Bereikbaarheid Krimml-hochkrimml

Dit onderwerp gaat over de bestemming Krimml

Tussen 1-02-2015 en 14-02-2015 willen wij een weekje naar het Zillertal gaan. Hebben een mooi hotel gevonden in Krimml, ik heb echter mijn bedenkingen over de bereikbaarheid bij sneeuwval.

Rijden de skibussen ook bij (hevige) sneeuwval vanuit krimml naar hochkrimml? elke dag sneeuwkettingen omleggen lijkt mij namelijk geen goede optie

Evt. opties van gunstiger gelegen hotels in het zillertal (fugen, hochfugen, etc of een ander groot gebied buiten het zillertal mogen ook) zijn ook welkom! liefst rond de 600-700,- incl skipas en halfpension.

Iedere dag de pas op naar hochkrimml zonder sneeuw is al min.20min en tol betalen. Ik zou in koningsleiten gaan zitten. Kijk eens bij aparthotel sterngucker. Appartement met faciliteiten van een hotel, maar je hoeft er niet persee gebruik van te maken. En dicht bij de piste gelegen. Er is sibds vorig jaar ook een nieuw hotel gebouwd aan de piste. Weet niet hoe het heet.

Iedere dag de pas op naar hochkrimml zonder sneeuw is al min.20min en tol betalen. Ik zou in koningsleiten gaan zitten. Kijk eens bij aparthotel sterngucker. Appartement met faciliteiten van een hotel, maar je hoeft er niet persee gebruik van te maken. En dicht bij de piste gelegen. Er is sibds vorig jaar ook een nieuw hotel gebouwd aan de piste. Weet niet hoe het heet.

Ivo4 op 16 nov 2014 20:20

Dankje! Van die tol heb ik nog nergens kunnen lezen, weet je hoeveel dit is? En er wordt vermeld binnen 10 min in zillertal arena. Klopt dus ook niet. Dat hotel is idd wat we zochten, helaas al helemaal vol!

Waar in krimml staat dat hotel? En waar wil je de piste op?

Op vertoon van Skipas hoef je geen tol te betalen.
Dat was tot de laatste keer dat ik er was, zo geregeld…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Skibussen rijden bijna altijd. Als die niet rijden zal de pas zijn afgesloten.
Vorig jaar mocht je met je skipas gratis over de pas. Kan me niet voorstellen dat ze dit zullen veranderen.

Mocht de pas dicht zijn kun je altijd nog naar Wildkogel rijden.

Reken op zeker 20 minuten rijtijd van Krimml naar Hochkrimml.

met je skipas mag je gratis de pas op! Zijn dus geen extra kosten. En die pas is bijna nooit afgesloten hoor.
maar heb je een hotel gevonden in Krimml of Hochkrimml? Hochkrimml ligt nl aan de pistes van gerlosplatte. het dorp Krimml ligt op 10-15 minuten afstand van de pistes.

met je skipas mag je gratis de pas op! Zijn dus geen extra kosten. En die pas is bijna nooit afgesloten hoor.
maar heb je een hotel gevonden in Krimml of Hochkrimml? Hochkrimml ligt nl aan de pistes van gerlosplatte. het dorp Krimml ligt op 10-15 minuten afstand van de pistes.

Sheila op 17 nov 2014 16:11

Het hotel licht echt beneden in Krimml, dat stukje rijden vind ik geen probleem, mits het weer het toelaat. Ik zie overigens dat het ook maar 20km rijden is naar hollersbach. Bij veel sneeuw natuurlijk ook een optie om daar de lift naar kitzbuhel te pakken (houd nou eenmaal van grote gebieden). Is deze weg wel goed te bereiden met alleen winterbanden, geen steile stukken e.d.?

Plaats een reactie