Revelstoke/Lake Louise/Sunshine/Panorama/Kicking Horse

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lake Louise

Hi all,

Ik ga 30-12 richting Canada, met een mooie trip op de planning.
Revelstoke/Lake Louise/Sunshine/Panorama/Kicking Horse worden allemaal aangedaan, en het heilskien gaat gebeuren in Revelstoke.

Hebben jullie nog speciale tips die wij zouden moeten doen/beleven naast het freesden?

Thanks!

Wat denk je van sneeuwschoenwandelen in Banff National Park met een gids? Met de hondeslee een tocht maken? Beide deden wij in BNP. Bij Panorama een sneeuwscootertocht doen van paar uur en beetje in de diverse zwembaden dobberen. Voor de rest … super vet van genieten met de hoofdletter G. O ja … Wat is freesden?

@Billyvonk kijk ook even bij de buren van Wepowder en stel daar evt ook je vraag
In 2016 zijn ze in Revelstoke vanuit Wepowder geweest
https://wepowder.com/nl/forum/topic/222854

Haha @MrSki - Autocorrectie is drama…Freeriden moest het zijn😅.

We gaan zoiezo een dikke Moonlight tour met sneeuwscooters doen, rond middernacht! Maar een hondensleetocht moet er eigenlijk ook wel gedaan worden!

Verblijf je in Banff? Ik vond de hike naar de top van Sulphur Mountain erg de moeite waard bij helder weer! (en je mag gratis terug met de gondel)

*bericht bewerkt door Para op 18 dec 2018 03:47

Setting forth in the universe

Tussen Lake Louise en Banff ligt langs de Bow Valley Parkway (parallel aan highway 1) de Johnston Canyon. Je kan door de Canyon een schitterende wandeling maken. In de winter is de Canyon bevroren en het smalle pad kan behoorlijk glad zijn. Dus antislip spullen voor onder je voeten zijn noodzakelijk. Er is een ruime parkeerplaats. Vanuit Lake Louise heb je vlak voor de Canyon bij Castle Mountain een camping en verhuur van chaletjes. Het kantoor is tevens een camping shop en ideaal als koffiestop.

null
Johnston Canyon.
null
Castle Mountain
null
Castle Mountain Shop

@billyvonk. Als je ook naar Panorama gaat, wat is de reden dat je in Revelstoke gaat heliskiën en niet in Panorama. Daar ben ik nieuwsgierig naar.

Als je van Banff naar Lake Louise gaat rijden, neem dan eens de 1A, die loopt naast de 1 maar nog meer door de natuur. Heerlijk stil en wij hebben nog wat wildlife gezien.
Bij Revelstike zijn wij niet met de standaard helicopter maatschappij gegaan met met Eagle Pass Heli Skiing. Was waanzinnig. Kleine groep, 4 man en gids. Hebben 6 of 7 drops gehad door bossen, couloirs en dikke poeder. Waar we ook waren, geen sporen van anderen gezien.
Ik heb hier een mapje met wat van mijn foto’s. Had mijn grote camera mee. Toen maakte ik nog geen foto’s met telefoon. https://www.flickr.com/photos/iorusandbela/albums/7215762897…
Vond Kicking Horse geweldig trouwens. We hadden dikke poeder en waren er met misschien 40 man.
Wel een tip, wij hebben min 34 gehad daar. Dus echt goed aankleden en gezicht insmeren met vaseline of iets dergelijks.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Vet! Gaan we zeker eens bespreken ;) Thanks!
Wij willen graag in de Selkirks heliskien, beetje uitdagender terrein en meer oppervlakte die beschikbaar is.

@iorusroos dikke platen! Ziet er gruwelijk uit!

De voorspellingen van aankomende dagen is dikke dikke sneeuwval… dussss hopelijk blijft het zi sneeuwen👌

@iorusroos. Highway 1A is de Bow Valley Parkway die ik een paar berichtjes terug al noemde. Inderdaad een prima alternatief voor highway 1. Ten opzichte van vroeger zie je de laatste jaren steeds minder wildlife. In de lente kom je op de 1A meer dieren tegen, zoals deze beer.

null
In de winter kom je wel veel bighorn sheep tegen. Die staan op de highway het strooizout op te likken.
null

*bericht bewerkt door Ronaldski op 20 dec 2018 13:34

Onderweg naar Panorama even stopen in Radium Hotsprings

Plaats een reactie