La Plagne

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Zo! En er is weer geboekt! De reis gaat volgende jaar op 3 februari naar Belle Plagne. Ben ik vroeg of hebben jullie ook allemaal al geboekt?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Goede keuze, van de mogelijkheden die er binnen Paradiski zijn vond ik dat het mooist/ Nee hoor niet vroeg, mijn wintersport is ook al geboekt… Tignes! Zelf ga ik ook nog 2 dagen skieen in Les Arcs - La Plagne voorafgaand aan Tignes!

Let it snow!

Espace Killy is ook een geweldig goeie keus! Ben jij overigens Gerwin de reisleiding uit Gerlos?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Nee dat moet een naamgenoot zijn!

ja ben wel benieuwd, ben er 14 jaar geleden voor het laatst geweest. En toen ik zag dat het maar 25 minuten rijden van Paradiski lag (dichtbijzijnde dorpje) werd het alleen maar beter :)

Let it snow!

Nu boeken is toch helemaal normaal, anders zijn de beste plaatsjes qua prijs/kwaliteit weg … Paradiski is trouwens een zalig gebied als je veel sneeuw hebt

Die laatste lift halen...

Geboekt op 17 maart met 2 maten in Belle Plagne, van en naar appartement, ideaal dus. Geen gesjouw met ski’s

Heerlijk is dat :) Na een aantal jaar in Oostenrijk / Italie geweest te zijn waarbij slepen met ski’s toch vaak normaal is… Was Belle Plagne toch wel erggg prettig :)… Alleen die liften gaan zo laat open! (9 uur).

Let it snow!

Puur voor het skieen is Paradiski helemaal fantastisch, maar qua gezelligheid loopt het toch ver achter op bv. Solden.

Eens, al vond ik Belle Plagne nog niet zo verkeerd. Voordeel is dat je ook naar Plagna Bellecot (dacht ik) kan tot s’avonds laat (met de skilift). Daar zitten toch een paar leuke barretjes. Ook de Western Saloon in Belle Plagne is best grappig, maar Oostenrijkse apres ski wordt het nooit…

Wat ik erg positief vond: Bijna overal Leffe blond! Dat ben ik in Oostenrijk dan weer niet tegen gekomen :)

Let it snow!

De Western saloon is gezellig, maar pas vanaf 22.00 uur. Ik wil juist een pilsje pakken gelijk na het skieen, en pas daarna douchen en dineren.

In de jaren 1992 t/m 2005 ging ik elk jaar overwegend naar Frankrijk. Vanaf 2006 ga ik elk jaar naar Oostenrijk. Begin dit jaar ging ik naar Paradiski en Wagrain, en eerlijk gezegd viel Paradiski mij een beetje tegen, miste een beetje gemutlichkeit …

Ga daar alleen heen voor de pistes, sneeuwzekerheid, gemak van appartement direct aan de piste/lift en de grootte van het gebied. Voor de gezelligheid kan je idd veel beter naar Oostenrijk gaan. Met 3 vrienden onder elkaar heb je voldoende gezelligheid.

CY325i: Helemaal eens, zo ziet mijn gemiddelde skidag er ook uit :)… In Belle Plagne is dat niet geheel onmogelijk, maar hossende apres ski zal het niet worden… (ook niet altijd zin in moet ik zeggen :)). En tja de mensen waarmee je bent is ook wel bepalend in dit soort gebieden…

Wagrain is een bijzondere keuze als je Frankrijk gewend bent?! Ik ben daar 1 dagje wezen skieen, vond het vooral veel korte liften/afdalingen. Flachau vond ik wel top, maar pareltje is toch Schladming die 20 minuten rijden daarvandaan ligt… Wauw!

Let it snow!

Ik ga elk seizoen twee keer. Met het gezin naar Wagrain en met een stel vrienden naar een elk jaar wiselende gebied. Wagrain is een prima gebied voor gezinnen met jonge kinderen (heb een zoon van 6 en een dochter van 4). Op het moment dat de kinderen les hebben, dan kunnen de ouders mooie lange tochten maken (Wagrain, Zauchensee, Flachau, Kleinarl, etc) en dat zonder continue in de bus te zitten. En het hotel waarin we verblijven (sporthotel Wagrain) is qua prijs/kwaliteit verhouding fantastisch.

Met de mannen zijn we de laaste jaren in o.a. Kaprun/Zell am See, Paradiski, Solden, Nauders, Ischgl geweest. Voor januari 2012 hebben we nog geen bestemming. We willen 3/4 dagen skieen en niet te ver rijden. Iemand uit de groep opperde Kleinwalsertal. Is dat iets?

@ CY325i: Kleinwalsertal is vooral mooi. Verwacht geen groot aaneengesloten skigebied zoals waar je de laatste jaren bent geweest. Ik kan me er echter wel 3/4 dagen goed vermaken. En het is echt niet ver :)

Kleinwalsertal ken ik niet… Maar ik zou ook zeker even naar Wildkaiser skigebied kijken… Met name Westendorf is met een groep erg gezellig!
Grootste skigebied van Oostenrijk (dacht ik) en veel dichterbij kun je het niet krijgen…

Let it snow!

Plaats een reactie