Skipas delen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Wij gaan volgend jaar naar Lermoos en zullen om en om skiën i.v.m. een baby. Kan je je skipas in Lermoos delen of moet je alle 2 een eigen skipas hebben ?
Weet iemand hoeveel punten het is om met de Grubigbahn naar het middenstation te gaan en weer terug zodat degene met baby daar in het zonnetje kan vertoeven ?

Voor zover ik weet zijn alle skipassen persoonlijk en niet wisselbaar onderling hier waarschuwen ze waar ik altijd heen ga ook voor dat je ze niet door elkaar haalt.
Wellicht dat er andere mogelijkheden zijn om dit op te lossen?
Ben er wel nieuwsgierig naar want als ik een kleine heb wil ik voordat ik vast zit aan school vakanties nog buiten het seizoen gaan!

*bericht bewerkt door Freerider op 02 sep 2017 14:52

Skipas staat zo afgesteld dat je niet tegelijk door het poortje kan.Ze nemen de tijd dat het duurt voordat je weer beneden kan zijn.Dan is hij weer vrijgegeven.Als je een foto op je pas hebt wordt hij op het scherm gecontroleerd bij de controle.Klopt dat niet met je gezicht. Ben je de pas kwijt.

In sommige gebieden kan je een skipas kopen met toegang voor meerdere dagen binnen een bepaalde periode. Ik kan die optie niet terugvinden op de website van de Zugspitsarena. Heb je een hotel geboekt? Anders zou ik daar om raad vragen. Groeten en succes!

Een dagkaart kost € 44,-. Dat is in 6 dagen dus € 264,-. Een 6 daagse pas is € 240,-. Dus als je losse dagpassen doet ben je € 24,- meer kwijt en loop je geen risico.

Maar ik denk dat ze in een familiegebied als Zugspitze Arena ook wel van die 3 in 5 dagen passen hebben. Misschien inderdaad even checken bij t gebied/hotel?

Of check ff heel http://www.zugspitzearena.com, misschien is er toch meer te vinden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens mij heeft alleen skiwelt een ouderpas, die beide ouders mogen delen bij een kind onder de 4

Ik weet niet of ze een ouderpas hebben in skiwelt, ik weet wel dat via een camera bij de poortjes wordt gecontroleerd of telkens de zelfde persoon de pas gebruikt. Heb ik me laten vertellen door een local dus als het niet klopt lieg ik in commissie. :)

Of ze het daar doen, weet ik niet, maar ik heb dit al in een aantal gebieden gezien.
Dus het gebeurt wel degelijk …

Verder gebruiken ze ook andere coderingen, die op afstand te signaleren zijn.
Zo gebruikt Sella (I) letters op de pas (oa M/F) en bij de poortjes resulteren die een bepaalde kleurencombinaties van de lampjes die er op zitten, bv rood=F, groen=M
Niet waterdicht, maar wel een effectieve methode om misbruik door ouders eruit te halen.

En er wordt op gelet kan ik je zeggen, want in mijn groep werd een echtpaar eruit gepikt … omdat ze 's morgens elkaars passen hadden verwisseld

Rob

Plaats een reactie