Ervaringen met onderstaande verhuurwinkels in La Plagne gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Beste Wintersporters,

Voor mijn wintersport in Plagne begin februari ben ik van plan om mijn materiaal online te huren, ik heb een aantal winkels gevonden waarbij dat kan en vroeg mij af of jullie ervaring hebben met een of meerdere van deze winkels en of iemand die kan adviseren.

Kreeg je bijv. degelijk materiaal en/of goede/vriendelijke service?

Het gaat om deze shops:

  1. Ski Republic Plagne Centre - Les Ecrins
  2. Robino 3R (Sport 2000)
  3. Pierre Leroux Sports (Sport 2000)

Bedankt!

Ik kan je helaas niet helpen met specifieke informatie over de winkels. De laatste keer dat ik in LP was, is december 2017, laatste ervaring met huur in 2015. Mijn ervaring is dat Ski Republic een wat minder groot aanbod had. Prima voorraad, niet allernieuwste modellen, maar ook geen zooi. Waren toentertijd wel het goedkoopst en denk voor gemiddelde skiër prima keuze. Bij beide sport 2000 winkels was het druk, wel goede keuze, al waren er toen ook veel reserveringen, wat ook weer maakte dat de keuze niet optimaal was (Laatste vooral bij Pierre Leroux).

Zelf heb ik, na rondvragen ect, gehuurd bij Le Pelvoux. Echt super service gehad. Ik had weliswaar het duurste pakket, maar mocht elke dag wisselen als ik zou willen, heb meerdere nieuwe modellen kunnen testen en kreeg nieuwe schoenen uit de winkel, toen mijn voeten ruzie kregen met de verhuurschoenen. Vriend die mee was en wel goedkoper pakket had, werd net zo goed geholpen en mocht ook kosteloos halverwege overstappen op snowboarden. Mijn broertje had na 3 dagen enorm pijnlijke voeten in zijn eigen schoenen, dus besloot ook te huren. Toen ik met hem binnenkwam werden we meteen herkend en wederom super geholpen, ook hij ging met nieuwe schoenen naar buiten.

Omdat je ter plekke vaak allerlei folders krijgt met korting voor verhuur, schelen de winkels uiteindelijk niet heel veel in prijs. Het ‘standaard’ materiaal is in vrijwel alle winkels van prima kwaliteit en als je niet iets heel specifieks zoekt, zou ik gewoon de goedkoopste nemen.o

*bericht bewerkt door Helen op 15 jan 2018 21:51

Dank voor je reactie! Wij hebben geen specifieke eisen qua merk/type (simpelweg geen verstand van namelijk) en gaan eigenlijk ook nooit terug om te ruilen tenzij er iets mis mee (bijv. losse binding o.i.d.). Ik heb onze snowboards (“black/gold 5 sterren”) daarom maar bij de Robino 3R (Sport 2000) gehuurd voor €68,- p.p. incl. schoenen voor 7 dagen, bij Pierre Leroux zou dat pakket trouwens €88,- p.p. kosten, dus ik ben benieuwd wat we krijgen :).

Plaats een reactie