Niet mogen boarden op de makkelijke pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Corbier

Hallo iedereen,

Ik heb gelezen (waar weet ik niet meer zeker) dat er op de makkelijke piste’s in les sybelles niet geboard mag worden. In hoeverre is dit waar?

Niet waar, ik zit nu in corbier en er wordt overal gewoon geboard.

Oke, super, dankje! Weten wij waar we aan toe zijn (aangezien we met 2 beginners gaan, waaronder ik zelf ;)). Veel plezier en veel succes op de pistes.

Hmm, zou kunnen dat je het verkeerd gelezen hebt.
Bij mijn herinering van Les Sybelles zijn er een aantal verbindingspistes redelijk vlak en worden ze ontsloten door sleepliften, daardoor zijn die gedeeltes niet zo heel geschikt voor (beginnende) snowboarders.

Maar ik kan het mis hebben, is een tijd geleden dat ik daar geweest ben…

Niet waar inderdaad. Vorig jaar geweest. Iedere piste kan en mag geboard worden. Voor beginners een mooi gebied. Zeker nu er veel verse sneeuw ligt. Vorig jaar eind feb vooral veel ijs. Veel plezier iig

tis niet te hopen want ik vertrek vrijdag!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Meerdere malen geweest, geen probleem voor boarders hoor. Je ziet ze overal en het mag ook zeker wel. Hou er rekening mee dat sommige groene pistes echt paadjes zijn zowel in Le Corbier als in St. Sorlin d’Arves bijvoorbeeld. Dat is niet heel chill misschine, maar er is niemand die je tegenhoudt hoor ;).

En als het wel zo is, als een x-aantal jaar geleden, dan is het waarschijnlijk een grap van een TV-programma a la Bananensplit. Gebeurde destijds met een vriend van mij, van wie ze zeiden dat ie te hard had geskied en z’n ski’s nu voor twee weken in beslag werden genomen. :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie