Kuhtai, of toch iets anders?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kühtai

Hi all!

Na een heerlijke week in Frankrijk besloten om toch nog een paar dagen weg te gaan met m’n moeder. Zij heeft altijd geskied maar is er nu een jaar of 6 tussen uit. Tijdje geleden indoor weer geprobeerd en ging haar goed af.

Nu zijn we alle opties aan het bekijken, kanttekening hierbij: wij kunnen niet met de auto. Miniski met de bus naar Oostenrijk/Frankrijk is toch een beetje kort en je komt niet helemaal fit aan terwijl je wel meteen wilt/moet beginnen. Ons oog is gevallen op het gebied Kuhtai, wij kennen daar wat mensen dus kunnen er terecht en het ligt vlakbij Innsbruck (in dit geval gaan we dus vliegen) en we kunnen wat langer wegblijven dan 3 dagen.

De vraag is nu echter: In hoeverre zijn de pistes hier voor beginners/herintreders? Ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest dus kan me geen voorstelling maken bij de grote hoeveelheid rode pistes en of deze ook allemaal steil zijn.

Ik heb ook al gekeken naar andere gebieden (Axamer Lizum, Seefeld, Fulpmes) dichtbij Innsbruck/Salzburg, maar er is weinig te vinden om (betaalbaar) te overnachten aangezien wij in een drukke periode willen gaan (ergens tussen 21 februari en 7 maart). Maaaaaarrr tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Thanks!

kuhtai ligt in een soort vervormde kuip.

bovenaan: gewone hellingsgraad
midden: even plat tot hellend naar boven toe (veel beginners moeten toch wat stappen)
einde: vrij steil en moet dus voorzichtig en traag bedwongen worden door beginners

voor de rest is kuhtai een mooi gebied en de skipas is ook geldig voor oetz (verbonden met skibus: ga met de bus naar ochsengarten en neem daar de lift naar boven, kijk wel goed naar de uren van de bus)

Bedankt voor je toelichting Fjiekie. Zal het er eens over hebben, ben benieuwd wat ze er van vind.

Toevallig ook ervaring met Fulpmes en/of Axamer Lizum? Of iemand anders? Als ik de pistekaart bekijk is er in Fulpmes meer blauw wat gunstig zou zijn.

Als je op zoek bent naar lekker vlakke blauwe pistes is Kühtai misschien niet optimaal: er zitten inderdaad best veel steile(re) stukken in de meeste pistes. Niet onoverkomelijk, maar wel goed om te weten als je niet helemaal zeker bent van je kunnen. Mocht je echt in Kühtai zelf overnachten, dan kun je trouwens de skibus pakken naar Hochötz, daar zijn wat makkelijkere pistes.

Ik zou kiezen voor wat zekerheid dus Fulpmes. Hotelletje nemen in Innsbruck en met de tram naar Fulpmes. Kuhtai is best pittig, zeker als herintreder.

Skiën. What else.

https://www.wintersport.nl/vliegvelden

Heb je deze link al bekeken? En misschien zijn Zauchensee en de omliggende gebieden (ski Amadé regio) een optie vanaf Salzburg? Vanaf Innsbruck zou ik ook kijken naar de Achensee. Iets verder dan Kühtai, maar een mooi gevarieerd gebied met voldoende blauw, rood en ook zwart.

❄️

@David23 Die link had ik inderdaad bekeken. De keuze is gevallen op Fulpmes, daar kunnen we ook mooi de uitstap maken naar de stubaier Gletcher! Tickets geboekt, hotel zo goed als vastgelegd dus nog even lekker weg!

Thanks voor de tips allemaal!

Plaats een reactie