off piste in la grave

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Grave La Meije

welk niveau is er vereist om in la grave eens naar beneden te gaan? ik kan vlot van zwarte pistes maar heb niet veel ervaring off piste.

groeten jan

Moet lukken dan, probleem is vooral de gletcherspleten. Gids is eigenlijk noodzakelijk. Rogier heeft er eens een blog over geschreven.

Zie oa

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/1309/La_Grave_extr…

la grave zitten best linke stukken tussen volgens mij.maar met een gids moet dat wel te doen zijn denk ik.die zal het aan jou arvaring aanpassen als het goed is.

Waarom zou je per sé naar La Grave willen als je bijna geen off-piste ervaring hebt? Wat ik ervan begrepen heb is het behoorlijk hardcore off-piste-terrein, ik denk dat je voor een eerste off-piste ervaring in willekeurig welk gebied een gids kunt inhuren.

Running against the wind

Ben ik met je eens Basso. Maar jan is niet jan en alleman :)

La Grave hoeft niet perse heel lastig te zijn! Ik ben ook een keer met een gids naar beneden geweest en dat was heel goed te doen. Het enige moeilijke/vermoeiende aspect kwam door de verspoorde sneeuw. Maar ik vermoed dat in La Grave de makkelijkere ‘standaardroutes’ met gids sowieso snel verspoord en hard raken omdat er zoveel mensen overheen gaan? Misschien zijn er hier mensen die tips hebben voor gebieden voor beginnende free-riders waar de versporing wat minder hard gaat, maar ik vermoed ook dat je gewoon geluk moet hebben om de ideale zon/poeder combinatie aan te treffen ;).

Procrastinating

In la Grave, voor de standaard afdalingen, is het soepel afskiën van zwarte pistes meer dan voldoende, vanuit een technisch oogpunt. Maar zoals reeds gemeld is het inhuren voor een gids zeker aan te raden met name voor de alpiene gevaren (gletsjerspleten, rotsbanden, verdwalen en lawines). Zomaar gaan avonturieren in La Grave is af te raden.

Click. Click. Peace

La Grave La Meije kent een der lastigste off piste afdalingen, zeker als je die beroemde couloirs wil afdalen. Ik raad een onervaren diepsneeuw skiër eerst ervaringen op te doen in een toegankelijker gebied waarbij je de tijd hebt een goede ‘safe’ bocht te kunnen maken die je oefent in diverse soorten sneeuw en afdalingen. Een gids die je daarbij helpt is zeker aan te raden.

Rogier en zijn uitstekende info:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/671/De_verhalen_va…

Gepassioneerde Fransman:

Freeheelrider

ik wil eigenlijk eens iets anders leren ontdekken van het skien… eens de grenzen wat verleggen. gids inhuren lijkt wel interessant! thanks voor de reacties

@ Jan, als je gewoon voor een mooie ervaring gaat, dan zal je met het niveau wat je aangeeft en samen met een gids een onvergetelijke dag hebben in La Grave, veel plezier!

Click. Click. Peace

thanks rogier!

we gaan eerste week van april naar les deux alpes met een groep vrienden! dus t ligt niet veraf. hopelijk hebben we dan nog wat goeie sneeuw!

@Rogier, ik sta al vanaf mijn 5e (ben nu 26) op de ski’s ongeveer en kom iedere (geprepareerde) piste met gemak af, maar ik wil eens echt leren off-piste skiën. Welk(e) skigebied(en) is/zijn hiervoor, icm een een skileraar, uitermate geschikt?
Ik hoor graag wat van je!

Zojuist deze video gezien over La Grave. De video geeft een goed beeld, van de controle die wordt uitgevoerd voorafgaand aan de dagelijkse openstelling van het gebied en de veiligheidsmaatregelen die iedere skiër in acht moet nemen:

Plaats een reactie