drukte/ verbinding gerlosplatte - dorp

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Hoe is met de drukte in de voorjaarsvakantie? Betekent dat rijen bij de liften met langere wachttijden. Of loopt het allemaal redelijk snel door.
De dames in het gezelschap willen eigenlijk alleen blauwe pistes doen. Zij zullen dus hoofdzakelijk skien op de Gerlosplatte. In mijn herinnering heb je daar veel mooi lopende blauwe pistes. Ik zie wel dat ze voor de terugweg een rode piste moeten nemen. Is die piste om terug te komen naar het dorp makkelijk te nemen? Alternatief is misschien om de skibus terug te nemen, ik veronderstel dat er tussen de Gerlosplatte en Konigsleiten ook bussen rijden.
Zijn er in het dorp zelf ook wat apres ski mogelijkheden. Hoeft niet uitbundig te zijn, maar een leuke schirmbar of een leuke kroeg?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Het is een vrij eenvoudige rode, dus moet wel kunnen. Terug naar het dorp kan inderdaad met de bus vanaf talstation gerlospas. Beetje een omweg, maar ze kunnen ook sonnwendkopf lift naar boven pakken. Piste 53a naar beneden, gipfelbahn omhoog en dan een klein stukje naar het topstation van dorfbahn 2. Dan kunnen ze met de gondel naar beneden. Daar zitten ook een paar après ski tentjes. Niet te massaal, wel gezellig.

Het is een vrij eenvoudige rode, dus moet wel kunnen. Terug naar het dorp kan inderdaad met de bus vanaf talstation gerlospas. Beetje een omweg, maar ze kunnen ook sonnwendkopf lift naar boven pakken. Piste 53a naar beneden, gipfelbahn omhoog en dan een klein stukje naar het topstation van dorfbahn 2. Dan kunnen ze met de gondel naar beneden. Daar zitten ook een paar après ski tentjes. Niet te massaal, wel gezellig.

Tiny-M op 11 mrt 2019 19:58

Klopt helemaal. Afgelopen week was volgens mij de drukste week van het jaar. En dat kon je echt wel zien. Ik vond persoonlijk dat we lang moesten wachten voor de liften (op de Gerlosplatte). Ik hoop dat het vanaf nu rustiger wordt ;-) Heel veel plezier in het Zillertal!

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

wij zijn door het drukte en het wind niet eens in gelros geraakt vanuit zell am ziller, wij hebben 2 dagen in kaltenbach/hochfugen geskied.
In Gerlos niet geraakt mede door de uren van de lessen van mijn dochter, maar als ik van andere mensen moest aannemen was het verschrikkelijk druk met langere wachttijden dan aan de zillertal arena kant…
Voor blauwe pistes moet je niet aan de zillertal arena kant zijn

Als je snel beneden wilt zijn, kun je ook na de Sonnwendkopf op de blauwe 53a voordat je Dorfbahn 2 onderdoor skiet naar rechts afslaan en met Dorfbahn 1 naar huis. Dat kleine stukje rood ben je zo doorheen en is ook niet zo moeilijk.

wij zijn door het drukte en het wind niet eens in gelros geraakt vanuit zell am ziller, wij hebben 2 dagen in kaltenbach/hochfugen geskied.
In Gerlos niet geraakt mede door de uren van de lessen van mijn dochter, maar als ik van andere mensen moest aannemen was het verschrikkelijk druk met langere wachttijden dan aan de zillertal arena kant…
Voor blauwe pistes moet je niet aan de zillertal arena kant zijn

Skippy79 op 11 mrt 2019 21:32

Kaltenbach en ziller3000 waren allemaal ontzettend druk…tja, dat krijg jij tijdens deze vakantie weken 😟

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

De eerste week van de voorjaarsvakantie dit jaar (noord en midden Nederland) vond ik het niet heel druk op de Gerlosplatte. Eigenlijk nooit echt lang hoeven wachten en kon geregeld direct de lift in skien.
De enige lift waar ik een noemenswaardige rij zag was rond lunch tijd bij de Plattenkogel 2.
Nadeel is dat volgend jaar de vakantie weer samenvalt met de carnaval dus resultaten uit het verleden…

Kaltenbach en ziller3000 waren allemaal ontzettend druk…tja, dat krijg jij tijdens deze vakantie weken 😟

ReneG op 11 mrt 2019 22:14

Ik vond kaltenbach goed meevallen, Ziller3000 weet ik dan weer niet, maar Mayrhofen centrum was pokke druk rond 16/17u. Z Arena viel ook wel mee, maar misschien komt dit doordat NL gesplitst was.

Plaats een reactie