Dorpsskigebied La Villa

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Villa

Ik zit erover te denken om in La Villa een appartement te zoeken. Trouwens, het zoeken daar ben ik al dagen mee bezig. Het vinden, dat is de moeilijkheid. De redelijk betaalbare liggen in het oude gedeelte bij de kerk of in Funtanacia (te ver bij de liften vandaan?)
Kun je vanaf de pistes van het dorpgebied skiën naar de Piz la Ila? Heb je er iets aan om in de buurt van een dorpslift te zitten of moet je dan alsnog met de bus om in het grote gebied te kunnen?

groetjes, Marinda

Met tips voor appartementen kunnen anderen meer zeggen dan ik maar alle liften zijn verbonden met elkaar tussen Santa Croce/La Crusc en Alta Badia/Sella Ronda. Geen bussen nodig tenzij je een uitstap wilt maken naar Kronplatz of Cortina etc.

Het is een klein stukje lopen over de parkeerplaats, maar ik tel het als verbonden (als je de rode variant neemt van Piz La Ila, moet je hetzelfde stukje lopen).

De bus naar Kronplatz is een prima verbinding overigens. Naar Cortina met de bus zou ik minder snel doen, maar ik zou ook eerlijk gezegd niet weten waar die is. Maar dat lijkt mij een wat langere zit.

Heb je ook al op altabadia.org gekeken? Daar staat veel op, ook accomodaties die niet via booking.com etc te boeken zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je naar Cortina wilt dan zou ik met de auto gaan. Hebben wij ook weleens gedaan vanuit La Villa.
Is wel een stukje rijden, maar het is wel een mooi skigebied.

Bedankt voor jullie reacties. Het gebied van Alta Badia lijkt mij groot genoeg, dus uitstapjes naar bijv. Kronplatz zullen wij niet maken. Alhoewel Kronplatz ook hoog op mijn verlanglijstje staat!
Altabadia.org had ik al ontdekt, maar bedankt voor de tip.

Bedankt voor jullie reacties. Het gebied van Alta Badia lijkt mij groot genoeg, dus uitstapjes naar bijv. Kronplatz zullen wij niet maken. Alhoewel Kronplatz ook hoog op mijn verlanglijstje staat!
Altabadia.org had ik al ontdekt, maar bedankt voor de tip.

Marinda op 1 nov 2017 20:55

Niet naar Kronplatz gaan zou ik zonde vinden. Prima verbinding naar Piccolein.

Plaats een reactie