gebruik sneeuwkanonnen

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Wij gaan 24 maart naar ljdl. Ik hou met grote regelmaat de webcams in de gaten. Zo te zien is het nu erg warm en zal er voor de komende 2 weken volgens weeronline.nl niet gaan sneeuwen en warm blijven. Het begintal aardig groen te worden. Met name in Superdevoluy. Ik zie niet dat de sneeuwkanonnen in gebruik zijn. Kan iemand daar wat over zeggen? Wat is de huidige sneeuwconditie?

Alvast bedankt.

Zo warm is het toch ook niet?
Het zal wel aardig gaan dooien de volgende weken en de sneeuwkanonnen kunnen alleen aangewend worden bij vriestemperaturen. (En ook dan nog moet er naar de luchtvochtigheid gekeken worden). Maar maak je niet ongerust, vorig jaar hebben we kunnen skiën in april en die winter was er minstens 2 meter minder sneeuw gevallen. Als je eind maart gaat skiën, moet je er ook vanuit gaan dat het al groen zal zijn naast de piste.

Je maakt je terecht zorgen. Joue du loup heeft nu 65cm en op de top 90cm. Als ik al zie hoe warm het volgende week word…

Superdevoluy is goedkoop, maar één van de mindere sneeuwzekere skigebieden. Ook heeft het minder sneeuwkanonnen als bijvoorbeeld skigebieden in Oostenrijk. De week van 24 maart boeken is natuurlijk in dit skigebied riskant.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Niet erg, vorig jaar lag er 30cm in Les Menuires en was geen probleem. Die gasten houden die pistes nog zeker een maand open ;)

Bidden dat het kouder wordt en dat er nog een dumpje komt. Ik denk dat er in heel la joue du loup evenveel kanonnen staan als op een gemmidelde Oostenrijkse piste :)

Niet erg, vorig jaar lag er 30cm in Les Menuires en was geen probleem. Die gasten houden die pistes nog zeker een maand open ;)

Niels op 9 mrt. 2012 19:59

Hehe, die heb ik ook gehad in Andorra, alleen lag er toen op 1600m niets en was het 22 graden :D

5 dagen later moeten sluiten.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ik ben ook meer een oostenrijk ganger. Maar aangezien ik met een zoontje van 2 zit, die samen met zn ma thuisblijft ga ik ff een weekje samen met een vriend. Puur gasgeven dus (als de sneeuw wilt meewerken). En inderdaad…het kost geen drol. Dus dat was voor ons de gok wel waard. Voor €155,- kan je nog besluiten thuis te blijven en is de financiele deuk klein. ;-) Maar laten we daar nog maar niet van uit gaan. Ik zeg…kwik naar beneden, kanonnen aan en rammen maar!!!

Er ligt in Superdévoluy en La Joue du Loup in het dal meer sneeuw als vorig jaar, maar op de berg ligt er naar mijn mening minder. Door de hoge temperaturen worden de pistes bovenop ook slecht. Ik hoop dat ze dat nu kunnen prepareren, maar ik vrees het ergste als er geen 10 cm. verse sneeuw valt

Robbert, ik ben sinds vandaag terug van een short ski in La Joue du Loup.
Eerst zag het er niet al te best uit, zaterdag waren de pistes te doen tot 14u, daarna kon je beter gaan apres skien(wat je zelf moet organiseren). Echter is er zondag best veel sneeuw gevallen wat maandag een TOP dagje was aangezien de zon ook nog eens goed scheen. We zijn zelfs of piste kunnen gaan, zo veel sneeuw was er eindelijk nog eens gevallen:)
Mijn ervaring: pistes oke, goed voor beginners en half gevorderen, maar het dorp isDOOD na het skiën, nergens apres ski:s zielig boeltje.
Maar met de juiste groep vrienden zul je er zeker wat van maken;)
Om te gaan lunchen raad ik je aan om naar SuperDevoluy te skien. Lekker eten voor een zeer democratische prijs (pizzas 11€ - steak 13€-…)

Have fun

Beste Olivier,

Bedankt voor de reactie. Top dat je wat pow had. Zit er voor mij niet in denk ik. Krullen trekken aan mn belag.
Hoe laat gaan de liften open? Kan t nergens vinden. Volgens mij best laat hè? Ik hoop dat er genoeg is gevallen zodat wij toch de hele dag kunnen rammen. Dan maar door de slush puppy! ;-) Reden genoeg voor een nieuw board voor het nieuwe seizoen. Hahah

Plaats een reactie