BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
verbinding Lech-St.Anton komt in zicht Lech

verbinding Lech-St.Anton komt in zicht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg


  • Flexen 31-10-14 14:24
    Flexen 31 oktober 2014 · 14:24
    Dat wat decennia lang al gepland is, begint langzamerhand echt in zicht te komen: De verbinding van St.Anton en Lech via Zürs.
    Gepland is de vervanging van de Trittkopfbahn in Zürs door de nieuwe Flexenbahn, (what's in a name? 😉 ) die via een afsplitsing (Ochsenkopf) gaat lopen richting Alpe Rauz in het gebied van St.Anton-Stuben.

    Men verwacht geen problemen met milieuvergunningen, die vaak voor jarenlange vertragingen kunnen zorgen.

    http://vorarlberg.orf.at/news/stories/2676733/
  • Userd 1-11-14 10:11
    Userd 1 november 2014 · 10:11
    @jesper en @flexen, wist niet dat er in Warth die keuze al is, behalve de daguitbreiding. Ski wel eens in Warth maar verblijf er nooit, misschien toch maar eens doen 😉
  • David23 1-11-14 11:44
    David23 1 november 2014 · 11:44
    Ik zou de verbinding heel anders bouwen:

    http://www.mijnalbum.nl/Album=MDRNIBJP
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Flexen 1-11-14 14:39
    Flexen 1 november 2014 · 14:39
    @David23
    Jouw plannen lijken op de plannen die al bestonden in de jaren '60
    Maar er zijn drie belangrijke redenen dat dat niet doorgaat:
    1. Begin van Pazueltal is veel te steil voor 99% van de skiers
    2. Groot Lawinegevaar
    3. Nieuwe Pistes maken is qua milieuvergunningen veel moeilijker dan nieuwe liften. Dat lijkt voor ons plattelanders een beetje vreemd, maar is toch echt zo.
    De nu geplande Flexenbahn is ook zonder pistes, en ook bij de Auenfeldjet tussen Lech en Warth is het zonder pistes gedaan.
  • David23 1-11-14 15:19
    David23 1 november 2014 · 15:19
    Lawinegevaar was ik al bang voor inderdaad. Dat het begin te steil is was wel op te lossen geweest door rots te verplaatsen (en dan heb ik het over 50 meter). Punt 3 is logisch, want voor een piste zijn vaak meer aanpassingen in de grond nodig. Als de Flexenbahn zonder pistes is, zal het wel direct een knelpunt worden, eigenlijk moet je dan een dubbele lift bouwen, of beide opties uitvoeren.
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Jesper 1-11-14 15:54
    Jesper 1 november 2014 · 15:54
    @Userd Aha, ja 't is zeker leuk in Warth 😋
    Afgezien van de soms onvermijdelijke blauwe paden 😋
    Arlbergboy
  • Flexen 1-11-14 17:30
    Flexen 1 november 2014 · 17:30
    Rots te verplaatsen....hahaha....jij bent optimistisch.
    Zou in dit geval bovendien betekenen dat de top van de Valluga eraf moet want zo breed is het daarboven niet.
  • David23 1-11-14 19:42
    David23 1 november 2014 · 19:42
    Ik had mijn lift naast de top van de Valluga neergezet, en inderdaad ik ben optimistischer dan jij 😃
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Jesper 1-11-14 20:00
    Jesper 1 november 2014 · 20:00
    Ik snap je kaartje niet helemaal trouwens @David23 (zal wel aan mij liggen) maar wil je vanaf de top van vallugagrat een afdaling maken? Ik was er deze zomer en het is PITTIG stijl daar naar beneden 😋
    Arlbergboy
  • David23 1-11-14 20:51
    David23 1 november 2014 · 20:51
    In Kals en Matrei is het ze ook gelukt 😃
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Flexen 1-11-14 23:35
    Flexen 1 november 2014 · 23:35
    Euh, naast de top van de Valluga is......lucht

    En zonder geintje, dit is dus echt een luchtkasteel! 😉
  • Jesper 2-11-14 01:40
    Jesper 2 november 2014 · 01:40
    @David23 geen idee hoe de situatie er daar uit ziet 😋

    @Flexen lol
    Arlbergboy
  • David23 2-11-14 08:49
    David23 2 november 2014 · 08:49
    Ik heb inmiddels ook wel door dat ik te optimistisch ben hoor! 😋
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Flexen 17-11-14 23:09
    Flexen 17 november 2014 · 23:09
    Bijgaand de meest actuele tekening van de -heftige- plannen "am Arlberg"

    http://www.vorarlbergernachrichten.at/lokal/vorarlberg/2014/11/14/arlb...
  • Jesper 18-11-14 15:53
    Jesper 18 november 2014 · 15:53
    @Flexen komen 1 & 2 nou bij elkaar en vormen die 1 lift op weg naar de Valfagehrbahn? Of hoe zit dat?
    Arlbergboy
  • Userd 18-11-14 16:01
    Userd 18 november 2014 · 16:01
    Bijgaand de meest actuele tekening van de -heftige- plannen "am Arlberg"

    http://www.vorarlbergernachrichten.at/lokal/vorarlberg/2014/11/14/arlb... Flexen op 17 nov 2014 23:09


