ik ervaren dus hoop dat iemand het kan vertellen die er net is geweest of nu is?

bedankt alvast!

Wij sluiten ons aan bij deze vragen, hopelijk heeft iemand meer info…

groetjes

19 maart gaan wij ook,
Snowforecast geeft kans op sneeuw as donderdag en de wek erop volgend,
Maar de praktijk is dat zo lang van tevoren de voorspellingen niet erg betrouwbaar zijn, maar ik hoop dat het war is?
Want op de webcam pagina begint er al weer bruin zichtbaar te worden,
Maar de pistes schijnen nog goed te zijn

Hallo,

wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen van een week in Konigsleiten. De eerste twee dagen hadden wij sneeuw, maar daarna was het zomers. In de loop van die week werd de sneeuw kwaliteit minder. Ook op de hoger gelegen pistes. De pistes op de gerlosplatte waren beter van kwaliteit. Maar het werd wel steeds groener! Hopelijk voor jullie valt er nog wel sneeuw!

kom ook Net terug van Hochkrimml / Plattenkogel vond het ronduit bedroevend worden. Je zag eigenlijk sinds vorige week dinsdag de sneeuw steeds minder worden. Veel ijsplekken en sinds donderdag ook de eerste bruine plekken op de piste. Maar in het zonnetje op ht terras in de korte mouwen… Er is rap heel veel sneeuw nodig alleen de komende dagen wordt het warmer en warmer. http://www.bergfex.at/hochkrimml-gerlosplatte/wetter/…

http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarten/130311/een_neers…
De verschillende weerberichten spreken elkaar weer flink tegen,’ maar bij sneeuwverwachting.nl houden ze de hoop er nog steeds in,
Helaas verdenk ik ze ervan bewust tepositief te berichten omdat ze banden hebben met reisorganisaties, die natuurlijk minder verkopen als de weersvooruitzichten qua sneeuw niet positief zijn,
Maar dus voor het weekend van 18 een laatste kans ondaks de andere berichten over warme fohn etc.

Ik ga vrijdag richting Zillertal! Ik hou ook al een tijd de berichten en webcams in de gaten maar nu ziet het er inderdaad super uit! Ik hoop dat de weerberichten kloppen!

De 1e dag sneeuw is nu bijgesteld naar regen :(

http://www.skiinfo.nl/snowreport/snowfinder_detail.jsp?produ…

vandaag dikke sneeuw, maar als je op de webcams kijkt ZERO,
worden we beduveld?

Persoonlijk heb ik meer met Roel en met bergfex, volg de hele winter deze voorspellingen al en klopt goed!
http://nl.bergfex.com/koenigsleiten/wetter/

mama on a mission in the snow

Ik hoop dat je gelijk hebt daf bergfex betrouwbaar is! Vrijdag en zaterdag dik pak als het goed is… We kunnen alleen hopen helaas :)

Dik pak, ja misschien op 2500 m, maar lager gelegen slechts enkele centimeters, hoewel ik daarmee natuurlijk ook blij zou zijn, als het inderdaad zo is

Ik duim voor jullie! Gun het iedereen nog fijn te kunnen skien de komende tijd!

mama on a mission in the snow

@Rachel, ik hoop dat je magische duimen hebt (:-)

http://www.sneeuwhoogtes.eu/konigsleiten/

lijkt al iets realistischer dan skiinfo

Bedankt mensen voor de informatie! Ik denk gezien de webcams, sneeuwhoogtes.eu inderdaad het betrouwbaarst is. Vandaag 6 cm en nog een aantal cm de komende dagen. Maar goed! verse sneeuw is verse sneeuw! Ik vertrek morgen vroeg en we zien het wel! :)

@Cees: magische duimen zou wel prettig zijn :-) Maar heel veel plezier, het ziet er goed uit daar, geniet ervan.

mama on a mission in the snow

ben net te.rug van weekje Konigs,leiten, we hadden bij aankomst 19-3 grote mazzel want er was toen net 30 cm verse sneeuw bijgevallen en de temperatuur bleef ook ond vriespunt, zodat de sneeuw op de dennenbomen ook nog een paar dagen bleef liggen, elke dag miv zondag 20 straalblauwe lucht, goede pistes, maar ook voorjaarswarm, zodat de centrale piste in dorp gesloten moest worden, hoorde wel van de plaatselijke bewoners dat het voorjaar wel erg vroeg invalt dit jaar, maar ook verwachten ze in april nog wel weer een sneeuwbui

inmiddels is het augustus en een aantal dagen geleden was het 14 graden in nederland, toen moest ik terugdenken aan onze week vakantie begin januari in koenigsleiten, toen hadden we een dag waar het kwik tot 15 graden steeg, ik hoop toch dat het over een half jaar weer beter verdeeld is met de temperatuurverdelingen!

inmiddels is het augustus en een aantal dagen geleden was het 14 graden in nederland, toen moest ik terugdenken aan onze week vakantie begin januari in koenigsleiten, toen hadden we een dag waar het kwik tot 15 graden steeg, ik hoop toch dat het over een half jaar weer beter verdeeld is met de temperatuurverdelingen!

inmiddels is het augustus en een aantal dagen geleden was het 14 graden in nederland, toen moest ik terugdenken aan onze week vakantie begin januari in koenigsleiten, toen hadden we een dag waar het kwik tot 15 graden steeg, ik hoop toch dat het over een half jaar weer beter verdeeld is met de temperatuurverdelingen!

Kan de webmaster 2 van de 3 bovenstaande berichten verwijderen? Want er schijnt iets mis gegaan te zijn op 3 augustus

Door omstandigheden zijn we deze zomer in nederland moeten blijven met de zomervakantie en nu het hier weer herfstachtig begint te worden groeit het verlangen weer naar ons jaarlijkse weekje in Koenigsleiten en de hoop dat de voortekenen in de natuur (veel noten ed) gunstig zijn voor de aankomende winter

Leuk filmpje Koenigsleiten en omgeving

Nog een

Plaats een reactie