    Moet me registreren daar helaas.
  • Userd 18-11-14 16:32
    Userd 18 november 2014 · 16:32
    @Jesper, duimpje omhoog voor jou 😉
  • Userd 18-11-14 17:04
    Userd 18 november 2014 · 17:04
    Stevig projectje! En als dat een aaneengesloten lift gaat worden, is dat een behoorlijk stuk om te overbruggen.
  • David23 18-11-14 17:07
    David23 18 november 2014 · 17:07
    @Flexen komen 1 & 2 nou bij elkaar en vormen die 1 lift op weg naar de Valfagehrbahn? Of hoe zit dat? Jesper op 18 nov 2014 15:53
    Mag hopen van wel anders wordt die lift meteen overbelast vrees ik.
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Flexen 18-11-14 17:51
    Flexen 18 november 2014 · 17:51
    Hoe het precies zit weet ik ook niet helemaal.
    Mijn belangrijkste vraag is: blijft de oude Trittkopfbahn nu bestaan, of moet je in de toekomst via 1+2 vanuit Zürs naar de Trittkopf. Dit zou dan een forse achteruitgang betekenen omdat de huidige situatie veel sneller is (kortere afstand, en een pendelbaan is veel sneller dan de geplande kabinebaan)

    Sowieso moet je dus bedenken dat er geen piste tussen Zürs/Ochsenkopf (dat is het Neue Mittelstation tussen 1-2-3) en Alpe Rauz komt. Het is een lift-only verbinding.

    Misschien wordt het wel een soort doorlopende "driehoeks-lift".
    Met andere woorden: in Zürs opstappen, via (1, stijgend) Neue Mittelstation, blijven zitten (3, dalend) richting Alpe Rauz, vandaar blijven zitten, (4, stijgend) naar Albona.
    En als je daar dan weer zou blijven zitten kom je vanzelf via (4, dalend) Alpe Rauz-(3, stijgend) Mittelstation-(2, stijgend) weer terug op Trittkopf. En als je daar ook zou blijven zitten weer via 2, dalend en 1, dalend terug in Zürs.
    Dat ga je in werkelijkheid allemaal natuurlijk niet doen, maar even om de mogelijke (?) lift-situatie te schetsen.

    Het geheel lijkt me eigenlijk nogal omslachtig. En dat allemaal omdat nieuwe pistes bouwen vergunningstechnisch zo moeilijk is.
    Maar misschien hopen ze in de toekomst ook nog een piste te kunnen maken.

    Ik hoop in ieder geval dat de oude Trittkopfbahn blijft, of dat de situatie vanuit Zürs op een andere wijze gelijkwaardig blijft.
  • David23 18-11-14 18:09
    David23 18 november 2014 · 18:09
    Oude Albonabahn vanuit Stuben blijft ook bestaan, mag ik aannemen?
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Jesper 19-11-14 19:11
    Jesper 19 november 2014 · 19:11
    @flexen aha, ik denk wel dat de oude trittkopf lift blijft bestaan, anders zou het wel heel omslachtig worden om bij Bergstation oude trittkopf te komen 😋

    @david23 lijkt mij wel, zie geen rede om die te slopen
    Arlbergboy
  • RuudvW 19-11-14 19:51
    RuudvW 19 november 2014 · 19:51
    Uiteraard worden de sterk verouderde Trittkopf- en Albonabahn vervangen - extra liften liggen zeer gevoelig in Oostenrijk.

    Nog een nuttig artikel (wel wat ouder): http://www.vol.at/skigebiete-wachsen-zusammen/news-20110713-06325670...
  • David23 19-11-14 20:01
    David23 19 november 2014 · 20:01
    Ook een nieuwe Albona 1 dus 😃
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • Jesper 19-11-14 20:10
    Jesper 19 november 2014 · 20:10
    @David23 @RuudvW Vernieuwing had ik niet uitgesloten natuurlijk 😋
    Arlbergboy
  • David23 19-11-14 20:18
    David23 19 november 2014 · 20:18
    Des te beter toch 😃
    Kerst 2016: Gasteinertal
  • wimaerts1979 19-02-16 22:57
    wimaerts1979 19 februari 2016 · 22:57
    De Flexenbahn is ondertussen officieel gepland voor 2016-2017! Men gaat Stuben rechtstreeks met St-Anton en Zürs gaan verbinden. Meer informatie: http://www.flexenbahn.ski en
  • Skiwi 19-02-16 23:06
    Skiwi 19 februari 2016 · 23:06
    Die "Run of Fame" (http://www.flexenbahn.ski/run-of-fame.html) ziet er wel de moeite uit: 65 ski-kilometers en 18.000 (!) hoogtemeters, da's geen kattepis om op één dag te doen. Zeker niet als je bedenkt dat er toch wel een paar knelpunten tussen zitten waar je behoorlijk tijd verliest...
  • Jesper 28-02-16 15:31
    Jesper 28 februari 2016 · 15:31
    Die "Run of Fame" (http://www.flexenbahn.ski/run-of-fame.html) ziet er wel de moeite uit: 65 ski-kilometers en 18.000 (!) hoogtemeters, da's geen kattepis om op één dag te doen. Zeker niet als je bedenkt dat er toch wel een paar knelpunten tussen zitten waar je behoorlijk tijd verliest... Skiwi op 19 feb 2016 23:06
    Inderdaad erg lastig, zeker in de vakanties als er vaak wachtrijen ontstaan bij de bekende liften .. Desalniettemin wel leuk om te proberen 😀
    Arlbergboy


Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.